Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg hadde vært hos SandForce når de implementerte kompressjonsdelen ville jeg bedt de lagt til en sjekk for [0x00...0] og [0xFF...F], og i stedet for å skrive data internt ha en egen state i LBA mapping table for pages (512B/4KB) med full 0/1 fill.

 

Med den teknikken skulle det være mulig å makse interface bandwidth for sekvensiell, og random begrenset av latency fra kontrollerens 0/1-fill sjekk for write, og mapping table lookup latency for read. Siden det finnes praktiske applikasjoner hvor det skrives over 512B/4KB med 0-fill (eller 1-fill?) kunne det være relevant å plassere denne sjekken veldig tidlig i kontrollerens input prosessing. Akkurat denne kunne også være en relevant feature for hardware RAID kontrollere, da det ikke er det mest krevende å sjekke for 0-fill. EDIT: det ville også tillate TRIM med hastigheten til interfacet ved å skrive 0-fill.

 

Når vi snakker om features for RAID kontrollere har jeg filosofert og dagdrømt litt om det i det siste, og har noen tanker jeg kanskje vil dele, selv om det ikke er av noen betydning.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Jo, men i praksis er det ikke så stor forskjell fra G2.

 

Man har blitt forvent med C300 rett og slett.

 

320 følger mønsteret til 25nm SSDer,dvs rundt 20MB/s 4K QD1.

 

Dermed er dette ingen bombe akkurat men det kan vel hende noe kan tunes i firmware sammenheng.

Det viktigste er at den er "stabil" og at den holder seg godt over det man trenger av ytelse og det ser bra ut men nå blir den nok ikke kjørt i single mode...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...