Ekinorak Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Ja var litt mye det der her er nokk det ekte resultatet: Men er det slik at jeg har 700mb/s på små filer? Jeg kan merke forskjell på loading i heavy spill og applikasjoner. Men det er enda større forskjell i applikasjoner som loader fra ssden. Endret 11. juli 2010 av Ekinorak Lenke til kommentar
Anv Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Nei, du har nok ikke 700MB/s på små filer. I tilfellet med 3x WD (EARS?) som har 64MB cache hver betyr det at du bare tester cachen på diskene. Hvis du hadde kjørt 4K testen hadde du sett ytelsen på random små filer. Tallene du viser her ser realistiske ut. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Anvil: http://www.attostore.com/sas-sata-hbas/6gb-express-sas-h680.htm Synn det ikkje ligger tester ute med ssd på alle nye kontrollere Skulle nesten ha sendt mail til Atto, Areca, LSI, HighPoint, Adaptec for å teste kontrollere! Alt for få tester kontrollere synes jeg, annet enn oss og noen på XS. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Hei. Noen som har en step for step tutorial av mounting av en SSD? og kan jeg bruke en SSD samtidig som jeg kjører en hardisk eller kan en SSD kun brukes alene? Grunnen til at jeg spørr om tutorialen er fordi tuts. fra youtube etc. så bare plutselig har han 2 ledige kabler som faller ned fra himmelen som er perfekte til SSDen! Takker (feil tråd?) Endret 20. juli 2010 av Hugol Lenke til kommentar
Anv Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Synn det ikkje ligger tester ute med ssd på alle nye kontrollere Skulle nesten ha sendt mail til Atto, Areca, LSI, HighPoint, Adaptec for å teste kontrollere! Alt for få tester kontrollere synes jeg, annet enn oss og noen på XS. Helt enig, det er for lite tester tilgjengelig. Det blir nesten bare på XS at man finner noe og noen som er villige til å investere for å prøve. Tester er helt sikker gjort internt i bedrifter men de kommer da som oftest ikke ut på nettet. ATTO kontrolleren så interesant ut, H608 var vel den mest interessante, $395 er ikke galt. Da begynner det plutselig å bli en del alternativer med 6Gb/s @Hugol, Den andre SSD tråden er nok mer korrekt (du finner den som sticky) En SSD koples til akkurat på samme måte som en SATA HDD, samme kabler samme alt, bortsett fra ytelsen. Endret 20. juli 2010 av Anvil Lenke til kommentar
Anv Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Kjapp test av single X25-M G1 på AMD 890FX/SB850 RaidXpert installert, NCQ enabled noen stk i raid-0 kommer.... Lenke til kommentar
BAT Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Spennende :-) Har selv vurdert raid på mitt kort. Har en C300 64 GB på tur i fra Komplett og vurderer å kjøpe enda en til. Endret 23. juli 2010 av BAT Lenke til kommentar
Anv Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Jo, det virker greit Har bare såvidt installert så alt står på default, ingen OC eller justeringer i bios bortsett fra valg av raid mode. SSD'ene er ikke rene men de får holde til en første test. Jeg må finne litt ut av mulighetene, det var bare 2 valg for stripe size, 64KB eller 128KB. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Dere får ta dette med en liten klype salt. Det er mulig det er mer å hente, skal finne ut av det i løpet av helgen Skaleringen er så som så og det er noe muffens med sekvensiell skriving. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Merkelige resultater der ja. Jeg kjenner desverre ikke RaidXpert så godt så der er lite hjelp å hente her. I tillegg så er det ikke så mange som har testet ut raid på SB850 til at man har funnet hvilke parameter som passer brikkesettet best. Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 @Anvil Har du testet single drive - AS SSD benchmark - SB 850 vs ICH10R ? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Her er ihvertfall mine resultater på SB850 så langt. Link Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Da ser det ut som om SB850 faktisk yter godt ! Opp ca 25 poeng fra SB 750. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Jeg ble overrasket selv, pluss at når endelig min C300 64GB kommer så får jeg testet om SATA 3 også er bra eller ikke. Beste poengsum så langt i AS SSD er 415( har ikke fått postet denne ennå) og det er faktisk 30 poeng opp Lenke til kommentar
Anv Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 En av SSD'ene hadde "mistet" NCQ og Write Cache. Det er en del man må venne seg til i AMD verden , dette med NCQ er normalt sett en selvfølge. @johome Jeg har ikke testet AS SSD noe spesielt enda, noen få tester bare. Husk at dette er G1 80GB som yter en del dårligere enn G2 160GB. Jeg synes det er bra så langt, men det kan selvsagt bli bedre. Jeg må nesten bruke litt tid på å finne ut av en del ting rundt generelt oppsett, bla Cool'n'Quiet og C1E. (strømsparing kan slå negativt ut og jeg har ikke endret fra default som er på) Det er i allefall ingen tvil om at båndbredden er tilstede på chipsettet. Skal prøve iometer i morgen en gang. Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Lurer på om det er ekteskapet med ATI som gjør at de har fått fart på sakene ? Hvis ikke Intel kommer med ICH11R snart vil jeg kanskje gå for AMD på min neste rigg. Edit : @ Anvil, G1 passer perfekt , jeg klarer ca 400 poeng med "gærnt" OS Endret 24. juli 2010 av johome Lenke til kommentar
BAT Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 @anvil Det er en av tingene vistnok med RaidXpert at man må aktivisere NCQ manuelt. Tungvindt og med fare for at folk vil plages mer. Mener at det var en tråd på XS hvor det ble testet med RAID på SB850. Tror at det ble anbefalt å skru av Cool'n'Quiet og C1E for de beste resultatene. Uansett flott at du har tid og energi til å finne ut alt dette så vi andre med litt lavere kompetanse slipper å plages alt for mye når vi skal kaste oss ut på SSD RAID @Johome Jeg kan absolutt anbefale et AMD oppsett men en X6 1090T er tregere enn en klokket I7 920/930. Fordelen akkurat nå er billige entusiast HK og SATA 3. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Tok en liten test nå etter en måned med relativt hard bruk, og verdiene er omtrent akkurat det samme. Mens Read har minus 1-2, så har Write fått seg 1-2 ekstra MB/s... Og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har kjørt toolboksen i det hele tatt >.> Lenke til kommentar
Anv Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) BAT, At NCQ er av er jo helt latterlig men så lenge man er klar over det går det jo an å bytte. Dette må de endre på, kan ikke se for meg noen tilfeller hvor man ønsker at NCQ skal være av. Jeg har nå testet litt med C300 på onboard kontrolleren. Jeg er ikke fornøyd med IOPS, de stopper for tidlig, dvs rundt 66-68.000. (les) Resultatene er imidlertid såpass bra at jeg ikke har noen som helst problemer med å anbefale et slikt oppsett for de som ønsker 6Gb/s onboard i en rimelig løsning. Til normalt bruk holder dette utmerket, trenger man mer kjøper man en raid kontroller. (jeg har enda ikke prøvd noen av kontrollerene mine på maskinen men det kommer) Noen eksempler på 2R0 iometer single drive, 4KB random read, aligned, QD64 iometer 2R0, 4KB random read, aligned, QD64 Det siste skjermbildet er egentlig det store problemet, det skalerer dårlig i iops. Max IOPS ved lesing er foreløpig ca 68.000 edit: AS SSD viser høyere iops enn iometer noe jeg finner litt merkelig. (jeg får kjøre noen flere tester men den (AS SSD) står ikke i stil til andre benchmarks på dette punktet) Endret 25. juli 2010 av Anvil Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Den testen for iometer single drive er nesten nøyaktig lik det Legit Reviews oppnådde. De brukte Core i7 920 og ASUS P6X58D Premium med ICH10R + 6Gb porter. IO Meter read og Write : Er ikke accestime litt høy (i AS SSD) ? Endret 25. juli 2010 av johome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå