Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder på med flere strip størrelser så da tar det litt tid :)

 

Her er noen, rimelig OK men ikke grensesprengende, noe vi forsåvidt visste fra før.

 

Alle her er med 16KB strip size.

 

post-137664-0-65986400-1301608509_thumb.png post-137664-0-95725000-1301608524_thumb.jpg

 

post-137664-0-81857000-1301608569_thumb.jpg

 

Det er jo litt uvant å se såpass bra sekvensielle tall fra Intel ved skriving :)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Vi vil nok se mye av akkurat det på 25nm, pagesize er endret fra 4KB til 8KB og det skjer ikke uten følger.

Om de kan tweake noe på det er vel ikke umulig men når "m4" datt ned fra 30 til 20 så er det en enda mer dramatisk nedtur egentlig enn Intel har, iallefall i MB/s.

 

Her er 64KB strip size, 2 forskjellige varianter som gir større utslag enn det pleier å gjøre.

 

Forskjellen er at den til høyre har wbc flushing Off

 

post-137664-0-50505300-1301610374_thumb.jpg post-137664-0-04437700-1301610383_thumb.jpg

 

Skal sjekke om det gir like mye utslag på AS SSD.

 

post-137664-0-13647300-1301610800_thumb.png

post-137664-0-03852500-1301610841_thumb.png post-137664-0-98075900-1301610805_thumb.png

 

I AS SSD ble det vel rett og slett litt værre...

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Maskinen jeg bygde i november/desember er fremdeles ubrukelig ustabil, og jeg jobber med å debugge dette nå:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1313863&pid=17165078&st=0entry17165078

 

Jeg merker meg at om jeg gjør et eller annet disktungt så får jeg et heng som får meg til å mistenke diskene. Dvs at programmene henger, og til slutt hele maskinen. Selv om musepekeren fungerer normalt.

 

Noen tanker om dette? Hvordan kan jeg f.eks finne ut om det er de 2 Crucial diskene som er synderne? (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601876)

 

I starten var jo ytelsen latterlig bra og alt fungerte fint, så har det bare gått en vei etter det. :/

 

Edit: Tok nå å deaktiverte søking på hele C:\, selv flytting av progressbaren mens det skjer medfører lagging.

 

Edit 2: Der hengte alt seg gitt, var litt for hardt å skru av søkingen ja.

 

Edit 3: En tur på Crucial forumet bekrefter frykten, jeg er langt fra den eneste som sliter. Så kommer til å prøve meg på å kjøre de uten RAID å se hvordan det blir da.

 

Edit 4: Fjernet en disk, og lot den andre være en ikke-RAID disk, etter en reinstallasjon var plutselig alt dønn stabilt og mer responsivt en før, go figure.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Hey! Er det mulig å skru av POST? Leste om det i Komputer, at man sparte tid. Min POST, eller tiden fra jeg trykker til jeg ser noe som helst på skjermen, tar kanskjer rundt 16 sek, alt for lenge!

 

Hvis det er et problem, så hvorfor skrur du av pc'en da? Det finnes hibernate og hvilemodus. Genialt er det. Egentlig litt rart at så få bruker det. Noen kjøper jo ssd bare for rask oppstart av pc'en, og da må jeg le litt :D

Lenke til kommentar

Hey! Er det mulig å skru av POST? Leste om det i Komputer, at man sparte tid. Min POST, eller tiden fra jeg trykker til jeg ser noe som helst på skjermen, tar kanskjer rundt 16 sek, alt for lenge!

 

Hvis det er et problem, så hvorfor skrur du av pc'en da? Det finnes hibernate og hvilemodus. Genialt er det. Egentlig litt rart at så få bruker det. Noen kjøper jo ssd bare for rask oppstart av pc'en, og da må jeg le litt :D

Så sant så sant, men jeg har av en eller annen grunn oppfatnignen om at man bør skru av pc-en, ellers holder den ikke så lenge. Eller kan jeg bare ta den i hvile/dvalemodus(hvilke anbefaler dere) hver gang før jeg skal starte pc-en?

Lenke til kommentar

Mys1, vi er mange som kjører PCen 24/7 med kun en restart nå og da. Vi er til og med mange som kjører maskiner med 100% belastning 24/7 uten problemer (folding@home).

Hvilemodus og dvalemodus er for det meste uproblematisk, og gir mye raskere oppstart. Det er alikevell en fordel å lagre arbeidet før du setter maskinen i hvile/dvale i tilfelle noen skrur den av ved en feiltagelse. Normalt vil alt bli lastet inn igjen til slik det stod.

Selv rebooter jeg hovedmaskinen min ca en gang i uka.

Lenke til kommentar

Hey! Er det mulig å skru av POST? Leste om det i Komputer, at man sparte tid. Min POST, eller tiden fra jeg trykker til jeg ser noe som helst på skjermen, tar kanskjer rundt 16 sek, alt for lenge!

 

Hvis det er et problem, så hvorfor skrur du av pc'en da? Det finnes hibernate og hvilemodus. Genialt er det. Egentlig litt rart at så få bruker det. Noen kjøper jo ssd bare for rask oppstart av pc'en, og da må jeg le litt :D

Nå har jeg prøvd å sette den i dvalemodus, men POST kommer for det ! Tar i hvertfall vanlig tid før jeg hører det pipet og derretter ser den svarte skjermen med hvit tekst. Bør jeg ta hvilemodus i steden for?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...