Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nyeste AS SSD har tydeligvis fått en ny funksjon:

 

2u469ed.jpg

 

 

Er ikke helt sikker på hvordan man skal tolke dette ?

 

 

 

 

 

De andre resultatene på min Intel G1 er som normale.

Kunne sikkert ha fått enda bedre resultat ved å tweake litt.

Hadde også flere programmer kjørende.

 

22hjk9.jpg

 

2rp43zc.jpg

Endret av johome
Lenke til kommentar

Det ser ut som en grei start på en slik test men det virker ikke som det er helt på plass enda, mange spikes.

 

post-137664-0-47366100-1295863326_thumb.png

 

2R0 Vertex 2 60GB på PCH/P67

 

Skal kjøre en test til for å se hvordan det slår ut.

Den neste kjøringen var litt "penere", denne funksjonen kan nok brukes :)

 

post-137664-0-73460100-1295863502_thumb.png post-137664-0-77239700-1295866323_thumb.png

(la til en justert utgave som hadde vært et bedre alternativ, ingen av dem er nøyaktige uansett)

 

2 kjøringer genererte 2GB med lesing og ca 4.8GB med skriving, ikke så ille egentlig.

 

edit:

 

Dette er på en Samsung F3 1TB

post-137664-0-76271400-1295865286_thumb.png

 

Her burde kurven ha vært helt flat, det er tydelig at det er uregelmessigheter i starten og rundt 50%.

Dette sammenfaller med "pauser" hvor det stoppes opp og genereres data.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har nylig begynt å følge med på denne tråden og bestemte meg for å kjøre en benchmark. Prøvde å sette meg inn i tallene i førsteposten, men syns det ble litt mye for "den vanlige bruker" som meg. Jeg klarte ikke finne hva som er "normale" verdier for ssd så hadde vært takknemlig om noen her inne tok seg tid til å kommentere benchmarken min.

(Håper jeg ikke fornærmer noen med min midlertidige ignoranse :) )

 

Jeg stusser litt ved Acc. time når jeg sammenligner med andre her inne. Hva har dette å si for vanlig bruk?

 

SSD: C300 64gb

FW 0002

MB: m4a78-e, 790GX/SB750, sata 3gb/s

post-159929-0-25365600-1295865984_thumb.png

post-159929-0-85022900-1295865994_thumb.png

Lenke til kommentar

Tallene ser ikke så ille ut bortsett fra den litt høye akksesstiden ved skriving.

Hvis du tar bort checkboxene foran alle andre enn Acc.tid kan du prøve å kjøre akkurat den testen på nytt.

 

Jeg vil tro det er en kombinasjon av driver/MB i ditt tilfelle, SB850 er merkbart bedre enn tidligere chipset og gir også 6Gb/s porter.

Lenke til kommentar

Din ser fin ut bortsett fra litt spikes som jeg i hovedsak tror kunne vært rettet på i AS SSD.

 

Alle andre enn de SF baserte skal egentlig ha en flat kurve og ser man litt mellom linjene har din det :)

(mer eller mindre, litt +- må man nok akseptere)

 

Jeg anser det vel for nærmest verdiløst å teste annet enn SF baserte/kontrollere med komprimering med denne testen, det skader selvsagt ikke men nå er dette en ren sekvensiell test så da blir det ikke så veldig interessant.

 

Kanskje han klarer å komme med en random utgave etterhvert?

Lenke til kommentar

Det står godt beskrevet i PDF filen der du laster ned FW.

 

Last ned FW og brenn ISOen til en CD, så er det bare å boote på den.

Selve FW oppdateringen er non destructive fra 0002 -> 0006 men du bør uansett ta backup.

 

Hvis jeg ikke husker helt feil må du sette IDE mode i bios, kan hende du sliter med akkurat dette på SB750.

 

GullLars (SB850) har oppdatert sine men jeg husker ikke om det var problemfritt og hvilken maskin han ev. brukte.

Lenke til kommentar

Jeg fant igjen ultimate boot CD som jeg hadde liggende, og der ligger jo HDDerease. Er det like greit å kjøre det fra denne?

 

Angående hovedkort kunne jeg fint stille denne tilbake til IDE modus.

 

Edit: Dette gikk jo finfint det. Var jo ikke vanskeligere enn å lese et donald pocket egentlig!

Nå ser jo resultatene fine ut syns jeg, men er dere enige? 808109.jpeg

Endret av branick
Lenke til kommentar

Ja, de resultatene dine virket mer fristende enn mine..

 

Du traff midt i blinken på hovedkortet forresten!

 

Hmm, nå kan jeg jo ikke gi meg før jeg har fått klarhet i hvor feilen ligger heller når jeg ser at du har såppass mye bedre write speed enn meg i diverse øvelser :O

 

Får vel kjøre HDD erease og full reinstall igjen i morgen da, og se om det bedrer resultatene litt til.

 

Jeg ser også at det står amdsata som "driver" ifølge AS SSD, men det endrer ikke det faktum at trim fortsatt er aktivert nå?

Endret av branick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...