Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RST v9.6 har dukket opp, det er testet at trim funker, men usikkerhet angående om den funker i raid eventuellt singeldisk i raid, funker den i singeldisk i raid mode, så kan man nå ha singel SSD som OS SSD og raid0 på annet....

 

http://downloadcente...=&DwnldID=15251

 

Møkka drivere som alle de andre RST, eneste som funker halveis med disse er sikker det vanlige, legge dem inn under install, synes synd på disse som bruker disse..... :ermm: ....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jeg fikk lastet ned den filen til slutt via linken til audienceofone for en liten stund siden.

 

Ser resultatene han fikk og det var jo ikke spesielt bra, de kan jo være litt påvirket av bruk.

(med mindre han kjørte den andre testen rett før, 412 er egentlig ikke noe dårlig resutat for en G2 i drift)

Lenke til kommentar

182mb/s på QD#32 og ~400mb/s seq. les var nok til å drite i denne for min del, gikk tilbake til 8.7 og spratt opp i 270 og 500+ igjen.... Erfaringen fra tidligere RST er helt lik, og disse har tapt en god del i IOMeter også, ikke får jeg trim, så poenget med denne er mildt sagt vagt for min del. Test den på ett av disne raid0, og se om du opplever det samma...

 

Men, som jeg sa på XS, dette er nok mer et raid issue, og det er nok ikke like store utslag på singeldisk, men poenget med denne på singeldisk er jo temmelig lite imho...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Så, la meg se om jeg forstår dette riktig. Intel sine egne drivere for ICH10R i RAID gir dårligere ytelse enn microsoft sine standard drivere?? Det er i såfall tragisk.

Med tanke på hvor god ytelse Intel allerede hadde med ICH7R og hvor godt NCQ er implementert i både chipset og SSDene deres burde de ha kompetanse til å lage gode drivere.

Selv OCZ har jo klart å lage custom drivere og FW som støtter TRIM i RAID for de nyeste Z-drive (om ingen ting har forandret seg siden jeg leste det).

Lenke til kommentar

<P> 

@Nizzen:

Her er IOMeter med 4kb Sector Boundraries, som er det Vista/Win7 bruker, da får du riktige resultater, C300 liker ikke XP sin med 512b sectors...

 

 

 

Random read feil. Trenger en ny fil eller.no :p

 

 

post-42975-1268468321,3171_thumb.png

 

Random write

 

post-42975-1268468334,6221_thumb.png

 

Workstation

 

post-42975-1268468349,2678_thumb.png

 

Random read fikset 

 

post-42975-1268469521,9451_thumb.png 

 

 

 

Anvil: Kunne du svare denne posten med dine resultater med sas2 kontroller, slik at man kan sammenlikne c300 med ich10 og sata3/sas2 eller hva det er på ud7 :p

 

 

 

Lenke til kommentar

Ourasi : Ok så jeg kommer til å bruke RST 8.7 fortsatt på maskina der jeg kjører RAID 0. Så du mener det gir ingen hensikt å bruke RST 9.6 på maskina der jeg har singel X25-M Gen2 i AHCI mode? Er jo synd hvis Intel ikke klarer engang å matche ytelsen til MS sine AHCI drivere...!

Lenke til kommentar

Når det gjelder ytelsen på v9.6, har jeg testet litt mer, og funnet ut at den er bedre på det meste, inkludert random skriv høy og lav QD og les lav og middels QD, mens den er svakere på random les høy QD. Den liker ikke testing i CDM 3.0 med 50 og 100mb teststørrelse, og gir svakere resultater enn 500 og 1000mb.. I IOMeter har jeg nå godt over 90k IOPS 4kb random skriv på QD#64 med 2xE, god forbedring her... Den er også bedre på 512b IOPS..

 

De fleste RST gir pyton ytelse ved installering etter OS er inne, dette gjalt denne også første gang jeg prøvde den, men ved andre forsøk ga den bra ytelse, omtrent som ved F6 under Win7 install..

 

Ang. Dagens Toolbox er kodet til å si at den ikke støtter raid0, og må nok komme i ny versjon før den funker i Raid0. Jeg tipper Intel tar seg god tid med akkurat dette, siden bugs med denne kan være katastofalt for de berørte, som vi har sett før...

 

PS: Litt klipp og lim fra mine to siste poster angående v9.6, håper dette avklarer noe...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Da poster jeg oppdaterte resultater fra mitt R0 med 2 stk Intel X25-M 160GB G2 disker på Intel ICH10R og Windows7 Pro 64-bit Norsk:

 

Tar med dette 2. plassen fra Anvil ;) og slår faktisk resultatet mitt fra når enhetene og raidet var helt splitter nytt. Dette er da med den nye RST'en installert på samme Windows-installasjon som jeg opprinnelig gjorde den gangen enhetene var nye. Antivirus og andre programmer i bakgrunnen etc. Ingen tweaks utført og swapfil, logging the whole shebang i bakgrunnen.

 

Installerte på vanlig måte. Lastet ned filen, kjørte setup som admin og trykket gjennom installasjonen. Restartet, ferdig.

 

Konklusjon; for min del så ble dette en forbedring.

 

EDIT: Mulig jeg kjører flere tester senere i kveld, vi får se. Spesielle ting noen ønsker å se, så kan jeg vurdere det.

post-4613-1269272043,4699_thumb.jpg

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Kjørte litt CDM 3.0 RC2 her med min ene X25-M Gen2. Først med MS sine AHCI drivere, og så med Intel RST 9.6 som fikk litt lavt resultat. La inn RST 9.6 på nytt og restarta. Fikk bedre resultat denne gangen.

 

Intel AHCI :

post-10067-1269299445,4624_thumb.jpg

 

Intel RST 9.6 :

post-10067-1269299477,4702_thumb.jpg

 

Nesten ikke verdt bryderiet engang. Klart at dette var med kun denne benchen da, og jeg vet ikke om Intel driverene gir andre fordeler andre steder.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jau, R0 er det vel minst dine LE og en med G2 som skal inn, husker du hvor? Dine trenger jeg vel bare summen på...

 

Edit: Har forøvrig kommet over en tweak som kanskje kan være en mulig tweak også i SSD sammenheng, å slå av Core Parking i Win7, kan poste her om det er av interesse, og det er vel helst bencherne som ser fordelen av dette, selv om gaming også kan nyte godt av det..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...