Kimm0n0 Skrevet 22. september 2010 Rapporter Del Skrevet 22. september 2010 JEg har nå satt opp 2 x 200GB Vertex Limited Edition i RAID 0 med 4kb stripe size. Dette er på Intel Maxtrix og ASUS P6T WS Professional. Hadde håpet på enda mer på 4kb-tester. Er det noe jeg bør endre? Kim Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. september 2010 Rapporter Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Ourasi: Da kjører mine 2x80G1, hvorav èn kjøpt av deg, i Raid0 ( Boot/OS ). Var rimelig enkel skuring som du sa å skifte fra achi til raid. Acronis 2010 fungerte helt problemfritt på "Windows 7 Pro 64-bit" og den lagde en bootbar USB minnepinne som var rimelig kjekk å bruke så man slipper styre med CDer. Siden jeg ikke hadde noen ekstra disk å klone til, kjørte jeg bare image backup, satt opp raid0, image recovery og var ferdig. Jeg måtte resize "disken" manuelt fra 80 til 160GB i Disk Manager, men det gikk på et sekund. Kjekt å kunne skifte så enkelt fra singledisk til Raid0 uten reinstallasjon. Kjørte en lite AS SSD mens jeg flyttet 200GB mellom 2 HDDer på samme kontroller: Jeg har ikke kjørt HDDErase på min G1 siste 8mnd, men hvem trenger det med så god ytelse uansett. EDIT: Setter Acronis 2010 i natt til å kjøre backup av mine 2x80G1 og 2x160G2 i Raid0. Må nesten tenke litt backup når man blir "bortskjemt" med så rå ytelse i Raid0. Acronis 2011 Trial installerte forresten uten problem på Vista 32bit (testet siden den feilet på min win7-64). EDIT2: Nå lar jeg SSD galskapen ligge til G3 er på markedet og jula ringer inn med nye skjermkort i butikkene. Endret 22. september 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 23. september 2010 Rapporter Del Skrevet 23. september 2010 Lurer på om jeg får litt lav score i AS SSD? etter jeg bytta fra sata mode IDE til AHCI i bios fikk jeg +120 poeng. men er fortsatt langt under andre med samme SSD jeg ser her? er en Intel X25-M 80GB og HK står i Sig. Lenke til kommentar
kompis_25 Skrevet 23. september 2010 Rapporter Del Skrevet 23. september 2010 Pen score til å være en 64GB C300, Hvilket hovedkort er det du bruker. jeg bruker ett CROSSHAIR IV FORMULA hovedkort, så har kanskje en liten fordel når det støtter 6Gb/s, og kanskje jeg kan få enda bedre ytelse hvis jeg bare lærer meg å tune SSD'n litt Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 25. september 2010 Rapporter Del Skrevet 25. september 2010 Kjøpte meg nettopp enda en Crucial c300 64gb ssd. Satt dem opp i raid 0 og fikk: Er dette en ok score? Jeg kjører dem på Sata II porter desverre. Planlagte å kjøpe et billig sata 3 kontroller, men ligger heller av litt penger og kjøper en god kontoroller rundt jul. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 26. september 2010 Rapporter Del Skrevet 26. september 2010 Det er en helt fin score. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 (endret) noen som har testet eller har noe fornuftig å si om disse ocz pci-e mlc korta? read/write er oppgitt til 540/450MB/sec og det høres ihvertfall bra ut, men det spørs jo hvordan det fungerer i virkeligheten. Endret 28. september 2010 av 530XD Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 Jeg synes det fokuseres for mye på sekvensiell read/write. De må gjerne ha 1500MB/s for min del men det hjelper ikke om det har elendig IOPS med mindre det skal være dedikert backupdisk for kun veldig store filer. Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 29. september 2010 Rapporter Del Skrevet 29. september 2010 (endret) noen som har testet eller har noe fornuftig å si om disse ocz pci-e mlc korta? Anandtech - OCZ's RevoDrive Preview: An Affordable PCIe SSD OCZ RevoDrive 120 GB SSD PCI-E 4x MLC - 2.895 OCZ RevoDrive 240 GB SSD PCI-E 4x MLC - 5.495 Endret 29. september 2010 av kservik Lenke til kommentar
Anv Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Er det noen andre som har lekt seg med de nye IRST 10.x driverene? (det er "beta" enda) Jeg har bare kjørt noen få tester for å sjekke om TRIM fungerer i raid-0. For å si det enkelt så fungerer fremdeles ikke TRIM i raid sammenheng. Kjører noen tester på 2R0 X25M G2 som jeg legger ut om litt. edit: Jeg får ikke aktivert WBC med den driveren jeg får til å virke og dermed blir ikke tallene de helt store men rimelig bra er det. 2 runder med CDM gir ca 58GB skriving. Endret 3. oktober 2010 av Anvil Lenke til kommentar
Anv Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Da har jeg fått lagt inn full pakke med WBC. (Kingston V40 spilte ikke på lag av en eller annen grunn) Dette er da 3R0 X25M G2 160GB med system på partisjonen. Det ble straks litt bedre med WBC på edit: ATTO ved lav blokkstørrelse er hårreisende bra. edit2: Litt iometer mens jeg husker det. Random read 4K (aligned) Random write 4K (aligned) Workstation Kan ikke huske å ha fått bedre tall på ICH med bare 3 Intel. edit3: iometer random read 4K aligned QD1-1024 nocache 4K_random,_read_nocache_3R0_X25M_G2_RST10_0_1026.zip Endret 3. oktober 2010 av Anvil Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 Jau, øket Raid cache til 16mb av system minne har en effekt ja... Men hvorfor den første betaen, denne var grusomt ustabil på mine SSD'er og hovedkort.. 1043 var derimot stabil, dog har kun testet driveren og ikke hele pakka, har jo ikke noen stripe nå... Lenke til kommentar
Anv Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 1043 finnes bare i "floppy" foreløpig, dermed ble det 1026 1026 likte ikke single Kingston V40 samtidig med andre ssder i raid så der er noe muffens. Den virket greit nok for disse testene, får vente på en ny med hele pakken. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 Du kan vel bare oppdatere drivern via device manager nå som softwaren er inne, har ofte gjort dette før, funker sikkert like greit enda... Lenke til kommentar
Anv Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 Ikke umulig at det funker, får se i morgen om jeg prøver litt Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Marvell 1042 WHQL er forresten ute, legger ved en screen under (liker RR 512kb), snuser på ICH på 4kb testene nå synes jeg: Endret 3. oktober 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 4. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Har nettopp testest en c300 64gb disk via eksternt usb3 harddisk kabinett. Her er resultatet. Det er ikke "lite" ytelse en taper. Men fortsatt bedre en eksterne spinndisker. Endret 4. oktober 2010 av Ekinorak Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 6. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Her er forresten mine 3x c300 64gb ssder i raid 0: er bare på sata II, men men jeg er fornøyd. Kjører backup av raidet på en stor harddsik. Så skal jeg løse opp raidet når jeg ser ytelsen går ned uten trim. Også har jeg os på en intel 80gb gen2. Endret 6. oktober 2010 av Ekinorak Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 6. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2010 Vi diskuterte vell tidligere i tråden om hvordan Intel sine brikkesett drivere ikke legger seg inn om du kjører Intel X58 / P55 / HM55 / H55 / QM55 / QM57 brikkesett under Windows7 (32bit / 64bit). Installasjons-veiviseren vil ta deg raskt igjennom prosedyren, men den forandrer absolutt ingenting av driverne på maskinen, eneste måten å få dette gjort på er og enten laste dem inn under Windows7 installasjonen, eller manuelt peke hver enheten under "Device Manager" til riktig driver, noe som er et sant lite helvete da det er MANGE linjer som du må gå igjennom. Det samme gjelder faktisk om du bare skal oppdatere driverne etter å ha lagt de til under Windows7 installasjonen, veiviseren vil faktisk ikke engang oppdatere tidligere driveren som du har manuelt lagt til, om det så finnes oppdateringer. Jeg ser at dette fremdeles ikke har blitt fikses med de nyere Intel Brikkesett pakkene? Er dette fordi Intel ikke vet om problemer (ville da være utrolig merkelig om noe så drastisk skulle ha gått ubemerket under nesa på Intel?) eller er dette en eller annen bevisst handling fra Intel som jeg ikke kan forstå noe til? Eller mener de selv at det er bedre å brukere de integrerte standard Windows7 driverne fremfor sine egne? Noe jeg ville funnet veldig merkelig.. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2010 Det er utvilsomt mye snodig oppførsel ja... Hos meg er det veldig varierende, men v9.1.2.1008 WHQL oppdaterte vel selv de fleste av enhetene, og etter den har det kommet kun en beta, og jeg bruker ikke beta på chipset... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå