Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Klokket litt (3.6), måtte slå den ene Vertex'en :) mens jeg venter på svar på PM'en jeg sendte deg. (tør ikke klokke mer før jeg får en ekte kjøler, den som følger med 860 er jammen liten i forhold til TRUE o.l. :) , det er såvidt den vises på MB)

 

post-137664-1254690205_thumb.jpg

 

Ny tid er 12.558 sekunder

 

PM sendt :thumbup:

 

PS: Sette en grammofondisk opp i lista til boottid blir en nedtur, kjente et kaldt gufs av 90' tallet i stua her :ermm:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2x VR (kjører da OS på disse W7 x64 Enterprise)

post-137664-1254692062_thumb.jpg

 

(tok ca 9minutter)

 

Hehe, ja hadde vel ikke ventet at VR'n skulle komme på lista.

Den forsvinner vel snart av seg selv :), GullLars må vel slå meg med Mtron, hvis han har W7?

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
2x VR (kjører da OS på disse W7 x64 Enterprise)

post-137664-1254692062_thumb.jpg

 

(tok ca 9minutter)

 

Hehe, ja hadde vel ikke ventet at VR'n skulle komme på lista.

Den forsvinner vel snart av seg selv :) , GullLars må vel slå meg med Mtron, hvis han har W7?

 

Jau, Vantage testen er like kjapp på HDD som SSD, den kjører bare igjennom flere ganger pr. test på raskere oppsett... Så da var du nede på gjorda igjen med 11x lavere resultat enn 1. plassen på raid0 med 2 SSD'er :D

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jau, det er ikke mange poeng mellom enkelte av plassene nå, men skal du slå min Vantage score på singel og raid0 2 SSD'er, må du nok ta de på både tom og HDDEraset oppsett (uten raid kontroller seff, med raidkontroller kommer man automatisk på ekstrem lista)......... :innocent:

 

Edit: Blir spennende å se hvordan Gen. 2 slår ut i Vantage med mere cache etc. ......

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Enkelte av dine er såpass bra at man må ha alt optimalisert + litt flaks for å nå opp.

Finner det litt merkelig at jeg ikke klarte høyre tall på AS SSD, det skalerte ikke i det hele tatt med >2 SSD'er. (var vel 1050 jeg fikk?)

 

G1 funker like bra om ikke bedre enn G2 sålenge man kjører raid.

 

Får se om jeg gidder å kjøre PCMV på single VR før jeg pakker sammen for i kveld. (ser litt på Life on Mars :) innimellom)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Enkelte av dine er såpass bra at man må ha alt optimalisert + litt flaks for å nå opp.

Finner det litt merkelig at jeg ikke klarte høyre tall på AS SSD, det skalerte ikke i det hele tatt med >2 SSD'er. (var vel 1050 jeg fikk?)

 

G1 funker like bra om ikke bedre enn G2 sålenge man kjører raid.

 

Får se om jeg gidder å kjøre PCMV på single VR før jeg pakker sammen for i kveld. (ser litt på Life on Mars :) innimellom)

 

Jau, det passet lommeboken min godt at G1 holder mål ennå, kunne kjøpe meg en 32" FullHD Samsung (HDMI til HD4870x2) og Beyer DT990 Premium for de penga (følger med på Life On Mars jeg au, virkelig kos med dette oppsettet og 720-1080p), dette var ting jeg virkelig siklet etter, og det endelig var rom for å skaffe seg....

 

Kunne det bare snart dukke opp noen gode tilbud på en G1 80gb nytt eller brukt, så blir det ekstremliste angrep på meg au :cool:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Måtte bare bryte inn i 2-veis komunikasjonen her :p

 

Du kan jo bare henge deg på du, du har vel nok å leke med bare du gidder, selv om HD5870 sikkert er like gøy å leke med (joda, følger med på trådene)... :innocent:

 

Anvil: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=14450584 jeg har lagt opp denne som max på AS SSD, om du har lagt ut noen bedre score så si ifra...

 

Edit: Fant din 1050 score https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=14369972

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Nizzen, Extreme på HDD kunne du jo ha prøvd deg på, har bare SAS disker i servere og de kan jeg ikke knekke ned :)

(det er jo bare noen få benchmarks)

 

Ourasi,

Jeg har en på 1050 noen sider foran, husker ikke helt hvilken side men jeg så den før i dag.

 

<Off topic>

1080 er litt smått når man sitter et stykke unna.

HD er bra men vi mangler jo noen som sender med full HD oppløsning.

720 på CD er det jeg må ta til takke med, ikke misfornøyd men ikke den helt store forskjellen fra CD med digital dekoder vs HD dekoder.

</Off topic>

 

edit:

Kjører Windows update på single VR nå.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Jeg har en Mtron med Win7 på jobb på X38 chipsett, får somle meg til å teste en boottimer på den i morgen tidlig. Vi kan ikke ha snurredisker på lista :p hehe

 

Ikke glem det da, synes nemlig dette var skammelige greier... Tror det er noen på boot timer lista som bør ta en titt på guiden, så vi får dytta det fortidsgufset ut i kulda igjen :whistle:

Lenke til kommentar

Husker ikke helt men skal ikke AS SSD vise AHCI når man kjører det, den viser nå IDE.

(har satt den til å være AHCI i bios men det er selvfølgelig ett valg til som går på legacy eller compatible)

 

Mener å huske at man kan sette en verdi i registeret for å få AHCI men hvilken nøkkel var det?

 

(AS SSD viser nå rundt 15min igjen på 4K read, TTT)

Lenke til kommentar
Hehe, ja det var egentlig ikke ventet.

Skal klare å presse tiden litt mere om nødvendig :)

 

Kjører AS SSD nå på single VR, tar skrekkelig mye tid.

 

Er vel bare å gi han christer med vertexen en liten tweak eller to, så er du forvist til sisteplassen og ergo ut på eksempel plassen, vi må holde innslagene av freesbeediskene på minimum på listene våre, har en flau smak i munnen nå... :blush:

 

Men det er som med Bootvis og XP, Win7 legger bootfilene på samme måten, sekvensiellt der den kan, og da henger du med et stykke med VC diskene. Man ser jo også hvor lite bootiden påvirkes av ekstrem oppsett, så tiden det tar å fyre opp services og initsialere drivere er nok fremdeles en ekstrem flaskehals under boot. Det skal nok veeeeeldig mye til før jeg ser 7 tallet på boot, men jeg kommer nok til å prøve om noen nærmer seg :cool:

Lenke til kommentar
Husker ikke helt men skal ikke AS SSD vise AHCI når man kjører det, den viser nå IDE.

(har satt den til å være AHCI i bios men det er selvfølgelig ett valg til som går på legacy eller compatible)

 

Mener å huske at man kan sette en verdi i registeret for å få AHCI men hvilken nøkkel var det?

 

(AS SSD viser nå rundt 15min igjen på 4K read, TTT)

 

Setter du AHCI, så er det ikke stort annet som kan gå feil, tror ikke du kan sette legacy eller compatible på AHCI settingen.. Er flere her inne som har garantert hatt AHCI på AS SSD, men den har vist IDE allikevel...

Lenke til kommentar

Jeg synes også det skal være en definisjon på hva som anses som "akseptabelt boot oppsett", man kan jo disable alt av hardware i bios for å hindre lasting av drivere osv. for å forbedre boottiden.

 

Kravet må være for boottimer registrering at maskinen er bootet opp slik at du har et fullverdig lastet OS med GUI, TCP/IP v4 mot et nettkort og fullverdig 3D driver for skjermkort (kan dog være OS native). Det samme med tjenester, maskinen skal være brukelig i normalt bruksmønster med unntak av domene/wg relaterte ting.

 

Det er ingen problem å "forkrøple" OSet i stor grad for å forbedre oppstartstiden, men det synes jeg ikke vi skal begi oss inn på her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Boot tiden påvirkes en del av hvor mye man har klokket, du får prøve å presse din litt opp, QX9650 tåler vel litt til for noen tester.

W3520 kjører jeg lett opp i ~4.5 på luft.

860'en føles også grei å klokke men det stopper på kjølinga, venter på MUX-120 før jeg gjør noe mer.

 

edit:

Enig med deg Theo, har ikke tukklet med annet enn det Ourasi har listet i guiden på side 1.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Jeg synes også det skal være en definisjon på hva som anses som "akseptabelt boot oppsett", man kan jo disable alt av hardware i bios for å hindre lasting av drivere osv. for å forbedre boottiden.

 

Kravet må være for boottimer registrering at maskinen er bootet opp slik at du har et fullverdig lastet OS med GUI, TCP/IP v4 mot et nettkort og fullverdig 3D driver for skjermkort (kan dog være OS native). Det samme med tjenester, maskinen skal være brukelig i normalt bruksmønster med unntak av domene/wg relaterte ting.

 

Det er ingen problem å "forkrøple" OSet i stor grad for å forbedre oppstartstiden, men det synes jeg ikke vi skal begi oss inn på her.

 

Jau, kampen om førsteplassen i bootimer lista er neppe så viktig at folk mekker "lite" utgaver eller lignende for å komme seg oppover, ei heller er det ønskelig. Tweak Guiden er min oppskrift på rask boot, med et lite pluss på services da, jeg har ikke kommet så langt enda, og det er mange slike sider der ute som gir bra info på services. Det de ikke har fått med seg kanskje er at Win7 kan gi deg lengre boottid om ikke man slår av tilhørende oppgave i task manager. Så det er mye jobb å sette opp en guide på dette..

 

Min 8.1 sekunders boot, er på et 24/7 oppsett med nettverks PCIe kort og profiler fra CCC loading under boot, og USB DVD+Elements, samt allt annet man trenger og er 100% funksjonell på alle måter samt at all fancy 3D Aero er på med custom fonts så allt ser like bra ut som det føles ut. Det som skal tweakes er definert av meg selv som "søppel", og det er målet med guiden og det som addes på sikt..... Jeg viderefører på en måte min tanke om klokking i all tweaking jeg foretar meg, det skal funke uansett hva man stresser (6 timer LinX full ramutnyttelse) systemet med og på den varmeste dagen på sommeren, så man kommer ikke til å finne ting i guiden som tar bort viktige funksjoner man trenger i det daglige...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...