GullLars Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Har akuratt testet raid 0 for første gang med 2 OSZ VEtrex 2 disker. Bør jeg være fornøyd med dette resultatet?? Nei. Du har puttet SSDene på en crappy onboard marvel kontroller. Flytt de til ICH10R og få mye bedre tall 1 Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Har akuratt testet raid 0 for første gang med 2 OSZ VEtrex 2 disker. Bør jeg være fornøyd med dette resultatet?? Nei. Du har puttet SSDene på en crappy onboard marvel kontroller. Flytt de til ICH10R og få mye bedre tall Å! det er bra! Men hvordan gjør jeg det? Kan det gjøres i win? Må jeg formatere hardiskene på nytt? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Å! det er bra! Men hvordan gjør jeg det? Kan det gjøres i win? Må jeg formatere hardiskene på nytt? Du kan ikke gjøre det i windows Du må nemlig slå av maskina, åpne den og flytte kablene over på noen andre fysiske tilkoblinger. Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) ..flytte kablene over på noen andre fysiske tilkoblinger.. kan du utdype den setningen der litt?? Endret 4. desember 2010 av antilope118 Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Se i hovedkort manualen din vist du ikkje veit hvilken sata porter som er tilkoblet ICH10R kontrolleren på hovedkortet. Da setter du sata kablene over til rette porter. lager raid arryet på nytt. og da må du desverre installere os på nytt også. 1 Lenke til kommentar
BAT Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 De må kobles til de grå SATA portene på hovedkortet ditt. (merket med gul boks) 1 Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Se i hovedkort manualen din vist du ikkje veit hvilken sata porter som er tilkoblet ICH10R kontrolleren på hovedkortet. Da setter du sata kablene over til rette porter. lager raid arryet på nytt. og da må du desverre installere os på nytt også. De må kobles til de grå SATA portene på hovedkortet ditt. (merket med gul boks) OK takk!! skal se å få gjort dette Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hehe, du vil nok merke ein kjempe boost når du får dette ordnet. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Tja.. en ny bios oppdatering hadde sikkert ikke skadet. La inn siste fw på ssd'en men det ugjor ikke noe. I skjermdumpen din så viser AS SSD at du bruker Microsoft sine AHCI drivere. Ved å å installere AMD sine så vil du nok komme litt mer opp. AMD sine ACHI drivere ja.. Er de i catalyst pakken eller noe? Sliter med å finne noen av nyere dato EDIT: fant en fra sist mnd så satser på det er siste.. Endret 5. desember 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
BAT Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 AHCI driveren finner du her- Link Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Finner bare grafikk drivere på linken, men stemmer det at det er bare microsoft sin driver som har trim support? Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Da har jeg fått satt opp raid 0 på ICH10R Må si det gjorde en stooor forskjeld! Takk for kongetips!! Dette er med marvel Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/44637/110633.jpg Og dette er med Intel :thumbup: Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/44692/110741.jpg Hva syntes dere?? Christopher. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Gode tall til å være 2R0 SF-1200 128GB. Husk tallene du ser i AS SSD er uten kompressjon, så du vil fort få høyere tall i vanlig bruk. Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Gode tall til å være 2R0 SF-1200 128GB. Husk tallene du ser i AS SSD er uten kompressjon, så du vil fort få høyere tall i vanlig bruk. Så bra! da sier jeg meg fornøyd med hd oppgradering for denne gang:) takk for hjelpen Lenke til kommentar
BAT Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Finner bare grafikk drivere på linken, men stemmer det at det er bare microsoft sin driver som har trim support? Driveren legges inn i lag med Catalyst pakka. Jeg legger den ved her. AMD sin driver gir også TRIM. 10-11_win7_32-64_ahci.rar Endret 6. desember 2010 av BAT Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Se der ja... 50% økning på 4k biten med en gang Lenke til kommentar
BAT Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Skjermdump i fra AS SSD? Greit for oss andre å se vettu Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Ah... sorry Men opp fra 20mb/s til 30mb/s er jo en fin ting. Noen som har tilbud på c300 128Gb tro Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Bare for morro skyld, hvor mange her er det som har over målt over 100k IOPS og/eller over 1GB/s båndbredde fra RAID? Og hvem har et sånt oppsett som boot drive? Jeg vet Nizzen har hatt det lenge, og jeg har også sett sånne tall fra Anvil. Og Ourasi for IOPS i alle fall. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg vet ikke om listene i førstepost oppdateres, men jeg så akkurat jeg har AS SSD scores tilsvarende andreplass for 2R0 og "ekstrem RAID", og tredjeplass for singel SSD. Post med screenshots. Screenshot for single er 2 poster over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå