branick Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Det virker som at du ikke har skrivecache påslått? Har du nettop kjørt HDDerase er det ikke mere å hente i å gjøre det på nytt Den første setningen du skrev får meg til å virke som et spørsmålstegn for å være ærlig, men den andre setningen forstår jeg klart og tydelig. Hvor kan jeg lese mer om skrivecache? edit: www.google.com edit2: Den står påslått her. Endret 24. januar 2011 av branick Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Anvil, uten writecache på klarer C300 bare rett over 1000 random write IOPS. Problemet her kan kanskje være strømsparing. Du må deaktivere Cool&quiet for å få ordentlig ytelse fra SSD. Lenke til kommentar
branick Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 skrivecache er påslått, og C&Q er avslått. CPU kjører på 3,9. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Såpass forskjell på med og uten skrivecache , jaja det er jo noe man sjelden trenger å tenke på. Ikke godt å si hva som er problemet hvis standardtingene er i orden, det er for lavt på random skriv til å være en 128GB. Hvis du har en annen PC kan du sjekke med en AS SSD for å finne ut av om det er SSDen eller PC/drivere etc. Lenke til kommentar
branick Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg har desverre ikke støtte for 6G i mine andre maskiner, ellers kunne jeg sjekket der. Blir litt for sært å bestille nytt hovedkort & CPU til en av de andre maskinene bare for å sjekke dette føler jeg. Skal prøve en HDD erease og fersk install senere i uken, da jeg har behov for å rense opp litt på maskinen uansett. Litt dårlig nettvett i det siste gitt :/ Kommer tilbake med oppdatering på resultatendring hvis det er noen. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Du trenger ikke 6Gbps for å teste på andre maskiner, den eneste nevneverdige forskjellen vil være sekvensiell les. (det er en liten forskjell i maks random read også) Lenke til kommentar
branick Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Du trenger ikke 6Gbps for å teste på andre maskiner, den eneste nevneverdige forskjellen vil være sekvensiell les. (det er en liten forskjell i maks random read også) aha, nå forstod jeg jo litt mer Og siden jeg allikevel planlegger formatering kan jeg likesågodt bare gjøre det to ganger samtidig, så får jeg sjekket det ut på en frisk PC også. Takker for input så langt. Dere må ha en veldig god intern harddisk som klarer å huske alt dette Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Kan man kjøre Windows repair fra DVD på en ssd? På en snurredisl er det jo bare å hive dvden i og kjøre så sletter og reinstallerer programmet det som trengs. Ssd krever jo litt annerledes fremgangsmåte for reinstallering med hderase etc. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hvis du har en SSD med TRIM vil de aller fleste bli renset ved formatering av "disken". Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hvis du har en SSD med TRIM vil de aller fleste bli renset ved formatering av "disken". Hvilket betyr at eneste problem man kan møte er at noen SSD spesifikke drivere blir avinstallert (jeg må manuelt installeres på nytt)? Har TRIM på disken. Det er ikke skadelig på noen måte å gjøre en repair fremfor full erase og reinstallering på en ssd? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Det spørs hva en "repair" gjør da, hvis den bare reparerer litt har det jo liten betydning. Hvis den reinstallerer fabrikk installasjonen og i den sammenheng formaterer SSDen vha en TRIM kapabel driver betyr det at den renser SSDen. De aller fleste TRIM kapable SSDer blir som sagt renset ved en formatering (hurtigformatering er nok), den eneste jeg ikke er helt overbevist om er de SF baserte, det kan se ut som en HDDerase er nødvendig på akkurat disse. (eller fra OCZ Toolbox hvis det er en SF fra OCZ) Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Noen som vet noe om hvordan Corsair SSD Performance 3 Serien er? Er vel noe lignende C300 til crucial, men raskere? Har ikke sett noe tester enda.. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg har heller ikke sett tester ennå, men hva jeg foreløpig har sett tyder på det er samme kontroller med annen firmware. Micron slipper en ny generasjon basert på Marvel nå i vår, som vi kan kjøpe fra Crucial. Den vil også ha høyere sekvensielle hastigheter enn C300 samtidig som IOPS er lik eller bedre. IOPS ytelsen fra Corsair P3 vil sansynligvis være lavere enn både C300 og den nye utgaven som kommer, da Micron tunet C300 for veldig høy IOPS. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) P3 ser ut til å være høyere spekket enn C4/C400. -- Noen resultater med ny firmware fra Intel. før og etter (single drive) Denne er i bruk som OS men benchmark kjørtes på en annen maskin, den er dermed en god del brukt. Brukbar økning ved lesing ellers er det stort sett normale variasjoner. 2R0 3R0 De siste resultatene er kjørt på nesten rene SSDer, score er betydelig høyere enn ved tidligere firmware. Kjørte en kjapp iometertest 4K rr aligned, mest for å sammenligne med P67 i morgen. Endret 30. januar 2011 av Anvil Lenke til kommentar
Anv Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Fortsetter på SNB riggen i dag. 3R0 har ca samme ytelse som på X58 Kjører lav strip size så det er en del mer å gå på i båndbredde. 4R0 strip size 16KB Samme strip size men rimelig forskjellig resultat strip size 64KB Det er mao ikke noe problem å passere 1GB i båndbredde på P67. -- iometer viser seg å gi rimelig fine resultater, også når man øker workers. Random read 1 worker = 138' iops / 541.5MB/s Random read 2 workers = 169' iops / 660.5MB/s Random read 4 workers = 176' iops / 688.9MB/s Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Random read 4 workers = 176' iops / 688.9MB/s Det er jo sinnsykt! Når kommer hovedkort med 6-8 porter av intel sata3 tro? Endret 30. januar 2011 av Nizzen Lenke til kommentar
Anv Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Det er rimelig bra ja Det skyldes nok litt 02M3 og en lett OC på 2600K, har ikke prøvd å kjøre uten OC. Uansett er det helt uten PCIe OC. Håper de kommer med flere porter på 2011 chipsettet, det er et slit med bare 6 på ASUS kortet. (teller ikke med annet enn PCH ) Kjørte en PCMV helt uten noen form for preparering og den endte på ca 269XX med bare 2stk Vertex 2 i raid 0. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hva slags GPU hadde du i det oppsettet? Og hvor mye og hvor rask RAM? CPU klokk? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) En av de billigste GPUene, en GT 430, grei å ha til å flytte mellom maskiner, nå betyr ikke GPU så mye i PCMV men noen poeng blir det vel tilslutt. CPU klokk var 4800. Ikke så mye som tyder på at det overklokket Endret 30. januar 2011 av Anvil Lenke til kommentar
pesaroso Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Har en C300 i min ASUS UL30VT-laptop nå, ganske fornøyd Får ikke mer enn litt "ok" ytelse på den (sikkert pga resten av hardware-specs, og at jeg ikke har gått så dypt i firmware..), men tenkte å flytte den over på min stasjonære. Der er det et Asus P5Q hovedkort.. Regner med jeg må kjøpe en kontroller av noe slag? Noen tips til hvilken, hadde blitt tatt i mot med stooor takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå