Pjolter Knicksen Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Ærlig talt, jeg lurer på hvem det ikke finnes håp for jeg.. La oss holde oss til tema og hjelpe trådstarter i stedet for å diskutere hvilke navn som burde eller ikke burde være tillatt på en RP-server. Om dette er et tema som vekker stor interesse så kan dere vel starte en post om det i stedet? TS: Beklager. Min Warlock er Alliance på Agamaggan, ellers synes jeg det hørtes ut som et litt søkt forslag. Prøv Realm forum kanskje? Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Det å kalle folk med et navn du ikke godkjenner for "fjotter" er kun en mild form for rasisme der du dømmer folk på bakgrunn av forskjeller som er urelevante for hvilke kvaliteter de innhar. Er nok du som må vokse litt ja, sorry. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Ahaha så du kaller meg for rasist også nå. Good Lord Det er ikke snakk om hva jeg godkjenner som et navn eller ikke, alle vet at f.eks. Blodappelsin er en frukt, derfor blir det bare idiotisk, personen som bruker det navnet virker ikke særlig seriøs og det er irriterende å måtte forholde seg til et sånt "navn". Enuff said. Endret 9. september 2009 av WarpX Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Neeei, kalte deg ikke rasist. Kalte holdningen din en mild form for rasisme. Og forklarte hvorfor rett under. Close but no cigar. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Ja, og det er jo jeg som har den holdningen, ergo er jeg rasist. Halloooo....? Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Men les og forstå da mann! Kaller deg ikke rasist, men sier at holdningen din har likhetstrekk. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Som om ikke det er det samme, selv om den er "mild". Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hehe, hvis du ikke greier å forstå det trekker jeg meg fint og rolig tilbake. Prøv å tenk på hvor relevant nick'et ditt er til dette forumet, og vei det opp mot hvor relevant navnet Blodappelsin er på en wow-server. Ca. like urelevant er det ikke? Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Du driter deg ut når du ikke forstår at du indirekte har kalt meg rasist (ut fra et fjernt grunnlag). Ikke at jeg bryr meg så mye da. Det går ikke an å sette likhetstegn mellom et forum og et rpg-spill. Endret 9. september 2009 av WarpX Lenke til kommentar
negnirty Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Jeg har en gorilla som heter "BANANERZ" på hunteren min. Er det også veldig fyfy? Edit: Sorry for OT, men jeg klarer ikke dy meg noen ganger. Endret 9. september 2009 av negnirty Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Du driter deg ut når du ikke forstår at du indirekte har kalt meg rasist (ut fra et fjernt grunnlag). Ikke at jeg bryr meg så mye da. Det går ikke an å sette likhetstegn mellom et forum og et rpg-spill. Jeg kaller deg på ingen måte rasist. Ikke indirekte, ikke direkte. Jeg sier at holdningene du har overfor folk med navn som du ikke liker er likt rasisme. PÅ TIDE Å UNDERSTREKE POENGET : Det er helt fjernt å dømme folk pga hudfarge, og det er like fjernt å dømme folk pga navn. Dette er fordi både navn og rase ikke har noe med hvordan folk faktisk er, kulturelt, personlig eller wow-skillsmessig. Det her er altså likhetstrekk mellom partene for å få frem hvor dumt det egentlig er å dømme folk basert på noe urelevant noe. MERK: Det vil ikke si at du er rasist dersom man dømmer folk for deres navn. Det går ikke an å sette likhetstegn mellom et forum og et rpg-spill. O rly? 1. På et forum har du en bruker med et avatar, bundet til et navn. Dette representerer deg ene og alene via navn og evt. bilde, der kun navnet er unikt. Navnet har ingenting med hva du skriver å gjøre. 2. I et rpg-spill har du en bruker med en/flere spillere, bundet til et navn. Denne/disse spillerne representerer deg ene og alene via navn og spesifikasjoner på spilleren, der kun navn er unikt. Navnet har ingenting med hva man gjør i et rpg-spill. Foruten at det ene er et spill, og det andre er et forum på ei nettside, er det nokså likt. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg sier at holdningene du har overfor folk med navn som du ikke liker er likt rasisme. Ut fra denne setningen tolker jeg det slik at du mener disse holdningene er likt rasisme. Altså rasistiske holdninger. Disse holdningene har jeg, mener du. Derfor må jeg være rasistisk. Jeg fatter ikke hvordan du da deretter kan si: Det vil ikke si at du er rasist dersom man dømmer folk for deres navn. Ehhh...? Umm... Du motsier deg selv. Det er helt fjernt å dømme folk pga hudfarge, og det er like fjernt å dømme folk pga navn. Dette er fordi både navn og rase ikke har noe med hvordan folk faktisk er, kulturelt, personlig eller wow-skillsmessig. Så klart. Men navn i WoW har folk valgt selv, og det sier noe om hvem de er. Ytterlig forklaring burde være unødig da dette er ganske åpenbart, krever du det er du bare vrang. Det går ikke an å sette likhetstegn mellom et forum og et rpg-spill. O rly?1. På et forum har du en bruker med et avatar, bundet til et navn. Dette representerer deg ene og alene via navn og evt. bilde, der kun navnet er unikt. Navnet har ingenting med hva du skriver å gjøre. 2. I et rpg-spill har du en bruker med en/flere spillere, bundet til et navn. Denne/disse spillerne representerer deg ene og alene via navn og spesifikasjoner på spilleren, der kun navn er unikt. Navnet har ingenting med hva man gjør i et rpg-spill. Foruten at det ene er et spill, og det andre er et forum på ei nettside, er det nokså likt. I et spill som WoW er ikke navnet kun en identifikator, men med på å lage realistisk stemning og følelse. Dette gjelder særlig på RP-servere. Det blir som om du skulle kalt deg "Bananskall" IRL, det ville vært tåpelig. Lenke til kommentar
radalf Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Fin sammenligning....... Lenke til kommentar
genetex Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Hadde ALDRI spilt med en som het banan. Fy flate det får være grenser, folk som kaller seg det er sikkert kjempeedårlige og kan ingenting. Når jeg skal spille med folk, bruker jeg som regel å lete etter navn som Legalorion eller Mentrithas, de viser seg alltid og være kjempeflinke i alt. <- Positive-Aggressive smily. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Bananbengt og Julesoda, say no more. Hadde vel Battlebengt og Totemtore på gamle servern også. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg sier at holdningene du har overfor folk med navn som du ikke liker er likt rasisme. Ut fra denne setningen tolker jeg det slik at du mener disse holdningene er likt rasisme. Altså rasistiske holdninger. Disse holdningene har jeg, mener du. Derfor må jeg være rasistisk. Jeg fatter ikke hvordan du da deretter kan si: Likt i prinsipp, ikke i praksis. Sier seg selv. Jeg har aldri sagt at du er en rasist. Utrolig at du velger å tolke ting feil, selv om jeg gang på gang sier at jeg ikke mener det slik du "tolker". Det vil ikke si at du er rasist dersom man dømmer folk for deres navn. Ehhh...? Umm... Du motsier deg selv. Hva er rasisme? Er det å dømme folk utifra navn? Nei! Så jeg motsier ikke meg selv. Ergo, jeg har fortsatt ikke kalt deg rasist. Rasisme: "Rasisme refererer normalt til en oppfatning av at menneskers rettigheter og plass i samfunnet varierer avhengig av deres rase, og til handlinger og politikk som bygger på en slik oppfatning. Rasisme forutsetter at arten menneske kan deles inn i forskjellige raser, hvor genetiske forskjeller er av mindre betydning enn den følte eller opplevde forskjellen. Hvilke av disse rasene rasismen retter seg mot kan variere, gjerne avhengig av demografiske og politiske forhold. Rasisme kan også defineres mer snevert, til et system som medfører undertrykking basert på rasemessig forskjellsbehandling. Den personlige oppfatningen betyr i en slik definisjon lite, det er systemet (staten, organisasjonen osv.) som står for rasismen." Det er helt fjernt å dømme folk pga hudfarge, og det er like fjernt å dømme folk pga navn. Dette er fordi både navn og rase ikke har noe med hvordan folk faktisk er, kulturelt, personlig eller wow-skillsmessig. Så klart. Men navn i WoW har folk valgt selv, og det sier noe om hvem de er. Ytterlig forklaring burde være unødig da dette er ganske åpenbart, krever du det er du bare vrang. Har det noe å si at de har valgt navnet selv? Gir det deg rett til å dømme dem utifra navnet? Du her helt på jordet... Det går ikke an å sette likhetstegn mellom et forum og et rpg-spill. O rly?1. På et forum har du en bruker med et avatar, bundet til et navn. Dette representerer deg ene og alene via navn og evt. bilde, der kun navnet er unikt. Navnet har ingenting med hva du skriver å gjøre. 2. I et rpg-spill har du en bruker med en/flere spillere, bundet til et navn. Denne/disse spillerne representerer deg ene og alene via navn og spesifikasjoner på spilleren, der kun navn er unikt. Navnet har ingenting med hva man gjør i et rpg-spill. Foruten at det ene er et spill, og det andre er et forum på ei nettside, er det nokså likt. I et spill som WoW er ikke navnet kun en identifikator, men med på å lage realistisk stemning og følelse. Dette gjelder særlig på RP-servere. Det blir som om du skulle kalt deg "Bananskall" IRL, det ville vært tåpelig. WoW er et eventyrspill som ikke er basert så mye på realisme. Det eneste realistiske det gir er en slags samfunnstilværelse. Hvordan et "ok" navn i WoW som si et druidnavn - Oranoss - som ikke høres helt søkt ut gir deg mer realistisk følelse enn Blodappelsin er smak og behag. Realistisk er det uansett ikke for en norsk person, ingen heter dette uansett. Ohh, du taper hardt. Lenke til kommentar
NoobCannon Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Skal dere fortsette å prate om navn-valg og rasisme eller faktisk svare på det trådstarter spurte om? Endret 10. september 2009 av Gunpig Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg sier at holdningene du har overfor folk med navn som du ikke liker er likt rasisme. Ut fra denne setningen tolker jeg det slik at du mener disse holdningene er likt rasisme. Altså rasistiske holdninger. Disse holdningene har jeg, mener du. Derfor må jeg være rasistisk. Jeg fatter ikke hvordan du da deretter kan si: Likt i prinsipp, ikke i praksis. Sier seg selv. Jeg har aldri sagt at du er en rasist. Utrolig at du velger å tolke ting feil, selv om jeg gang på gang sier at jeg ikke mener det slik du "tolker". Snakk om å prøve å ro seg vekk. Om det er prinsipp eller praksis er irrelevant, det var ikke det vi snakket om. Setningen sier jo at holdningene er lik rasisme. En rasist har holdninger. Må jeg mate deg med teskje?! Hva er rasisme? Er det å dømme folk utifra navn? Nei! Så jeg motsier ikke meg selv. "Jeg sier at holdningene du har overfor folk med navn som du ikke liker er likt rasisme." sa du. Halloooo, noen hjemme? Det var nettopp det du sa. Har det noe å si at de har valgt navnet selv? Gir det deg rett til å dømme dem utifra navnet? Du her helt på jordet... Det er en personlig mening, har ikke noe med rettigheter å gjøre. De gjør seg fullt fortjent til å bli "dømt". Du er helt på finnmarksvidda. WoW er et eventyrspill som ikke er basert så mye på realisme. Det eneste realistiske det gir er en slags samfunnstilværelse. Hvordan et "ok" navn i WoW som si et druidnavn - Oranoss - som ikke høres helt søkt ut gir deg mer realistisk følelse enn Blodappelsin er smak og behag. Realistisk er det uansett ikke for en norsk person, ingen heter dette uansett. Jeg snakket ikke om realisme, men om navnet står i stil til miljøet og ikke skiller seg voldsomt ut - det handler ikke om smak og behag. Ohh, du taper hardt. You have failed. Lenke til kommentar
MatsAndreassen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hva skjer med at de fleste "gode" topics i denne seksjonen blir ødelagt av noobs og idioter som skal diskutere noe helt urelevant til hva trådstarter vil spørre om eller si. Kan dere ikke bare drite i hvem som er rasist å ikke rasist, dere er begge idioter som spammer et topic. Drit nå i det forbanna navnet hans. Det er jo helt idiotisk å henge seg opp i. Dere er bare misunnelig fordi dere fant ikke på et slikt tøft navn in the first place. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg