Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD

Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ourasi/Anvil/Gullars og dere andre:

Hva var raskeste måte å rette opp feil alignement (31K - BAD) på en XP maskin. Paragon programmet? Slettes data ved en slik alignement oppreting/justering? Det er ikke en OS disk men vil vel hemme ytelsen på maskinen uansett ift. programmene, temp osv. som kjører der.

I tillegg kjører den på PCIIDE på både boot disken og SSDen (programdisk), som jeg retter opp i.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

ssdpris.jpg

Fikk god pris på X25-M 80gb hos dustin kan du si :-) (har sensurert info som kan avsløre min identitet til en viss grad^^)

Er det noe tweaks som bør gjøres på disse diskene utenom og oppdatere firmware?

Lenke til kommentar

Om man bruker 6Gbps SSDer som klarer å dra over 300MB/s er SB850 like god eller bedre. Det er bare ikke noen SSDer på markedet som drar nevneverdig mer for øyeblikket.

Med RAID av 6Gbps enheter kan man få betydelig mer båndbredde med SB850. Jeg målte rundt 1150-1200MB/s fra SB850, mens ICH10R topper ut rundt 650-700MB/s med mindre man overklokker PCIe (kan slås med 2R0 C300 SB850).

Det høyeste jeg har sett for ICH10R er litt over 800MB/s, som er mulig å slå med 3R0 C300 på SB850.

ICH10R er derimot bedre på IOPS virker det som. SB850 ser ut til å stoppe rundt 100-110K IOPS, mens ICH10R kan dra 130-150K. Ikke at det har noe særlig å si i praksis.

Jeg har enda ikke fått sammenlignet IOPS skalering for singel og RAID-0 fra QD 1-10 med C300 på ICH10R og SB850. Om noen med C300 64GB på ICH10R melder seg kan vi få gjort noe med det ;)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Eg kan teste litt med mitt raid, 2R0 c300 64gb. SB850

Men korleis gjere man dette, er ikkje inni i alle desse prog'sa :p Berre sei kva og når så skal eg gi resultater i dag / kveld.

Men blir kun 2R0.. da eg ikkje vil installere win igjen..

Edit, 4R0 C300 64gb... er dette noke man tjener på i SB850, eller er man nesten toppet med 3R0? Veit ikkje kor godt dette skalerer.

Og hvilken HT og NB oc er dette? :p

Endret av ThaBear
Lenke til kommentar

Jeg har allerede all data jeg trenger for C300 64GB på SB850. Jeg testet 1-4 i alle IOmeter configene jeg følte var relevante.

Du makser les IOPS med 2R0 C300, og kommer ganske nære å makse sekvensiell les med 3R0. Det er noe å hente på å øke til 4R0 for skrivehastighet, mixed read/write, og IOPS skalering fra QD 6-8 og oppover.

Jeg kjørte mine tester på 4,2Ghz CPU (6 kjerner), og 2,6Ghz NorthBridge & HyperTransport. Unntaket var singel SSD i det første settet med tester som kjørte stock.

For de fleste vil det være lite å hente med å gå videre over 2R0, men med 3R0 og en brukbar OC kan man bli medlem i 1GB/s klubben :)

Jeg vil si "sweet-spot" for ytelse, pris, portbruk, og kapasitet vil være 2R0 C300 64GB. Det gir rundt 100K IOPS les, 35-40K IOPS skriv, 650-700MB/s les, og 140-160MB/s skriv. 128GB er godt med plass for OS, programmer og spill for de fleste, og du trenger rimelig rå hardware og tungt bruk for å ha behov for mer båndbredde eller IOPS.

----------------------

ADATA ekstern SSD:

http://www.anandtech.com/show/4031/adata-n004-sata-usb-30-ssd-reviewed

Mine tanker: meh, ikke noe spesielt. En Indilinx Barefoot SSD med USB3 port på siden. Ytelsen er nøyaktig hvor man kan forvente, og prisen er noe over en ren SATA utgave. Ytelsen som er målt over USB3 tilsier at et eksternt kabinett med eSATA vil gi en del bedre ytelse.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Eg er da under gruppen kjekt å ha.. Så blir nok meir ssd'er etter kvart :) Kanskje ikkje akuratt nå da eg snart skal i miliræret, så lite vits å kjøpe flere ssd'er atm da om 1 år har man nok disker som er vesentlig kraftigere :) Eg er ikkje av typen som spår kor kraftige.. :p

Lenke til kommentar

Fine tall det der. Viktig og ikke legge seg altfor mye opp i tallene, men heller se etter om maskinen er/virker kjapp.

Ok, jeg fiksa bildet så det faktisk går å se hva det står :)

Joda, virker raskt. Installerte den istad og er forsåvidt nettopp ferdig med OS og driver installasjoner.

Får leke litt mer med den i dagene som kommer og se hva jeg finner ut av mtp ytelse, boot av windows merker jeg stooor forskjell på iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...