Anv Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Workstation er 80/20 (les/skriv),80% random og tilslutt er det 8KB. Kjekk referanse Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Noenher som har testet å kjøre AS ssd benchmarken på en vanlig harddisk? Det tar jo en halv time med en test eller.no Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Jau, det er ikke å anbefale for en utålmodig sjel... Lenke til kommentar
Anv Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Nizzen da, Den heter ikke AS HDD Jeg kjørte noen i denne tråden for å få frem tallene på VR'n og det gjentas ikke, tror det tok godt over 30 minutter. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Sitter og mekker litt IOmeter og lager litt grafer, morsomt å se hvordan litt eldre SSDer virker Kommer med noen grafer men her er den første: Database 8KB, 100% random, 67% read. Som dere ser er X25-E helt på topp mens X25-M G2 deler 2 plass med C300, WD er sist. Fileserver Blokk størrelser fra 512B opp til 64KB, 80% lesing, 100% random. Igjen X25-E helt på topp, X25-M G1 + G2 og C300 64GB (6G) på 2 plass igjen, har lagt med et HDD raid helt nederst for å vise hvor det ligger i løypa. (2 plass er litt delt pga varierende ytelse etter QD) WebServer 512B opp til 512KB, 100% random, 100% read. Her har C300 64GB tatt ledelsen og G2 er nå på 2dre plass, på 3dje er X25-E og G1. Workstation QD2 "Gamer" C300 kommer her i toppen mens 2dre plass overraskende nok går til WD. Endret 6. mars 2011 av Anvil Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Dumt du ikke bruker 128/256 C300, ellers er jo X25-E fenomenal på disse "arbeidstasjon" pattern i iometer, noe man ser i førsteposten, forandrer seg vel noe med patterns med ren skriv eller les...... Hadde jeg sittet med 2x64gb E'er isedenfor 2x32gb, så hadde jeg nok sittet på dem enda, og smilt lurt ved hver ny lansering av ymse SSD'er og kontrollere og fremdeles brukt 1% av skrivesyklusene, savner ikke HDDErase dog.... Endret 6. mars 2011 av Ourasi Lenke til kommentar
Anv Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg skal kjøre på C300 256GB men har bare tatt de som var lett tilgjengelige i første omgang. SandForce kommer også etterhvert, de er også opptatt akkurat nå. Til slutt kommer en orige i raid Tenkte å få kjørt de samme scriptene ute blant folk med samme SSDer men helst i brukt tilstand. Hvis du føler for det er det bare å si fra så laster jeg opp scriptene, 2GB testfil er minimum. (ikke så mye egentlig) Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Last opp så kjører jeg på 4R0 C300 64GB SB850 EDIT: og Velociraptor 300 GLFS EDIT2: skal se om jeg kanskje drar frem et par Mtron også, men det blir eventuelt i morgen. Endret 6. mars 2011 av GullLars Lenke til kommentar
Anv Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Her er profilene. En av dem er eksperimentell, den er ment å være en "Gamer" profil, litt spennende å se hvordan den vil yte på diverse store oppsett. iometer_profiler_2011-03-06.zip Database, FileServer, WebServer, Workstation og "Gamer" saken. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hvordan aktiverer jeg Writeback cache på et raid0 på ICHR10 ? Mulig spm er helt på jordet men det skal hjelpe på scoren i PCMark Vantage. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Du aktiverer den i RST, skal se om jeg finner et skjermbilde, hvis ikke noen kommer meg i forkjøpet. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Du aktiverer den i RST, skal se om jeg finner et skjermbilde, hvis ikke noen kommer meg i forkjøpet. Der falt jeg av RST=?? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) RST = Rapid Storage Technology. Aka IRST? Tilsvarer matrix storage manager. Endret 6. mars 2011 av GullLars Lenke til kommentar
Anv Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) RST = Rapid Storage Technology som GullLars sier. Hvis du ikke har installert den må du gjøre det, det er GUI i windows for konfiguring av raid. Jeg har her markert hvor du vil finne Enable, på forhånd må du ha valgt raidet til høyre. Link til nedlasting av siste offisielle versjon (ikke F6 versjonen, den har ikke gui) Endret 6. mars 2011 av Anvil Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) RST = Rapid Storage Technology. Aka IRST? Tilsvarer matrix storage manager. Huff her må jeg lese meg opp skjønner jeg, kan ikke se at jeg har dette installert. Den har jeg jo brukt før men dere må kalle den Intel storage manager som den het før eller er det noe annet? Endret 6. mars 2011 av minhund Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Ny utgave av storage manager, nytt navn og utseende, same "shait", nest nederst i post#2 finner du den.... Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Da har jeg testet IOmeter Workstation, og QD 64. Tror dette stemmer sånn nogenlunde , sammenliknet med Anvil sine resultater. Har lagt merke til at ved å kjøre flere runder med IOmeter , vil resultatene synke merkbart. Er det noe man kan gjøre for å motvirke dette ? Har tenkt å teste med forskjellige QD'er Lenke til kommentar
Anv Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Du får laste ned profilene jeg laget, der kjøres QD1 til 128 så kan jeg bruke dataene til noe fornuftig etterpå, og selvsagt kommer de med i en graf dersom de skiller seg ut på noen måte. Ytelsen vil fortsette å synke helt til steady-state er oppnådd. Det er fint lite å gjøre med det, i raid er det GC som må ta seg av saken, i single mode er TRIM tildels til hjelp. Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Her er IOPS Total på min Intel G1: Endret 7. mars 2011 av johome Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg har et forslag om å også kjøre de samme konfigene med lineær stepping fra 1-10, for å vise det realistiske spekteret, og se mer finkornet på skaleringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå