Anv Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Saken med å ha SSD'ene i et kabinett er at man sparer litt på strøm-kabler, det blir ryddigere. Det du linket til er det samme som jeg har en del av etter hvert Man merker det godt når man har over normalt mange "disker" Jeg skal sjekke min klokk, minne kan være roten til mye galskap og AMD er ikke det enkleste å plages med men det går vel mer på om minnet er egnet for AMD eller ikke. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Kingston ValueRAM er jo kjent for å være det som er billig og funker til alt, men ikke yter aller best. Grunnen til valget var at jeg gikk nettop for value når jeg bygde om innmaten, og det var 500-600kr ekstra for å få 8GB av raskere RAM uten digre kjøleribber påmontert. Og jeg driver ikke med så mye som vil være minnebåndbredde begrenset (tror jeg ) Forresten, off topic, men WANT Nå minte jeg meg selv på at jeg skal bestille vintersolverv gave til meg selv fra ThinkGeek i år, må vell snart lage lista og bestille for å få det i tide tenker jeg. Jeg trenger en binær LED-klokke til å stå til Athlon 64 3000 nøkkelring saken min Endret 23. oktober 2010 av GullLars Lenke til kommentar
Anv Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 3D "printet" bord Corsair RAM funker godt på AMD, ikke nødvendigvis det raskeste det heller men det funker godt. Jeg kjøpte først Mushkin RidgeBack CL 6 men det ble ikke noen stor suksess, det virket men var ikke stabilt nok. RAM prisene har vel gått ned eller er på tur ned så det kan lønne seg å vente litt, 8GB er et minimum uansett etter min mening 16GB burde være mulig å få i til en fornuftig pris etter hvert. Min første SSD la inn årene her for en uke siden, helt død rett og slett. (Vertex 250GB) Litt kjipt var det selv om jeg akkurat hadde tatt backup, jeg hadde problemer med filsystemet for ikke så lenge siden så jeg luktet vel lunta egentlig. OCZ har forresten kommet med ny firmware for de SF baserte, blir vel til at jeg oppdatere nå i helgen, de har bla fixet på max latency. (som var litt ujevn) Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) AMD 850, NCQ, 8gb OCZ minne, Win7 X64. Intel X-25 80gb AS SSD Endret 24. oktober 2010 av 530XD Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Saken med å ha SSD'ene i et kabinett er at man sparer litt på strøm-kabler, det blir ryddigere. Jeg bruker kun en strømkabel, ergo så og si ingen forskjell der. Man får mange av disse som har 3-4 sata splitter på enden med korte sprett i mellom. Fordelen med modulær en god PSU som har godt utvalg med kabler. Endret 24. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 @530XD Er det G1 eller G2? Jeg kan prøve 2 av mine G1 80GB på mitt AMD oppsett i morgen. (har akkurat koplet det til igjen) @Theo Jo, en god PSU hjelper godt på men ikke når man skal ha strøm til vel 20 enheter i en og samme maskin Hovedpoenget er at det blir mindre kabler som igjen blir mye ryddigere. Kabinettet mitt er rimelig ryddig innvendig, jeg får ta et bilde i morgen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Hehe, ja jøss, skal man ha 20 SSD enheter blir det nesten ingen vei utenom om man ikke vil gå seg bort i kabler. Tenkte på rundt 4 stk. Mitt kabinett er ingen neat-freak greie akkurat nå, har vært for mye inni der og kommer til å være mye inni der til HDDene er satt opp som de skal. og med den siste ghettomoden på 250mm vifta i døra med nylonstrømpe rundt vindusgitteret som støvfilter (måtte fjerne plastikramme og filter som bygde for mye mot CPU kjøler) tar den ikke hjem stil-prisen akkurat nå hehe. Jeg passer kun på å ha god luftflyt/kjøling og at ting er nogenlunde praktisk å jobbe med. Men støv er det lite av. Jeg kjører all exhaust i toppen, no point in fighting nature. Hvilket kabinett har du? Dette er et coolermaster S og har en eldre coolermaster på hjul men førstnevnte S hadde noen quirks jeg ikke skjønte hva dem har tenkt med. Eks. er det nesten håpløst å komme til thumbscrews på kortslotene om man ikke har pygmehender. Dog er den nye HAF X interesant. Endret 24. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Jeg har et Corsair 800D, meget bra kabinett som er praktisk å skjule/trekke kabler i. Den eneste ulempen er at det er litt stort Jeg har vel 17-18 SSDer + 3-4 HDDer + 1 DVD brenner i det akkurat nå, hadde det ikke vært for disse "kabinettene" hadde jeg nok ikke fått plass til alt uten at det ble mega-kaos (hadde neppe fått lukket døren) Noctua NH-14D kjøleren (som er rimelig stor) virker heller ikke stor i kabinettet, både kabinett og kjøler anbefales hvis du har plass til det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) NH-14D er en monsterkjøler ja . Den vil nok passe fint hos meg nå men jeg vurderer faktisk Corsair H70 (gidder ikke styre med full vann lenger) siden jeg kjører rimelig heit F@H SMP2, får se hvordan ting går seg til mot jul. Men vi må ha bilder etterhvert, det høres ut som et megaflott oppsett du har der EDIT: Corsair 800D er et fint kabinett! Endret 24. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 H70 er fin, jeg har den på AMD riggen akkurat nå. Den eneste ulempen med den er at den støyer litt (selv på lav innstilling), man kan selvsagt bytte ut viftene Skal ta noen bilder i morgen Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Jeg har ghetto-mod på 250mm vifte i sidedøra på kabinettet jeg også. Etter jeg installerte Noctua NH-14D ville ikke sidedøra på Sharkoon Rebel 9 lukke seg, så jeg skrudde ut hele saken, satt avstandsstykkene til vifta på utsiden av kabinettet i stedet for innsiden, og har nå vifta ca 5cm utenfor kabinettet. Pga plastrammen rundt er det forseglet så luft ikke slipper ut utenfor kabinettet 17-18 SSDer er en del ja, du skulle hatt et par 2x5,25" med 10-12 2,5" slots i hver (SSDene på høykant) og 3x SFF-8087 for backplane. Jeg vet ikke om sånne selges da. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 @530XD Er det G1 eller G2? Jeg kan prøve 2 av mine G1 80GB på mitt AMD oppsett i morgen. (har akkurat koplet det til igjen) INTEL X25-M 80GB 2.5# SSD SATA/300 MLC 34NM Er det egentlig noe mere jeg kan gjøre for at det skal yte bedre, da snakker jeg ikke bare om småtteri men noe som faktisk virker? Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Jeg har ghetto-mod på 250mm vifte i sidedøra på kabinettet jeg også. Etter jeg installerte Noctua NH-14D ville ikke sidedøra på Sharkoon Rebel 9 lukke seg, så jeg skrudde ut hele saken, satt avstandsstykkene til vifta på utsiden av kabinettet i stedet for innsiden, og har nå vifta ca 5cm utenfor kabinettet. Pga plastrammen rundt er det forseglet så luft ikke slipper ut utenfor kabinettet 17-18 SSDer er en del ja, du skulle hatt et par 2x5,25" med 10-12 2,5" slots i hver (SSDene på høykant) og 3x SFF-8087 for backplane. Jeg vet ikke om sånne selges da. Er vel sånn leiter etter 8x 2.5 disker i 2x 5.25 drive bay. Kommer så både MiniSAS(SFF-8087) og SATA http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=71_212&products_id=27741 iS2880-8S-S2D = SATA ver iS2880-8S-U5D = MiniSAS Men jeg venter på kommer PCI-E SSD så er bootbar og ikke suger Endret 24. oktober 2010 av Agrophel Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 iS2880-8S-U5D = MiniSAS Kunne jeg tenke meg da SFF-8087 gjør at det blir VELDIG mye mindre kabelsalat Det følger jo bare med SFF-8087 til SFF-8087 orginalt med til Areca kontrollere også. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hvordan er det anbefalt å benche SSDer på Linux og OS X? Jeg tenker da på noe som kan teste både sekvensiell les og skriv samt random les/skriv på ulike block size og QD. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hvordan er det anbefalt å benche SSDer på Linux og OS X? Jeg tenker da på noe som kan teste både sekvensiell les og skriv samt random les/skriv på ulike block size og QD. iometer for linux Lenke til kommentar
Anv Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 INTEL X25-M 80GB 2.5# SSD SATA/300 MLC 34NM Er det egentlig noe mere jeg kan gjøre for at det skal yte bedre, da snakker jeg ikke bare om småtteri men noe som faktisk virker? Har du HDDeraset før du installerte og hvor lenge har raidet vært i bruk? Her er 2 av mine G1 uten OS. (man kan trekke litt fra iom at de ikke kjører OS) Power profil er satt til High Perforance, ellers er det et helt standard oppsett med en lett OC. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Hei Anvil. Jeg bare satt opp diskene i raid etter å ha innstallert nytt hovedkort. 1 dag har dette vært i bruk. så ingen hdd erase nei, har dette mye å si? 1090 cpu på 3.2Ghz. 8gb ocz minne. med win7 x64. + avgfree antivirus. (vet ikke hvor mye slikt har å si på benchmark) Endret 24. oktober 2010 av 530XD Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hvordan er det anbefalt å benche SSDer på Linux og OS X? Jeg tenker da på noe som kan teste både sekvensiell les og skriv samt random les/skriv på ulike block size og QD. iometer for linux Det finnes ja.. føler meg sånn helt passe teit nå! Lenke til kommentar
Anv Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 @530XD Hvis SSDene var rene/nye før du installerte har ikke HDDerase noen betydning. Hvis du ikke har renset dem etter å ha flyttet dem fra et annet oppsett er nok det forklaringen på noe av differansen. Har du oppdatert bios på MB og hvilket MB er det du bruker? (jeg har et CHIV Formula med en 1090T på ca 3.7) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå