Xtrabix Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Hvordan har du fått så bra, har du noen tips(står over hva jeg har gjort for å få den bedre)? Intel 160GB er vell litt raskere en 80GB. Kjører den på ICH10R med ACHI og uten pagefile. Ingen andre tweaks. Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Hvordan har du fått så bra, har du noen tips(står over hva jeg har gjort for å få den bedre)? Intel 160GB er vell litt raskere en 80GB. Kjører den på ICH10R med ACHI og uten pagefile. Ingen andre tweaks. Ja. Jeg har skrudd av pagefile/sidevekslingsfil, satt den over på en annen harddisk. Men hva er ICH10R? Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Jeg har nylig gått i innkjøp av ny pc, med en intel X25-m 80GB gen2, Men vil si at det tar litt lang tid å laste inn windows.. det er jo ikke tregt, men ville tro det gikk fortere. Er på jobb atm, så skal teste disken når jeg kommer hjem. Og starte en bærbar maskin og den stasjonære for å sammenligne. I BC2 har det jo forbedret seg drastisk etter driver til ATI 5870, men er ikke helt overbevist enda. Er jo kjapt inne, og trenger ikke kjappere egentlig, men fortsatt, skulle det gå kjappere. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hvilket OS og hardware? Hva er lang tid? (mål tiden fra OS begynner å laste, tiden før lasting av OS påvirkes ikke av om man har SSD eller ikke) Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 jeg er klar over at POST ikke påvirkes med en SSD eller ikke. Jeg skal ta noen tester av dette når jeg kommer hjem, og benche litt ^^ Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hvilket OS og hardware? Hva er lang tid? (mål tiden fra OS begynner å laste, tiden før lasting av OS påvirkes ikke av om man har SSD eller ikke) Begynner OS å laste når alle de svarte bildene med tekst er borte? Det som kalles for boot tid? Fordi lasting av BIOS eller før lasting av OS tar 15-20 sek for meg. Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 ja POST er idet du slår på maskina, og alle enheter vises, antall GB RAM, prosessor, harddisk osvosv... Det kan du ikke påvirke med noen form for HW, eneste at det tar lengere tid jo mere enheter du har?. Jeg brukte ikke mere enn 15 sekunder fra bildet i W7 sa: laster inn, til jeg kunne taste passord, men det hadde vell tatt 5-10 sekunder med for å begynne å bruke PCn, altså ikke bruke passord. Jeg er ganske fornøyd med SSD, og det med lasting av BC2, kan jo være drivere til ATI, når 10.1 var ute, kom jeg ikke inn til rundestart engang, men etter 10.2/3 så kommer jeg inn med en gang... ca 15 sekunder loading. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 ja POST er idet du slår på maskina<...> Det kan du ikke påvirke med noen form for HW, eneste at det tar lengere tid jo mere enheter du har? POST blir påvirket av hovedkortet, BIOS, mengte RAM (om den teller opp) og summen av initialiseringstid av komponentene du har installert. RAID kort f.eks. bruker lang tid på å initialisere. Jeg foreslår du kjører programmet BootRacer om du er interresert i hvor lang tid selve windows loadingen tar. Min snart 3 år gamle laptop med C2D 2,0Ghz, 2GB DDR2 800mhz, GT8600M, og OCZ Vertex 30GB FW 1.30 med snart et år gammel W7 installasjon og alle ting aktivert bruker ca 12 sekunder til login og 24 sekunder til idle desktop (jeg kan starte FF på 1-2 sek med en gang skrivebordet blir synlig ca 1 sek etter login screen). POST på laptoppen tar ca 6-8 sek, og fullstendig restart fra desktop til idle desktop (bootracer ferdig) ligger rundt 35-40 sek. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Jeg foreslår du kjører programmet BootRacer om du er interresert i hvor lang tid selve windows loadingen tar. Bruk BootTimer, den er mer nøyaktig, og har ikke feilen BootRacer har med å vente med å gi desktoptiden til enkelte drivere setter innstillinger som klokks og farge/gamma etc.. BootRacer gir altså ikke riktig Windows desktoptid med mindre disse er disablet under tracingen, noe BootTimer gjør uansett, link til nedlasting er i førsteposten... Endret 16. juni 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
Anv Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Jeg prøvde BootRacer på laptoppen min og må si meg enig med Ourasi, jeg foretrekker BootTimer. Det eneste nyttige var at den tar tiden på TTL og at den var "lettere" å administrere. Lenke til kommentar
Jens77 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Hei, jeg har nettopp installert en Intel X-25 M 80 GB Gen 2, men jeg får ikke de helt store resultatene. Hovedårsaken (tror jeg) er at jeg ikke får skrudd på ahci. Når jeg prøvde å skru den på i bios så gikk windows i blåskjerm. jeg prøvde deretter å finne msahci i regedit, men den eksisterer ikke. Jeg kjører windows xp, sp3. Hovedkortet er et ASUS N4L VM-DH. Hva kan jeg gjøre for å få bedre resultater? -jens Endret 17. juni 2010 av Jens77 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Les denne (kommer i andre posten etterhvert): https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1149834&view=findpost&p=15780276 Lenke til kommentar
Jens77 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Har lest den, men problemet er at msahci ikke finnes i min regedit. Lenke til kommentar
Jens77 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Mer info her: tomshardware Tror oppskriften din funker med preinstallert Vista/Win7, men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre (har Windows XP installlert). Blir jeg nødt til å punge ut for win7 for å få fullt uybytte av min nye ssd? Kan jeg løse problemet med å formatere på nytt? Endret 17. juni 2010 av Jens77 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Oppskriften min funker 100% med Win7/Vista btw... Angående XP, det er lenge siden jeg brukte XP, men tror ikke du trenger F6 drivere for å bruke AHCI, så ja, en reinstall med AHCI i biosen kan løse det... Men klarer du å gjennomføre stegene i denne guiden så slipper du å reinstallere: http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=106575.0 Se om du får det til, lykke til Lenke til kommentar
Jens77 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Takker for svar! Skal prøve i morgen... Lenke til kommentar
johome Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Hvis det ikke går kan du bruke nlite til å integrere drivere ( jeg har XP x64). Min intel G1 yter nå like under 400 poeng (BIOS står i RAID modus ). Endret 17. juni 2010 av johome Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Takker for svar! Skal prøve i morgen... Istedenfor å bruke "iaStor.sys" fra den gamle driveren de beskriver, bruk den jeg har lagt ut under der "iaStor64.rar" er for XP x64 og "iaStor32.rar" er for XP 32bit, og installer RST v9.6 etter alt er i boks... iaStor64.rar iaStor32.rar Endret 17. juni 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Om det ikke allerede er nevnt, så ser det ut til at AMD sine drivere også støtter TRIM nå Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Det har ikke vært nevnt, takk for at du sier i fra Link til kilde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå