Crazymech Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Sandforce lar ikke Intel stjele hele rampelyset http://www.anandtech.com/show/3971/sandforce-announces-nextgen-ssd-controller-sf2000-capable-of-500mbs-and-60k-iops For months SandForce has been telling me that the market is really going to get exciting once its next-generation controller is ready. I didn’t really believe it, simply because that’s what every company tells me. But in this case, at least based on what SandForce showed me, I probably should have. Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Random 4kb skalerer ikke opp fra single drive til Raid 0 med 2 OCZ Vertex LE 200GB: Er det normalt? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Du har for lav ytelse ved 4K Maskinvare? OS? Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 10. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Win7 64, i7 920, 6GB RAM, ASUS P6T WS Professional (X58/ICH10R) og Intel X25-M SSD 160GB systemdisk. CPU gikk på standardsettings under test. Endret 11. oktober 2010 av kservik Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2010 Kan jeg refreshe ytelsen på en gammel 16GB Voyager GT? Den er nede i 5-7MB/s skriveytelse. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2010 Tips om god men ikke altfor dyr Raid kontroller? Egentlig et spørsmål litt på siden, men det har å gjøre med at maskinen er full av SSDer på ICH og jeg trenger en ekstra kontroller til HDD. Raid sådan. Jeg forsøkte en "LSI Megaraid 8308ELP" jeg hadde liggende men den ser ikke ut til å fungere med enten Windows7/Windows7-64bit eller Asus X58 HK. Forsøkte det i 4x, 8x og 16x slotter. MegaCLI finner ikke kortet "teller 0 adp" og Win7 får feilmelding når den installerer driveren (enheten fungerer ikke). Har også oppdatert HK bios og forsøkt å slå av div. men denne vil ikke virke. Får ikke oppdatert Bios på kortet når den ikke finner kortet. Derfor, er det noen som har tips om en god 4x eller 8x Raid kontroller som ikke koster skjorta og har 8 porter eller mer og grei nok for Raid5/Raid6 med SATA HDDer? Skal kjøre rundt 8-10HDDer i maskinen så greit at den har litt ytelse. Den må støtte Windows7-64bit (Pro) og fungere i Asus X58 HK som eks. (P6T6 WS Revo). EDIT: SKal forsøke å oppdatere biosen til 8308ELP i en annen maskin og se om det hjelper, men den må bygges først. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2010 Intel RST v10.0.0.1046 WHQL er ute: intel_rst_10.0.01046(www.station-drivers.com).rar Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Testet nyeste driver på den eneste ssden jeg har koblet til ich10. 7 gb ledig på intel 80 gb. Husker ikkje engang om dette er bra eller dårlig for en intel, tester jo bare med kontroller Intel RST v10.0.0.1046 Edit: Denne intel ssden har jeg aldri tatt hdderase på Endret 15. oktober 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 15. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2010 G2 antar jeg? I så fall er det der veldig god score. Dette må jeg sjekke ut :o Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Hvilke LSi kontrollere er det dere gutta kjører. De var vel billigere enn Arcea kontrollerne? Nizzen, måtte du gjøre noe spesielt for at de forskjelligekontrollerne du har hatt skulle fungere på ditt P6T7? EDIT: Hmm jeg fant en unsigned driver for windows7-64bit som muligens fikser biffen. Dog ikke spesielt optimistisk iom. at megacli ikke klarer å oppdatere kortet i maskinen det gjelder (P6T6). Men Windows forsøker å installere en driver for det som til slutt feiler etter innleggelse. Derfor virker det som det er noe kontakt. ; Copyright © 2005, LSI Corp.,[version] Signature="$Windows NT$" Class=SCSIAdapter ClassGUID={4D36E97B-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Provider=%LSI% CatalogFile.ntamd64=megasas2.cat DriverVer=06/11/2010,4.27.1.64 Slitsomt dette "manglende driver" kjaset og at ikke en gang standard PCIe porter alltid støtter raid kontrollere. Endret 15. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2010 Hvilke LSi kontrollere er det dere gutta kjører. De var vel billigere enn Arcea kontrollerne? Nizzen, måtte du gjøre noe spesielt for at de forskjelligekontrollerne du har hatt skulle fungere på ditt P6T7? EDIT: Hmm jeg fant en unsigned driver for windows7-64bit som muligens fikser biffen. Dog ikke spesielt optimistisk iom. at megacli ikke klarer å oppdatere kortet i maskinen det gjelder (P6T6). Men Windows forsøker å installere en driver for det som til slutt feiler etter innleggelse. Derfor virker det som det er noe kontakt. ; Copyright © 2005, LSI Corp.,[version] Signature="$Windows NT{:content:}quot; Class=SCSIAdapter ClassGUID={4D36E97B-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Provider=%LSI% CatalogFile.ntamd64=megasas2.cat DriverVer=06/11/2010,4.27.1.64 Slitsomt dette "manglende driver" kjaset og at ikke en gang standard PCIe porter alltid støtter raid kontrollere. JEg har da ikkje funnet ett kort som IKKE har støttet et pci-e kontrollerkort. Og jeg har testet mange forskjellige kontrollere på ganske så mange hovedkort. Fra x38 til de nyeste nå. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) ATW her i forumet har vært borti mange, og da spesielt med ASUS hovedkort om jeg ikke husker feil. Så dette er ikke nytt slik sett. Men det er første gang jeg har vært borti dette med mulig PCIe kompabilitetsproblem ift. Raid kontrollere. Dog kan det være firmware på kontrolleren som er problemet, men da må jeg oppdatere via en annen maskin jeg ikke har tilgang til for tiden. Men skal først prøve denne nye usignerte driveren jeg fant. Men hvilke kontrollere anbefaler du hvis man først skal ut med en del penger? Vurderer 16p eller mer når jeg først må ut med mer enn 2500,-. Endret 15. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) ATW her i forumet har vært borti mange, og da spesielt med ASUS hovedkort om jeg ikke husker feil. Så dette er ikke nytt slik sett. Men det er første gang jeg har vært borti dette med mulig PCIe kompabilitetsproblem ift. Raid kontrollere. Dog kan det være firmware på kontrolleren som er problemet, men da må jeg oppdatere via en annen maskin jeg ikke har tilgang til for tiden. Men skal først prøve denne nye usignerte driveren jeg fant. Men hvilke kontrollere anbefaler du hvis man først skal ut med en del penger? Vurderer 16p eller mer når jeg først må ut med mer enn 2500,-. ATW snakket om dette for lenge siden. Jeg husker godt da han sa at ikkje annet enn skjermkort funket i x38 pci-e x16 portene . Dette viste seg å være bare rykter han hadde les en plass på det store internett. Faktisk så var jeg en av de første som faktisk testet pci-e harddiskkontrollere på x38. Og det funket fjell på både Abit x38 og Asus x38. Da testet jeg med 2 lsi pci-e x4 kontrollere og 2 stk Adaptec 3 serie kontrollere pci-e x8 og 1 stk Rocketraid kontroller som var pci-e x1. Har hatt 2 stk asus x48 hk funket alle kontrollerene også på. Det var nok på noen eldre hk enn x38 kontrollerene ikkje funket på. Ellers var det med nVidia chipset. nforce 680 eller hva det hette Jeg anbefaler egentlig mest Areca, fordi jeg har særdeles gode erfaringer med Areca. Men kan jo også anbefale lsi sas2 serien også da.. Fastpath er fine greier Men Areca er raskest på lav QD noe som faktisk er viktigst for de aller aller fleste når de bruker ssd. Man skal kjøre mange WM ware og masse anna vas for å komme over QD 5 for å si det slik. Nå finnes det ganske mange Areca 1880 modeller, og man finner alltids en som passer til budsjettet. fordeler med Areca er jo også på 12porteren eller større modell: Mulighet for expander (fan out) og oppgradering av Cache. Cache liker jeg . Bootbar "ramdisk" er jo ikkje å forrakte Endret 15. oktober 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Husker han spesifikt snakket om X38, men er ikke så viktig. Er nok ikke der problemet mitt ligger. Men stemmer, jeg husker diskusjonen deres. Takk for påminnelsen Men skal forsøke denne å se http://www.hkepc.com/forum/viewthread.php?tid=1478873 Funker ikke det får jeg kanskje akseptere at jeg har kjøpt en død kontroller som har ligget ubrukt i esken i skuffen noen år hehe. Skal bare ha opp en haug HDD i Raid5-6 for backupformål. Arcea 1880 12-port er notert og jeg skal saumfare litt bruktforum Endret 15. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 16. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2010 PERC 6/i er meget bra til generelt bruk. (8 porter) LSI 9260-8i er også utmerket og koster egentlig ikke skjorta etter min mening. (ca 4.400,- på dustin, som KIT med kabler) 1880 er selvsagt ikke dum men koster da deretter. For en rimelig løsning til HDD hadde jeg utvilsomt valgt en PERC 6/i, den koster ikke allverden ny og finnes sikkert til enda bedre pris som brukt. LSI 9260 og Areca 1880 hadde jeg ikke sløst bort på HDD Lenke til kommentar
larsere Skrevet 16. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Testa nyeste RST: 9.6.0.1014 10.0.01046 Disse er testa under helt samme forhold på en 80GB G2; Restart->Toolbox->Test->Ny driver->Restart->Toolbox->Test->Skrive på et forum Endret 16. oktober 2010 av lars_era Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2010 @Anvil Er det denne du tenker på ? 2460,- er jo ikke så dyrt. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 16. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2010 Ja, det er den. Eventuelt denne med BBU til litt over 3' (BBU kan være kjekt å ha men er ikke et must) Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 16. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2010 Ny SSD: Ny driver: Gammel driver: Jeg liker det jeg ser! Lenke til kommentar
larsere Skrevet 16. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2010 Ja, virker som om den nye driveren er bedre på å holde ytelsen oppe på G2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå