Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@minhund

 

SandForce og ikke-komprimerbare data går dårlig sammen. (spesielt SF-12XX kontrolleren som brukes i Vertex 2)

 

SandForce liker i grunn ikke å bli benchet i det hele tatt :), de dropper merkbart i ytelse når alle celler er brukt 1x.

I og med at du har noen 100GB så skal den holde en stund men det er smart å sette av litt ekstra OP på dem, dvs redusere volumstørrelsen med rundt 5-10GB per SSD. (har mest effekt i forbindelse med rensing)

 

Det ser litt lavt ut på skriving og HDD score var fryktelig lav, hva er strip size, RST versjon og hva kjører du i PCIe frekvens?

 

Du bør også laste ned en nyere versjon av CDM hvis du skulle prøve mer på den, den gamle er for dårlig.

(CDM er den værste av alle mtp degradering men det er jo greit rett før en rensing)

 

AS SSD er grei og det samme er ATTO, ATTO viser greit om det er satt opp riktig.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Henviser til Xtremsystems , og denne tråden.

Tok selv en test med QD3, og fikk dette med et OS som snart skal/bør renses :

 

Tror faktisk at Anandtech sine tester stemmer ganske bra ?

 

Ja de stemmer helt på alle bortsett fra på Vertex 3, den er testet med QD32 ;)

 

Man kan ikke sammenligne noen som er benchet med QD3 og noen med QD32, en stor tabbe rett og slett.

Det ser jo ut som Vertex 3 er dobbelt så bra som nr2 og faktisk er det C300 som er best ved QD3.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Ja de stemmer helt på alle bortsett fra på Vertex 3, den er testet med QD32 ;)

 

Man kan ikke sammenligne noen som er benchet med QD3 og noen med QD32, en stor tabbe rett og slett.

Det ser jo ut som Vertex 3 er dobbelt så bra som nr2 og faktisk er det C300 som er best ved QD3.

 

Har noen sagt ifra der da, slik blemme kan jo ikke aksepteres... Selv venter jeg enkelt til C400 kommer, for å se om QD2-6 blir noe bedre der (QD1 er jo som de fleste veit nå uintressant), for de som har vist sitt allerede er slettes ikke veldig imponerende, og prisene mtp 25nm er hinsides (unntaket her er jo utrolig nok Intel med 34nm på 5xx, som prismessig ligger runtom der 34nm skal ligge normalt sett)....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noen har rapportert, hvis ikke Anand retter det innen rimelig tid er det ikke noe i veien for at flere rapporterer dette, såpass ille er det.

 

Jeg tror C400 er verdt å vente på men det er også Intel 320, jeg har kanskje mest tro på den.

Jeg har uansett lagt inn bestilling på Vertex 3, så får vi se om det dukker opp noen reviews før den ankommer landet.

OCZ forespeiler 14-21de mars mens NetShop tror den er her om 1 uke, vi får se hvem som har rett :)

 

StorageReview driver og tester Vertex 2 med 25nm NAND av den "rette" typen og det ser ut for at ytelsen er minst like bra som ved 34nm, og bra er det.

Lenke til kommentar

Anand har rettet opp feilen i begge testene.

 

Ikke helt, det er veldig mange resultater i QD#32 testen som mest sannsynlig er i QD#3, blant annet intel M 160gb og 510, dette i både Vertex 3 Previewen og Intel 510 Review, jeg kan aldri tenke meg at 510 har samme på QD#3 som på 32 men det kan skyldes drivere eller FW...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Anand har rettet opp feilen i begge testene.

 

Ikke helt, det er veldig mange resultater i QD#32 testen som mest sannsynlig er i QD#3, blant annet intel M 160gb og 510, dette i både Vertex 3 Previewen og Intel 510 Review, jeg kan aldri tenke meg at 510 har samme på QD#3 som på 32 men det kan skyldes drivere eller FW...

I en IOmeter test for 4KB random write QD 1-32 (exp2) viste 510 ingen skalering med QD. Random read skalerte kun (nevneverdig) i QD 1-4 området, hvor den traff taket på ca 20K IOPS.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

@GullLars

 

Jøss, har du fått testet en 510? :)

 

510 skalerer tilsynelatende dårlig men det forhindrer den ikke i å være en knallbra SSD.

De har funnet en god balanse på den men den blir ikke den mest populære SSDen på markedet selv om den slår C300 i real-world tester.

 

Jeg har 510 på listen over interessante alternativer men foreløpig leder LSI 9265-8i innkjøpslisten, venter bare på noen teknikaliteter og priser så er den på vei. 465' iops skulle bli i underkant av 60' per SSD og det er det vel bare C300/M4 som kan matche og selvsagt SF-22XX.

Lenke til kommentar

Johome, jeg så den testen også, men det var ikke den jeg tenkte på. Jeg lurer på om workstation configen var 70/30 R/W og 8KB, så skaleringen der er for mixed 8KB IOPS. Selv om dette er mer realistisk enn 100% R/W. Testen jeg tenkte på viste skalering av 100% read og 100% write med QD 1-32 exp2. De fleste SSDene skalerte for random write med QD, C300 64GB skalerte praktisk talt ikke men lå på maks fra start av (~75MB/s), og 510 lå flatt på 49MB/s (= ~12K IOPS).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...