Kamerat Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hjertelig takk for svar! Jeg henta ned 0006 fra denne siden; http://www.crucial.com/support/firmware.aspx#?AID=10273954&PID=3640576&SID=skim525X832 Det var en zipfil som inneholdt en .iso, men PC-en min har ikke noe CD/DVD-rom, kan jeg få den på minnepenn i stedet? http://www.forum.crucial.com/t5/Solid-State-Drives-SSD/RealSSD-C300-Series-Firmware-Version-006-Release/m-p/24151#M8221 Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Kjøpte fire C300 64GB i julegave til meg selv og testa dem litt i AS SSD. Kjører de på en maskin med i7 920 (19x205MHz) og PCIe på 115MHz. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Nice. Jeg kjører 3 stykk. Ser dem scaler ganske bra. Noen andre som merker å få så forskjellige resultater fra cdm 3.0 til as ssd? Lenke til kommentar
pesaroso Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Wow, ganske syke resultater dere har! Jeg kjørte min inn i en Asus UL30VT-laptop, og fikk dette: Er det bra? Er det noe jeg bør gjøre? Jeg har oppgradert til 0006-firmare (takk for hjelpen til de over her!), men er det noe jeg bør aktivere på PC-en / i Windows 7 for at det skal gå enda bedre? Eller er det bare rett og slett at jeg ikke har hardware tilstrekkelig for å få så mye bedre? Takker! Endret 25. desember 2010 av pesaroso Lenke til kommentar
Anv Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Husk at det er en bærbar og man får ikke alltid full uttelling i forhold til en stasjonær pc. Hvis du kan endre til AHCI i bios er det en god del å hente i score om ikke annet, ytelsen er meget bra i forhold til HDD så om du ikke kan endre til AHCI er det ingen krise. (du har fått en god økning uansett) Du går glipp av NCQ med de fordeler det gir så lenge du bruke IDE mode. Før du aktiverer AHCI (hvis det går) må du på forhånd aktivere AHCI med en registerendring, ellers får du BSOD. Du får sjekke om du har mulighet til å bytte til AHCI, hvis det går skal vi hjelpe deg å finne frem til registerendringen som skal til. Lenke til kommentar
pesaroso Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Ah, tusen takk for svar! Jeg kunne endre fra "Compatible" til "Enhanced", regner med at det er mye det samme? Jeg fikk BSOD når jeg endra til Enhanced i hvert fall Lenke til kommentar
Anv Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Følg denne oppskriften Link ekstrakt fra linken Avslutt alle Windows-baserte programmer. Klikk Start, skriv inn regedit i Start søk-boksen, og trykk deretter ENTER. Klikk Fortsett hvis dialogboksen Brukerkontokontroll vises. Finn og klikk deretter én av følgende registerundernøkler: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Msahci HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\IastorV I høyre rute høyreklikker du Start i kolonnen Navn, og deretter klikker du Endre. I Verdidata-boksen skriver du inn 0, og deretter klikker du OK. Klikk Avslutt på Fil-menyen for å avslutte Registerredigering. Når du har gjort dette booter du og endrer til Enhanced i bios. Det skulle egentlig ha stått AHCI men det er mulig Enhanced gir AHCI, du får bare prøve, jeg kan ikke garantere at det vil virke på din maskin! Lenke til kommentar
pesaroso Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Prøvde det, tusen hjertelig takk! Fikk dette nå: Ble ganske mye bedre nå? Ble litt mindre på 4k, aner ikke hva det vil si, men ^^ Endret 25. desember 2010 av pesaroso Lenke til kommentar
Anv Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Merkelig at den gikk ned på 4K, det kan være et resultat av driverbyttet. Du kan ev. prøve å laste ned Intel driveren (regner med det er et Intel chipset?) Du kan uansett være godt fornøyd og tar du en benchmark til kan/vil resultatet "vandre" litt, både opp og ned. (resultatene er ikke statiske på SSD) Endret 25. desember 2010 av Anvil Lenke til kommentar
pesaroso Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Ja, det er Intel chipset på den. Problemet er at Asus suger på drivere, så.. Jeg har blant annet skjermkortdrivere fra '09. Prøver jeg å oppdatere de fra nVidia sine nettsider får jeg beskjed om at Asus.com har deaktivert drivere fordi de absolutt må skreddersy de. >< Hva har 4k med det å gjøre, egentlig? Rask tilgang til filene ellerno? Takk for masse gode svar! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 C300 64GB koster 895,- hos MPX nå. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Kanskje i kveld og definitivt i morgen så kommer det litt resultater. Her er en liten teaser Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Kanskje i kveld og definitivt i morgen så kommer det litt resultater. Her er en liten teaser Nå mangler du bare Areca 1880 Lenke til kommentar
johome Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Tipper på at grenser vil sprenges ja... Du har vel fortsatt beste resultat av single og 2 stk i R0 her på forumet. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Tipper på at grenser vil sprenges ja... Du har vel fortsatt beste resultat av single og 2 stk i R0 her på forumet. Hvem har det sa du? Lenke til kommentar
johome Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 BAT Jeg tenker på AS SSD og native SATA III porter på HK. Du og Anvil er jo i en egen liga med disse forferdelige Areca kontrollerne Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Det blir spennende å se om du slår mine tall BAT Lenke til kommentar
BAT Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Er spent selv på hvordan dette går. Kjører OS på en X25V-40GB sånn at jeg lett kan endre på raidet og kjøre hdderase. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hvis det er 128GB C300 er vel saken klar, da ryker tallene til GullLars. Jeg benchet vel med 2x C300 256GB på SB850 om jeg ikke husker feil. I tillegg har jeg vel testet 64GB utgaven men husker ikke helt i farten hvor mange det var. 895,- for en C300 64GB er selvsagt fristende men jeg gidder ikke å kjøpe flere av disse små nå lengre "trur eg...", jeg trenger mer plass på færrest mulig porter. Du må ikke vente så lenge før du begynner å teste Lenke til kommentar
BAT Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Er 128GB utgaven ja. Blir litt prøving nå i kveld og endel i morgend. Driver nå å prøver å finne ut hvorfor raidet ikke kommer opp i AS SSD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå