Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

<P>

@Nizzen:

Her er IOMeter med 4kb Sector Boundraries, som er det Vista/Win7 bruker, da får du riktige resultater, C300 liker ikke XP sin med 512b sectors...

 

 

 

Random read feil. Trenger en ny fil eller.no :p

 

 

post-42975-1268468321,3171_thumb.png

 

Random write

 

post-42975-1268468334,6221_thumb.png

 

Workstation

 

post-42975-1268468349,2678_thumb.png

 

Random read fikset

 

post-42975-1268469521,9451_thumb.png

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Snabelen,

 

Det hadde vært greit å vite hva som er problemet :)

(samt litt info om MB osv)

 

Hvor kjøpte du og til hvilken pris?

 

Hei, var litt frustrert her derfor litt kort innlegg :)

Kjøpte kontrollerne på Dustin fant ikke kvitteringa så jeg gjetter det var rundt 2k stykket.

HK'et er et Gigabyte x58 UD7 - måtte oppdatere bios bare for å få detektert kontrollern. Kjøpte også et Asus supercomputer HK - og det finner ikke kontrollerne i det hele tatt... vil faktisk ikke fullføre postinga med disse kontrollerne intallert ( så om jeg ikke finner ut av hvorfor- går dette HK'et rake vegen tilbake til komplett).

 

Det som ble løsninga var å bruke 1 adaptec 3805 og 1 9211 - ikke den løsninga jeg var ute etter. Boot kontrollern måtte være adaptec av den enkle grunn at det var den eneste kontrollern som både asus hk'et og gigabyte hk'et ville boote på. Er det noe som er spesiellt for 9211 8i kontrollern for å få den til å stå som boot device??

Har bygget en hel haug med pc'er opp igjennom med ymse kontrollere - men aldri har det vært så 'umulig' å fått noe til å fungere som i dette tilfellet.

 

 

Snabelen :no:

Endret av Snabel
Lenke til kommentar

Hehe, han Nizzen er nok litt benchekald for tiden, nå skal det sies at dette er lett å glemme når benchmarken defaulter på "feil" SSD, men resultatet og bildet skulle vel ha provosert frem en liten bjellelyd :tease:

 

Likte forresten den gode les IOPS'en, den blir nok enda bedre med 6G, men jeg nøyer meg nok med det jeg sitter med nå, selv om jeg gjerne kunne tenkt meg en....

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe tull du nøyer deg med akkurat. 2x X25-E er helt i toppen enda, i allefall blant 3Gb/s enheter :)

 

Det løsnet med UD7'en så nå kan jeg fortsette testingen av LE :)

(var minnet som var problemet og ikke 920'n, med litt fikling ble det 12GB @ 1600)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Joa, jeg må jo si at de ruler bra enda og er nok den komplette SSD (untatt størrelsen), og slik som det ser ut nå, blir det MLC på Intels neste E og dermed blir denne en ren klassiker om ikke den allerede er det... Får se om jeg plukker opp en til om det dukker en opp på bruktmarkedet, 3 ville vært perfekt selv om de to jeg har nå endelig kan brukes til OS med mye plass til overs, en E ble litt for liten.... TRIM er en mangel, men siden raid0 er et must, så er dette uaktuellt enn så lenge...

Lenke til kommentar

Crucial c300 128gb

 

 

 

 

Gadd ikkje mere ich10...

 

 

 

 

 

 

Areca 1680ix med 1.47 firmware , Pass trough

 

 

 

 

IOMETER er jo det som teller sier dere, så here we go :thumbup:

 

 

 

 

Random Read

 

post-42975-1268531717,4769_thumb.png

 

 

 

 

Random Write

 

post-42975-1268531729,2389_thumb.png

 

Workstation

 

post-42975-1268531735,2083_thumb.png

 

Workstation tar helt av :ohmy:

 

 

 

 

1.48 firmware.

 

 

 

 

 

Random read ble visst cachet

 

post-42975-1268532431,464_thumb.png

 

 

laugh.gif

 

 

 

 

AS Benchmark

 

post-42975-1268532744,3547_thumb.png

 

 

 

 

ATTO

 

 

Areca eier ATTO :p

 

post-42975-1268533124,0022_thumb.png

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Nizzen,

 

Den siste på 4000MB var ikke spesielt bra, uvanlige resultater.

Jeg har ikke kjørt 4GB med CDM, kontrolleren spiller selvsagt en stor rolle her og akkurat i dette tilfellet hadde nok ICH produsert bedre resultater. (som den ofte gjør i små array)

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en single X25-V til HTPCen, men klarte ikke å dy meg for å benche den litt på min ICH10 først. Jeg kjørte IOMeter profilene fra førstepost + RR testene til GullLars fra en tid tilbake. Det kan vel hende noen andre har benchet allerede, men jo mer data jo bedre vil jeg anta!

 

Asus P5Q ICH10

Windows 7 med msahci driver

 

IOMeter

 

Random Read

post-38411-1268566342,5655_thumb.png 32382.06 IOPS

 

Random Write

post-38411-1268566343,1787_thumb.png 9774.81 IOPS

 

Workstation

post-38411-1268566343,8257_thumb.png 11337.75 IOPS

 

Resultater:

X25-V ICH10 IOMeter.zip

 

CDM

post-38411-1268566341,2339_thumb.png

 

AS SSD

post-38411-1268566340,7362_thumb.png

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar

Resultatene ser fine ut, de er på linje med de jeg fikk i mine tester. (med litt margin)

 

Jeg er fremedeles svært godt fornøyd med den, super SSD på alle måter. (også i single mode)

 

Jeg anbefaler den over det meste så lenge forutsetningene om at den er stor nok er på plass.

Lenke til kommentar

"PerfectDisk Pro v11" er noe forbanna "#¤#¤"!# hehe, den klarer jo ikke å kjøre "consolidate free space" skikkelig slik at jeg kan krympe min HDD system/boot partisjon ned til 80GB G1 størrelse og så flytte over. Det blir alltid liggende noen blokker på slutten av partisjonen!

 

Joda jeg vet at Acronis, Ghost og alle de andre kan krympe partisjoner så lenge mengde data ikke overstiger partisjonstørrelsen, men hmm dette var skuffende PerfectDisk.

 

Grunnen til at jeg gjør det på denne måten er fordi det er en 1TB disk hvor C: først var 400GB som jeg nå skal krympe til 80GGB så jeg kan lage en partisjon på 920GB og kopiere div. data til for å gjøre om hele diskoppsettet på denne maskinen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er nesten år og dag siden jeg defragmenterte, PerfectDisk er fremdeles min favoritt men må si jeg bruker det svært sjelden.

 

Du kan prøve å velge optimalisering ved bootup for å se hva som skjer.

(ellers er krymping av partisjonen et godt valg i ditt tilfelle)

Lenke til kommentar

Tester litt marvell sas som er intigrert på Supercomputer kortet. Labre resultater med marvell kontrolleren gitt. På nivå med nvidia eller.no  :thumbdown:

 

 

 

 

ICH10r knuser marvel sas på mitt kort iallefall. Kjørte iometer testene, men gidder ikkje legge ut resultatene. Hadde resultatene vært close, men den gang ei.

 

 

Lenke til kommentar

Det er nesten år og dag siden jeg defragmenterte, PerfectDisk er fremdeles min favoritt men må si jeg bruker det svært sjelden.

 

Du kan prøve å velge optimalisering ved bootup for å se hva som skjer.

(ellers er krymping av partisjonen et godt valg i ditt tilfelle)

Det ordnet seg til slutt og jeg må si at jeg reellt sett ikke var sur på PerfectDisk, det var mer furting hehe. Vurderer å kjøpe programmet for å bruke på en del maskiner som VMer ol. men blir nok bare en lisens ja *host*. Men jeg tror på å kjøpe ja. Synd at Acronis har såpass stiv pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...