Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Phsyical Memmory Full- PCen starter ikke..


Anbefalte innlegg

Hei, problemmet jeg har fått er:

 

Min PC (Fujitsu Siemens Amilo)fikk en feil melding og dermed når prøver å starte pcen kommer ingenting opp.

 

Hvis dere som har samme PCmodell som meg, så hører man en vifte duree når den starter, og er ferdig når systemet starter, men det som er er at viften durere uendelig.Dette uroer meg, fordi jeg har viktige prosjekt igang og er avhengi av pcen min.

 

Melding som kom på skjermen varte bare 0,5 sekund.Det eneste jeg så var " Physical memmori dumping" et eller annet.

Dette stod på skjermenn med blå skjerm og hvit skrift som kan komme på windows, under feil.

 

MEN jeg har fått dette før, men da startet pcen igjen etter noen Av og På forsøk, nå fungere det ikke i det hele tatt...

 

Takker for hjelp..

Endret av Fear the Scare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er en typisk Blåskjerm-feil (x00000....). Se på feilmeldingskoden. Søk med Google eller hos Microsoft med koden og du vil få forslag til hva det kan være.

 

Meget hjelpsomt svar må jeg si......

"Melding som kom på skjermen varte bare 0,5 sekund.Det eneste jeg så var " Physical memmori dumping" et eller annet."

Tror du da han har noen kode og søke etter? Spess når han ikke får startet maskinen igjen.....

 

Til trådstarter, mest sansynlig en hardware feil som forårsaket blåskjermen siden du nå ikke får liv i maskinen.

Jeg gjetter på at HDen enten er død. eller synger på veldig siste verset.. Prøv å ta ut HDen og sett den i igjen skikkelig, hvis det ikke hjelper må du sette disken i en annen maskin og kopiere ut viktige filer manuelt. En simpel operasjon hvis det er en s-ata disk, værre hvis det er en p-ata disk..

 

Når det gjelder andre feilkilder enn HD, så kan det være så mangt på en bærbar, men RAM er alltid en syndebukk enten det er stasjonær eller bærbar. Har du en annen rambrikke så sett den i.(eller prøv med en og en hvis det er 2 i maskinen).

 

Ellers kan det rett og slett være kontakt feil etter fall eller lignende i maskinen, har vært borti at en laptop gikk rett i blåskjerm hvis man bøyde litt på den i feil vinkel.. (f.eks ved å løfte den i ett hjørne). I så fall er det nok ikke stort du kan gjøre med mindre du har garanti på maskinen.

Lenke til kommentar
Dette er en typisk Blåskjerm-feil (x00000....). Se på feilmeldingskoden. Søk med Google eller hos Microsoft med koden og du vil få forslag til hva det kan være.

 

Meget hjelpsomt svar må jeg si......

Koden er svært viktig for å snevre inn feilårsak. Uten den vil det bare bli spekulasjoner!

Lenke til kommentar

Det går bra saken er løst, men det tok nesten 30 forsøk for den begynte igjen etter på, jeg skal ta en sjekk på pcen for å sjekke om det kan være noe i system JEG ikke kan gjøre noe med, fordi jeg tror ikke jeg kan gjøre noe med det,,

 

Men siden den fungere nå, kan det være noe JEG burde enten slette eller fjerne for å ungå for mye bruk av fysisk minne (selv om den burde takle det)?

 

Forresten jeg har 80 GB bilder sammenlagt på den ene hardisken med 360 GB.. , men pcen min har 2 hardisker E og D, derfor virker det litt rart at HD skal være en feil i..

Endret av Fear the Scare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...