Mumriken Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Er vel bare de som har 4stk ssd i raid-0 med tilhørende kontroller som får til slikt? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 GullLars Det er nok en god stund siden førstepost ble oppdatert. Hvis jeg ikke husker helt feil er vel min rekord på rundt 1300 for 2R0 på ICH. (C300 256GB) Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Om det er et ønske om å oppdatere resultatene, så kan jeg sette igang om noen har lyst til å samle litt resultater... Har hatt masse stress på hjemmeplan, så har ikke hatt så mye energi i det siste, pluss at det begynte å bli mye jobb etterhvert Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Ikke noe stress. Jeg ville bare høre hva situasjonen var. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Om noen har noen ide om hvorfor jeg ikke får oppdatert eller forandret post#1 og 2, og får feilmelding der den maser om at jeg må skrive en post, så del gjerne....... Slik ser feilmeldingen ut, og må vel få inn Simen1 til å kikke på det, ante meg at oppdateringen av forumet igjen, ville knote til disse innleggene: Endret 8. desember 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Det er en ting jeg lurer fært på. på hket mitt (asus RE3) har jeg to marvel sata 6gb/s porter og 6 intel ICH10R sata 3gb/s porter. For litt sia fikk jeg tips fra flere av dere om å bytte raid0 arreyet mitt fra marvelportene til intel ICH10R portene, dette førte til dobbelt ytelse++! Det jeg luerer på er om jeg hadde hatt raid0 med to styk. C300 SSD'er som støtter 6gb/s ville det lønt seg for meg å kjørt dem på ICH10R portene med 3gb/s eller full 6gb/s på marvel portene?? Christopher. Endret 8. desember 2010 av antilope118 Lenke til kommentar
BAT Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Ah... sorry Men opp fra 20mb/s til 30mb/s er jo en fin ting. Noen som har tilbud på c300 128Gb tro Se der ja, hjalp litt på det der MPX har tilbud på den til 1869. Link Lenke til kommentar
BAT Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Bare for morro skyld, hvor mange her er det som har over målt over 100k IOPS og/eller over 1GB/s båndbredde fra RAID? Og hvem har et sånt oppsett som boot drive? Jeg vet Nizzen har hatt det lenge, og jeg har også sett sånne tall fra Anvil. Og Ourasi for IOPS i alle fall. Jeg ligger akkurat innenfor 100K IOPS pr nå. Har endel julemoro med 2,3 og 4 disker igjen. Link Link Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Ourasi: Du har min medfølelse på hvordan forumet oppfører seg etter disse oppgraderingene. Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Fikk følgende resultat med CrystalDiskMark med min nye Crucial C300 på Acer Aspire 5930G: Endret 21. desember 2010 av Ciwie Lenke til kommentar
Anv Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Resultatet er som forventet på en bærbar, enkelte chipset yter dårlig ved små blokker. Det finnes dog tweaks for å øke ytelsen men det vil gå ut over batteritiden. Økningen er uansett meget bra i forhold til en HDD. edit: Bortsett fra ved små blokker skal du være godt fornøyd Endret 21. desember 2010 av Anvil Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Bare for morro skyld, hvor mange her er det som har over målt over 100k IOPS og/eller over 1GB/s båndbredde fra RAID? Og hvem har et sånt oppsett som boot drive? Jeg vet Nizzen har hatt det lenge, og jeg har også sett sånne tall fra Anvil. Og Ourasi for IOPS i alle fall. Er jo lite stres å skaffe seg over 100K IOPS klarte dette fint med 2 stk c300 64gb. Over 1GB/s er litt verre med de to diskene. så da må nok man bruke 3 disker ivertfall. Men bruker dette som boot drive, Finnest det de som bruker slikt til lagring av dokumenter og bilder da? @ Filserver med kun ssd.. Er nok sikkert ein eller anna tulling med for mykje penger som har det da. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Problemet da blir jo nettverket. Nizzen har lenge hatt RAID med 1GB/s sekvensielt, men blir seriøst begrenset av Gbit nettet sitt mellom maskiner til i underkant av 100MB/s. Jeg har prøvd å flytte filer fra x25-M til C300 RAID for morroskyld, og det kopierer med 230-250MB/s. Om jeg setter opp en RAMdisk på f.eks. 2GB kan jeg fylle den fra SSD RAIDet på under 2 sekunder Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Problemet da blir jo nettverket. Nizzen har lenge hatt RAID med 1GB/s sekvensielt, men blir seriøst begrenset av Gbit nettet sitt mellom maskiner til i underkant av 100MB/s. Jeg har prøvd å flytte filer fra x25-M til C300 RAID for morroskyld, og det kopierer med 230-250MB/s. Om jeg setter opp en RAMdisk på f.eks. 2GB kan jeg fylle den fra SSD RAIDet på under 2 sekunder Jeg får ganske nær 1gbit når jeg kopierer fra serveren. 99.3X% får jeg Eller så har jeg kopiereing mellom array: Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Dere som har filserver har vel kanskje ikkje eit simpelt gb nettverk? Har sjølv 2gb/s ved teaming på kontroller siden, men dette er desverre ikkje støttet av ruter enda. men kommer med tiden, synd man ikkje får billige pci-e fiber kort Men vist eg hadde kjørt med kun en c300. hadde eg også hatt mindre IOPS? eg er litt usikker på korleis dette fungerer. men rekner ikkje med att eg vil få stort betre ytelse på IOPS siden ved å adde en ekstra c300 på SB850, tror nok den topper ut på rundt 100K sekvensielt. Mulig dette også er feil Edit; Nizzen, kor mykje IOPS er egentlig Areca 1880 -24 kontrolleren god for? Endret 22. desember 2010 av ThaBear Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Dere som har filserver har vel kanskje ikkje eit simpelt gb nettverk? Har sjølv 2gb/s ved teaming på kontroller siden, men dette er desverre ikkje støttet av ruter enda. men kommer med tiden, synd man ikkje får billige pci-e fiber kort Men vist eg hadde kjørt med kun en c300. hadde eg også hatt mindre IOPS? eg er litt usikker på korleis dette fungerer. men rekner ikkje med att eg vil få stort betre ytelse på IOPS siden ved å adde en ekstra c300 på SB850, tror nok den topper ut på rundt 100K sekvensielt. Mulig dette også er feil Edit; Nizzen, kor mykje IOPS er egentlig Areca 1880 -24 kontrolleren god for? Får ca 145 000iops med en kontroller Så med 2 kontrollere i software raid så er det nesten mulig med 300k Kjørte Areca 1680ix + Areca 1880ix sammen i software raid og fikk: https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=401676 228778 iops Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Herre ***, sykt mann Har egentlig funne ut att Areca ikkje er så ekstremt overpriset som eg trodde, HighPoint kontroller med 24p (6sas) ligger jo på rundt 6000+ Så kjøpe direkte fra Areca blir jo omtrent samme pris. Desverre blir dette senere, millitæret kaller Korleis setter man opp SW raid mellom to kontrollere da? Lenke til kommentar
pesaroso Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hurra, jeg fikk en Crucial C300 128GB til jul! Spørsmål før jeg setter den opp; er det noe jeg bør gjøre med den først? Hva med firmware, er det noe som må holdes up-to-date? Må man formatere når man slenger inn ny firmware? Takk for svar! Og riktig god jul Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Du bør oppgradere firmware til 0006 før du installerer windows på den, om det er en eldre firmware versjon den kom med. Ellers er det bare å sette SATA mode til AHCI i BIOS før du installerer windows. Det går også an å gjøre etterpå, men det er litt mer stress. Lenke til kommentar
pesaroso Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hjertelig takk for svar! Jeg henta ned 0006 fra denne siden; http://www.crucial.com/support/firmware.aspx#?AID=10273954&PID=3640576&SID=skim525X832 Det var en zipfil som inneholdt en .iso, men PC-en min har ikke noe CD/DVD-rom, kan jeg få den på minnepenn i stedet? PS: Det står i PDF-en med instructions om at man må plugge den inn i den og den porten på HK-et før man flasher, men jeg skal gjøre dette i en laptop som kun har en port.. Dette går greit, sant? Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå