Theo343 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 PERC 6/i er meget bra til generelt bruk. (8 porter) LSI 9260-8i er også utmerket og koster egentlig ikke skjorta etter min mening. (ca 4.400,- på dustin, som KIT med kabler) 1880 er selvsagt ikke dum men koster da deretter. For en rimelig løsning til HDD hadde jeg utvilsomt valgt en PERC 6/i, den koster ikke allverden ny og finnes sikkert til enda bedre pris som brukt. LSI 9260 og Areca 1880 hadde jeg ikke sløst bort på HDD Takker Hva tror du om Areca 1680ix 12p-16p? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Ja, det er den. Eventuelt denne med BBU til litt over 3' (BBU kan være kjekt å ha men er ikke et must) Hmm men hva slags tilkobling er det på den? Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 LSI 9260-8i er også utmerket og koster egentlig ikke skjorta etter min mening. (ca 4.400,- på dustin, som KIT med kabler) Det er knallpris i Norge på den kontrolleren! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Takker for alle tips om gode kontrollere, her var det mye fint å velge i mellom uten å tømme lommeboka helt . Er det flere som har førsøkt den siste Intel driveren og kan backe opp med sammenligningstall? Eller sitter alle med C300 og SF greier nå Endret 18. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Selv om vi sitter med C300, så bruker vel vi også ICH på OS diskene/SSD'ene, den er blant de bedre på ytelse, og ikke så typisk treig boot som de andre RST driverne... Ellers er den spesiellt god for Raid0, med dobbel system-minne cache, og forbedrer ytelsen tildels ganske bra på dette... Liten boot test: Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Selv om vi sitter med C300, så bruker vel vi også ICH på OS diskene/SSD'ene, den er blant de bedre på ytelse, og ikke så typisk treig boot som de andre RST driverne... Ellers er den spesiellt god for Raid0, med dobbel system-minne cache, og forbedrer ytelsen tildels ganske bra på dette... Liten boot test: Gi meg et par boot tweaks, så skal jeg også komme under 7 sekunder Du er jo kongen på tweak av boot av win 7 http://www.diskusjon...post&p=16258480 Kjør bootracer du da Endret 19. oktober 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Ourasi: *host* ja selvfølgelig. Noen ganger kan man bli skremt over hva man selv ikke tenker over til tider. Not only computers have glitches. Da må jeg jo rett og slett prøve disse driverne selv. Nizzen: Skal du prøve deg blant gutta på boottid så må du jo bruke samme måleverktøy som oss "Boot Time Utility" Samt husk: *Oppdatert* : Gjelder fra 23.10.09 - Poster du resultat i top 3 på boottimer lista, skal Taskmanager/Processes og Nettverks detaljer (Network and Sharing Center i win7/Vista) samt Benchetråden i nettleseren være med i screenshot av hele desktoppen. Until then: Kanskje man skulle prøve litt mer nå som det er nyere og bedre drivere på banen samt at jeg har flere disker til disposisjon med Raid-0. Fader, den musepekeren min er den verste linselusa jeg har vært borti siste halvåret. Kanskje jeg har blitt så gammel at jeg ubevist må sikte med musa. Endret 19. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Å teste boottid er egentlig ganske jalla, da man kan ta "delay" på programmer under oppstart. Dermed får man bra boottid, men egentlig er ikkje ting loada ferdig siden programmene kan ha ilagt "delay" Dette kan man visst sette på selv. Finnes mye "juks" man kan gjøre med boottiden, noe som gjør at boottid har mere med tweaking av os enn "pure hardware performance" Loade windows xp på 3 sekunder går fint med win lite f.eks Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Du er velkommen til å forsøke jukse om du føler det er den riktige måten å gjøre det på hehe. Men en av de uskrevne reglene er jo at du skal ha et fult fungerende OS. Om det er fresh installert fra en orginal DVD skive er godt nok, men begynner man å hacke det så mye som TinyXP så blir det helt klart ikke et fult fungerende OS. Det er en morrogren som mye av det andre med visse forbehold til hvordan man skal opptre. Endret 19. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Ourasi: Hvor mange prosesser hadde du kjørende rett etter oppstarten? Det er vel kanskje viktigere å vite enn å se startmenyen med iconer Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) For deg tok jeg en ny run, omtrent samme tid, og inkluderte all relevant info i henhold til reglene.. Jeg legger ikke skjul på at jeg har lagt min klamme hånd på endel unødvendig skit, og rengjort litt, men det er ikke "nlitet" noenting, kun et gammelt og godt håntert image pent behandlet av meg selv. Daglig ibruk, til spill, jobb, film og annen morro.. Endret 19. oktober 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Ser ut som min gamle 30GB Mtron Mobi 3025 (boot) i en av mine maskiner virkelig er ute å kjøre om dagen. Enten er den delvis defekt eller så kan kanskje HDDErase fikse den. Den er så treg at jeg har måttet flytte alt av temp osv. over på en HDD i samme maskin. Kjører en AS SSD test på den nå som tar votter og vinter. "seq write" ligger på 3.8MB/s as we speak. "seq read" ligger på det samme men varierer mer fra 2.5 til 3.9. Den har 16GB ledig kapasitet og har hatt det stort sett hele tiden. Den vil vel bruke noen timer på å kjøre igjennom testen. EDIT: Den brukte 12 minutter bare på første del av testen. Endret 21. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Prøv å bench den på en annen kontroller, og kanskje bedre å teste med liten filstørrelse på CDM iom TRIM mangelen... Synes mao det lukter annet enn SSD'en her... Endret 21. oktober 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Det er i samme maskin hvor 160GB intel døde tidligere i våres, så det kan jo være at hele maskinen er gåen. Men HDDene på samme kontroller virker å oppføre seg normalt med tilsynelatende god ytelse. X38/ICH9 Har bare en kontroller i denne maskinen desverre men kan evt. forsøke å få testet den i en annen maskin. Må bare ta en image av den først siden det er en OS disk jeg helst ikke vil miste. Endret 21. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Det samme skjedde meg Theo, med begge mine Mtron Pro. Først begynte den ene å hoppe ut under drift, og når jeg brøyt RAIDet for å benche fant jeg dette: Jeg antok den var defekt, men når jeg flyttet den til hovedkortets andre SATA-kontroller fikk den normale tall. Siden hovedkortet var buggy (på andre fronter også) kjøpte jeg nytt AM3. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Ah suverent Gullars, alltid godt å se at andre har opplevd noe lignende og kan komme med innspill. Skal forsøke en annen port også (hvis det er noe ledig i denne OEM kassa som muligens kun har 4-5stk inkl DVD brenneren). Endret 21. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Siden jeg skulle bytte GFX driver ikveld, skjekket jeg hva boot tiden var med standard VGA adapter driveren, og auda.....: Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Siden jeg skulle bytte GFX driver ikveld, skjekket jeg hva boot tiden var med standard VGA adapter driveren, og auda.....: aha bare 30 lusene prosesser, ikkje rart det går fort å boote Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Sist jeg husker skulle vi ha skjermkortdriveren installert og generelt sett drivere installert, men still good Nizzen. Endret 21. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Siden jeg skulle bytte GFX driver ikveld, skjekket jeg hva boot tiden var med standard VGA adapter driveren, og auda.....: aha bare 30 lusene prosesser, ikkje rart det går fort å boote Det er jo bare 2 mindre enn med driveren til nV inne, men ikke helt bra at en driver trenger 2 services for å funke... Folk med 40-50 services gående hele tiden unødig og ved boot, hever jeg litt på øyebrynene over Sist jeg husker skulle vi ha skjermkortdriveren installert og generelt sett drivere installert, men still good Nizzen. Det var vel meg som tok testen, og var kun ment som en FYI, ikke som en kandidat for noen liste, men artig å se 5 tallet uansett da... Men, mitt snitt på 6.988 sek. på 10x boot, synes jeg er helt ok jeg for et 24/7 oppsett med alt dilldall påslått Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå