Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD

Ourasi

Anbefalte innlegg

1 sekund på alle Office programmene?

(Access, Excel, Word, PowerPoint, MS Publisher og OrgChart har jeg i lista, mangler bare Outlook)

Nå er det alltids en beta som muligens har debug info men 2-3 sekunder er ikke så galt egentlig.

Jeg skal undersøke hvor lang tid det tar hvis jeg bare åpner de ovenfornevnte.

Har som sagt en konflikt mellom assemblies i forbindelse med VS og Office så det kan hende at den påvirker noe.

Her er en av grafene jeg holder på med, mangler LE i single mode.

C300 single vs 2R0 LE

post-137664-1270428321,1504_thumb.png

Må si jeg ble sugen på en ekstra C300 bare for å se hvor langt det rekker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GullLars,

Jeg prøver nå å bli med ferdig med C300'n.

Hvilke skrivetester er det du har tenkt å bruke på XS.

Jeg kommer mest sannsynlig til å ta noen svært enkle tester men i samme gata som exp2 men med redusert tid.

Jeg har revidert exp2 scriptet og redusert til QD64 (128 er langt utenfor både normal og unormal bruk) men jeg har føyd til 128KB og 256KB.

Mest sannsynlig vil jeg starte på 4KB og stoppe på 256KB write men har ikke tatt stilling til QD enda.

IRST 9.6 droppet en LE for meg i dag, SilentNET hadde advart meg om tilfeller av dropouts så det var ikke mer alvorlig enn at den faktisk våknet til live mens jeg dokumenterte problemet.

Urovekkende var det uansett, og jeg som har begynt å like 9.6.

edit:

Jeg skipper 512B alignment for skriving, det blir for mye så alt blir basert på 4KB alignment.

(jeg tar noen manuelle tester med 512B på enkelte spots bare for sammenligning)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt, ingen single SSDer tjener merkbart på QD > 32, og RAID som gjør det yter så høyt at du vil "aldri" klare å belaste de så tungt utenfor syntetiske benchmarks.

Jeg støtter QD 2^n, n[0-6], og block size 4KB-256KB, med 4KB allignment. Kanskje vi skal revidere exp2 les test fila til å være 4KB alligned også? Det vi har testet så langt har ikke noen merkbar forskjell, men det som kommer senere kan ha det.

Test tid på skriv kan være 1 sec ramp, 10 sec run. Kontrollere uten cache vil gi ganske nøyaktige resultater, og selv kontrollere med cache vil gi realistiske ytelsestall når testfil er 4x cache.

Det mest interrresante området uansett er 4-64KB, QD 1-32 (og i praksis i tillegg synkron IO QD 1 1-10 workers/tråder, men det kan vi teste senere).

Lenke til kommentar

Hei. Postet i SSD-tråden om at jeg nettopp hadde fått meg ny SSD (Intel X25-80GB G2) og ville ha best ytelse til denne. Det ser trolig ut at jeg har innstalert SSD'en med IDE (hva det enn nå er) og ikke AHCI og dette var da feil. Jeg vil ha mest mulig ut av SSD'en uten å tweake og sette meg skikkelig inn i dette, men det hadde vært til stor hjelp hvis noen hjalp meg med dette (fra IDE til AHCI)

Har en god del kunnskap innenfor hardware o.l, men har ikke så mye kompetanse innenfor SSD.

Setter pris på hjelp,

EspenFe

Endret av EspenFe
Lenke til kommentar

Ser at han over meg har fått nesten dobbelt så mye som meg i score. Er det noe feil med min SSD? Intel X25-M 80GB gen.2

Ny SSD, fresh innstallasjon av Windows 7 64-bit.

Begynner å spekulere her nå, har fulgt rådene i førstepost, men mitt chipset (680i) støtter ikke ACHI, så jeg kjører IDE

post-99049-1270664030,3212_thumb.png

Lenke til kommentar

Han over deg har 2 stk. i Raid0...

Ellers så ser din litt degradert ut, enten det eller så er det noe power/C1 piss...

Edit: Ser du kjører Nvidia, og det er vel noe jeg ikke vil blande meg inn i, men er vel en NF sak du setter opp der som gir litt bedre ytelse, men google nforce pluss SSD, så dukker nok noen løsninger opp..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Han over deg har 2 stk. i Raid0...

Ellers så ser din litt degradert ut, enten det eller så er det noe power/C1 piss...

Edit: Ser du kjører Nvidia, og det er vel noe jeg ikke vil blande meg inn i, men er vel en NF sak du setter opp der som gir litt bedre ytelse, men google nforce pluss SSD, så dukker nok noen løsninger opp..

Finner dessverre ikke noe om nForce pluss SSD når jeg googler. I hvertfall ikke av hva jeg forstår. Noen som har noe til dette?

Lenke til kommentar

Joa, det gir plenty resultater det, les hele denne: http://www.ocztechno...ll=1#post373488

Edit: Ser ut til å være en generell oppfatning om at M$ sine IDE drivere er bedre enn Nvidias, disse er også nødvendig for TRIM vil jeg tro... Anbefaler deg en enkel SATA 6G PCIe kontroller, 250-650,-, disse kan du smekke inn i alt fra 1x til 16x slotter..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Hallo eksperter har 2 stk 80 GB x/25M disker i raid 0 og får opp feil på den ene i bios/post

Prøv å bytt om SATA kontaktene på SSD'ene... Ellers så merk at ustabil/høy FSB klokking kan gi slike feil...

Er slik på stock også, slet med å få den til å funke i raid de første gangene. Har forsøkt å bytte porter også. Men hvordan mener du ytelsen er, der den bør være eller ikke?

Lenke til kommentar

Er slik på stock også, slet med å få den til å funke i raid de første gangene. Har forsøkt å bytte porter også. Men hvordan mener du ytelsen er, der den bør være eller ikke?

Ytelsen ligner på en buginstall av RST driverne, avinstaller og installer på nytt, så får du opp Seq. R/W, ellers ser det vel helt ok ut.......

Husk å teste med 500mb eller mer med RST, de liker ikke seq. testing med småfiler..

Korrekt install med 500mb testfil vil da se slik ut ca.: 623240.jpeg

Har nå surfet en god del, men finner ingenting spennende. Leste om FlashPoint (nytt navn;FlashFire), men det støtter ikke Windows 7 64-bit. Det var det eneste jeg fant.

Nei, er ikke mye spennende ang. NF hovedkort og SSD dessverre, en Asus U3G6 er nok bedre til skarve 250,- eller et steg opp til rocketraid 620 til 645,-.............

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Legit Reviews har testet Corsair Force series 100 GB.

Den yter godt, men er for dyr synes jeg.

______

Er noe jeg stusset litt over :

TEST SYSTEM

All tests were performed on a fresh and up to date install of Windows 7 x64 with no other applications running using AHCI mode set through the BIOS.

AS SSD Benchmark viser IDE :hmm:

force-as-ssd.jpg

Lenke til kommentar

Har du Nvidia skjermkort på maskinen med C300? Det ville forklart litt iaff, siden en 5400 rpm HDD med Nvidia laster fortere (omtrent dobbelt så fort) enn Intel SSD Raid med ATI (ATI bug, som de jobber så svetten siler med å fixe, whinetrådene er flere mil lange)...

Last et spill som ikke er bugga opp ned og i mente, så er det nok ganske likt :p

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Har du Nvidia skjermkort på maskinen med C300? Det ville forklart litt iaff...

Last et spill som ikke er bugga opp ned og i mente, så er det nok ganske likt :p

Bruker samme maskin som ellers. Bare at jeg kopierte spillet på c300 ssden. Altså 5870 cfx

Edit: Glemte å nevne at jeg har et 9800gtx som physx kort også i maskinen.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...