larsere Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Haha, min G2 80GB er litt slapp nå. Lenge siden Toolbox og HDDerase... Btw. bra resultater Theo Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Oida.... Fått kjørt seg den ja Lenke til kommentar
Teac Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Intelen klarer seg godt etter lang tids bruk. Kjører SSD toolbox engang i blant. Gleder meg til å få satt denne saken inn i laptopen Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 80g g2 90% full 1 års bruk uten rens. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Har du satt SATA til AHCI her? Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) I bios ja. Edit: Var før, er ikke nå lenger) Testet sånn testen kom. Lastet ned og test uten å endre noe. Om det var ment til meg. Endret 3. september 2010 av War Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg bare lurte pga det står pciide oppført som driver på AS SSD istedet for msahci. Det ville bl.a kunne forklart noe av den dårlige ytelsen. Så lenge TRIM er aktivt så skal ikke disken bli veldig treg av bare å brukes Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) War: Ved å endre det i registeret vil du få vesentlig bedre ytelse. Endret 11. september 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Vel verdiene er satt til 0 der allerede så leter enda. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Sakset i fra Microsoft During the Windows 7 or Windows Vista installation process, any unused storage drivers are disabled. This behavior speeds up the operating system's startup process. When you change the boot drive to a driver that has been disabled, you must enable the new driver before you change the hardware configuration. For example, assume that you install Windows Vista or Windows 7 on a computer that contains a controller that uses the Pciide.sys driver. Later, you change the SATA mode to AHCI. Therefore, the drive must now load the Msahci.sys driver. However, you must enable the Msahci.sys driver before you make this change. This issue affects only the boot drive. If the drive that you change is not the boot drive, you do not experience this issue. AHCI provides several features for SATA devices. These include hot plug functionality and power management functionality. For more information about the AHCI specification, visit the following Intel Web site: http://www.intel.com/technology/serialata/ahci.htm (http://www.intel.com/technology/serialata/ahci.htm) Kilde Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Etter forrige reinstall er det IDE mode akkuratt nå. Får ikke endret heller uten BootMGR missing. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 På siden jeg linket til så har ms laget et fikse program som ordner alt for deg. Du trenger bare satte bios til AHCI. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Jeg trur jeg fik det til på plan b måten. Rive ut 9 disker , la ssd stå igjen , sette ide, endre registerverdien fra 3 til 0 , reboote. Endret 3. september 2010 av War Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 9 disker, litt jobb å rydde opp igjen etterpå En runde med toolbox og du vil ha masse fart å leke deg med. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Begynner å komme seg, må fikse litt på tweakinga. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Resultatene blir like random som snekkern, men fikk iallefall permanent 30MB raskere skriv på seq. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 fikk doblet resultatet ved å bytte til achi ja Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 mine resultater med OCZ Vertex 2 60GB Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Prøv en runde med 0x0-fill i CDM også. Det du har målt der er "worst case" tall, med 0x0000 fill får du "best case", og virkelig ytelse vil ligge mellom de punktene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå