Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mye lenger tid tar AS enn CDM?

 

De tar vel ca like lang tid på SSD, skulle ikke du prøve på mtron? :)

(på HDD tar det betydelig lengre tid)

 

 

Skal jeg legge inn disse VR resultatene dine som en "baseline" over alle listene tro (mangler extreme men den trenger liksom ikke noen baseline)?

Lenke til kommentar
Dog er jeg fornøyd med boottimer resultatet som viser "real life" ytelsen man faktisk får i selv den gratis Server v2. Den danket jo lett halvparten på listen. Og det uten noen RAW disk device.

 

BootTimer'n var bra ja. (synes den kunne være med i lista jeg men Ourasi bestemmer)

Bare for å følge opp mtp VMWare og ytelse så kan du jo se på dette, du ser vel hvilken som er host og guest ;-)

 

 

Om WM er en fullverdig OS boot, så kan den vel tas med, men er den det da, mtp drivere etc. lastes noe anderledes(?) I så fall må den nesten få en egen liste....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Skal jeg legge inn disse VR resultatene dine som en "baseline" over alle listene tro (mangler extreme men den trenger liksom ikke noen baseline)?

 

De var jo mest ment som en pekepinn på den "beste" SATA HDD'en vs SSD'er så du må gjerne legge den inn som en ren informasjon i forbindelse med de forskjellige benchmarkene.

Extreme på HDD blir jo ikke særlig ekstremt vs SSD. Kanskje Nizzen kunne ta en bench med SAS diskene sine?

 

Om WM er en fullverdig OS boot, så kan den vel tas med, men er den det da, mtp drivere etc. lastes noe anderledes(?) I så fall må den nesten få en egen liste....

 

VM er en fullstendig OS boot, det er bare hardware laget som er virtualisert.

(OS'et tror det kjører rett på jernet)

I ettertid var jeg kanksje litt kjapp med å mene at den burde tas med, det blir jo litt "fake" på en måte.

 

Hvis du ikke har prøvd VM bør du absolutt gjøre det, det er svært praktisk.

Det egner seg ikke til spill osv, men det er perfekt i forbindelse med utvikling, testing og demonstrasjoner m.m.

 

edit:

Var litt uklar i forbindelse med VM og boot, glemte å skrive ferdig :)

Det er en reell boot på alle måter men er noen små forskjeller som den kan dra nytte av.

f.eks hvis man booter flere ganger vil OS'et kunne være cachet, det skjer jo ikke på en vanlig pc.

 

Er det noe mer jeg skal teste på VR eller skal jeg bare pakke de ned?

Kunne installert W7 og sjekket boot tid?

 

edit2:

Har allerede inne W7 på VR'ene nå, windows update må gjøre seg ferdig og så prøver jeg boottimer.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Er det noen jeg har glemt bortsett fra Vantage?

 

Får ikkke boottimer til å starte uten at den ber om bekreftelse når windows er startet på nytt, hva har jeg glemt?

 

Her er 1ste kjøring av BootTimer på 2xVR i raid-0 på ICH10R, 128KB stripe size

post-137664-1254678169_thumb.jpg

(den er jo ikke helt rett mtp at jeg må klikke på at jeg må godta at den skal kjøres)

 

edit:

Slettet det gamle vedlegget og la opp et nytt.

 

17.253 (fremdeles med klikking på run)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Er det noen jeg har glemt bortsett fra Vantage?

 

Får ikkke boottimer til å starte uten at den ber om bekreftelse når windows er startet på nytt, hva har jeg glemt?

 

Her er 1ste kjøring av BootTimer på 2xVR i raid-0 på ICH10R, 128KB stripe size

 

 

(den er jo ikke helt rett mtp at jeg må klikke på at jeg må godta at den skal kjøres)

 

Legg den til i firewall (Unblock) eller kjør som admin konstant via properties..

 

Du har glemt singel AS...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
17.253 (fremdeles med klikking på run)

 

Slå av UAC kanskje?

 

PS: ca. 15 sekunder fikk jeg også i boot med 3xRaptorX, og dette forteller vel hvor mye av booten som går med til venting på operasjoner som er uavhengig av hastigheten på lagringsmediet....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Jeg klikket på ("spør alltid om å åpne dette programmet", så det ikke før nå)

 

Trenger nesten ikke å legge denne i egen liste.

Seriøst kjapp faktisk men så er det W7

 

post-137664-1254679024_thumb.jpg

 

Med dine tweaks kanskje jeg kommer ned 1-2sek

 

Tweakene hjelper godt på Raptor også, spesiellt v8.7 IATA er fin her, men skrittene er betydelig mindre enn på SSD, for jo færre flaskehalser jo større blir avstanden mellom SSD og HDD...

 

Det er mulig native IATA driveren til Win7 er best på boot, da den settes opp raskere, men den er jo ikke den beste på allt annet...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
13.384 når no-boot gui er tatt i bruk.

(har spart på screendump)

 

Bare ikke slå av Superfetch, for denne bruker Readyboot som lager sekvensiell boot. Det skader seff ikke SSD rare greiene, men HDD lider nok veldig av dette :thumbup:

 

Merk at mine 15 sekunder var på Server 2008, og med null readyboot... Men ikke bli frelst av HDD igjen nå dah, bare å ta en Vantage/AS run så kommer du vel brutalt ned på jorden igjen :innocent:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Hehe,

 

Nei, det er ingen fare for å begynne med HDD igjen.

 

Foreløpig bestetid ble 13.291 (føler det er litt til å gå på, kanskje klokke litt)

post-137664-1254680876_thumb.jpg

 

Skal ta de andre når jeg får kjørt ferdig på denne pc'n. (raid-0)

 

edit:

Må laste ned utilities igjen, Corsair minnepennen slo seg vrang.

(første "SSD" som har røket for meg)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Klokket litt (3.6), måtte slå den ene Vertex'en :) mens jeg venter på svar på PM'en jeg sendte deg. (tør ikke klokke mer før jeg får en ekte kjøler, den som følger med 860 er jammen liten i forhold til TRUE o.l.:), det er såvidt den vises på MB)

 

post-137664-1254690205_thumb.jpg

 

Ny tid er 12.558 sekunder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...