IHS Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) å men herregud da, jeg kan da ikke bibelen inn/ut. Men jeg har da hørt mange si at jorden er på den alderen, og hvis du googler det, så får du nok meninger basert på bibelen, hvis ikke hadde jo autoritære kristne benektet dette... meninger basert på bibelen ? Du må nok finne hvor nøyaktig i Bibelen det står at Jorden er 6000 år gammel. Det er vitenskapelig bevist at Adam og Eva levde på jorden lenge før det . Endret 16. september 2009 av IHS Lenke til kommentar
freke Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det er vitenskapelig bevist at Adam og Eva levde på jorden lenge før det . Bibelen er med andre ord motbevist. Adam og Eva levde ikke samtidig, og Eva var den første til å bli skapt. Fra kildene dine: Mitochondrial Eve is believed to have lived between 150,000 to 250,000 years BP, probably in East Africa, in the region of Tanzania and areas to the immediate south and west og om Adam: a single man who lived in Africa around 60,000 years ago Bibelen sier jo at de var de første to, men denne Eva du linker til fortelles at: As an individual she lived in a small population (between 4000 and 5000 females capable of producing offspring at any given time) Så Adam og Eva er "vitenskapelig bevist" og i samme slengen ble bibelen motbevist. En høyst fortreffelig bieffekt. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 å men herregud da, jeg kan da ikke bibelen inn/ut. Men jeg har da hørt mange si at jorden er på den alderen, og hvis du googler det, så får du nok meninger basert på bibelen, hvis ikke hadde jo autoritære kristne benektet dette... meninger basert på bibelen ? Du må nok finne hvor nøyaktig i Bibelen det står at Jorden er 6000 år gammel. Det er vitenskapelig bevist at Adam og Eva levde på jorden lenge før det . Hva får du til svar hvis du spør på et kristent forum da? Du er den første kristne jeg har pratet med som har benektet dette. Men siden du tror at ALLE treffene på Google er oppspinn laget av evolusjonister, så kom tilbake med noen svar fra andre kristne. skal komme med en edit snart... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Det er vitenskapelig bevist at Adam og Eva levde på jorden lenge før det . Bibelen er med andre ord motbevist. Adam og Eva levde ikke samtidig, og Eva var den første til å bli skapt. Nei, Bibelen snakker ikke om et enkelt individ. Bibelen snakker om en Adam som eksisterte veldig lenge. Endret 16. september 2009 av IHS Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 er han også supernatural nå? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 å men herregud da, jeg kan da ikke bibelen inn/ut. Men jeg har da hørt mange si at jorden er på den alderen, og hvis du googler det, så får du nok meninger basert på bibelen, hvis ikke hadde jo autoritære kristne benektet dette... meninger basert på bibelen ? Du må nok finne hvor nøyaktig i Bibelen det står at Jorden er 6000 år gammel. Det er vitenskapelig bevist at Adam og Eva levde på jorden lenge før det . Hva får du til svar hvis du spør på et kristent forum da? Du er den første kristne jeg har pratet med som har benektet dette. Men siden du tror at ALLE treffene på Google er oppspinn laget av evolusjonister, så kom tilbake med noen svar fra andre kristne. skal komme med en edit snart... Årsaken til at du ikke finner dette i Bibelen er at det ikke står der ! Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Nei men det har jeg ikke sagt heller, jeg sier at det regnet på dataen i bibelen, altså alderene og generasjonene til de første i bibelen, og da er man kommet frem til at, og la meg rette litt på mine tidligere innlegg, jorden er mellom 6000 og 10000 år gammel. Most Christians are ‘Young Earth Creationists’, who believe God created everything instantly out of nothing all in a matter of six days, some 6000 years ago. According to this view, about six to ten thousand years ago God spoke everything into being in six literal sun days and then rested on the seventh twenty four hour period. Kilden er en KRISTEN SIDE som blant annet har sin egen online bibel. Men du stoler vel ikke på noe som kan googles kjenner jeg deg rett. Lenke til kommentar
freke Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Nei, Bibelen snakker ikke om et enkelt individ. Bibelen snakker om en Adam som eksisterte veldig lenge. En Jesus var vel heller ikke ett enkeltindivid. Ei heller en Maria eller en Josef. Eller en Moses. Eller en Kain. Eller hva? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Årsaken til at du ikke finner dette i Bibelen er at det ikke står der ! Nei men det har jeg ikke sagt heller, jeg sier at det regnet på dataen i bibelen, altså alderene og generasjonene til de første i bibelen, og da er man kommet frem til at, og la meg rette litt på mine tidligere innlegg, jorden er mellom 6000 og 10000 år gammel. Kilden er en KRISTEN SIDE som blant annet har sin egen online bibel. Men du stoler vel ikke på noe som kan googles kjenner jeg deg rett. Hvis det ikke står i Bibelen, hvis det bare er noe enkelte hevder, så er det ikke relevant. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Nei, Bibelen snakker ikke om et enkelt individ. Bibelen snakker om en Adam som eksisterte veldig lenge. En Jesus var vel heller ikke ett enkeltindivid. Ei heller en Maria eller en Josef. Eller en Moses. Eller en Kain. Eller hva? Vel. Jesus Kristus er ihvertfall ikke ett enkeltindivid. Han er jo den nye Adam. NT > Det første mennesket, Adam, ble en levende sjel. Den siste Adam ble en ånd som gir liv...Det første mennesket var fra jorden og skapt av jord, det andre mennesket er fra himmelen. NT > For slik alle dør på grunn av Adam, skal alle få liv ved Kristus. Endret 16. september 2009 av IHS Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Årsaken til at du ikke finner dette i Bibelen er at det ikke står der ! Nei men det har jeg ikke sagt heller, jeg sier at det regnet på dataen i bibelen, altså alderene og generasjonene til de første i bibelen, og da er man kommet frem til at, og la meg rette litt på mine tidligere innlegg, jorden er mellom 6000 og 10000 år gammel. Kilden er en KRISTEN SIDE som blant annet har sin egen online bibel. Men du stoler vel ikke på noe som kan googles kjenner jeg deg rett. Hvis det ikke står i Bibelen, hvis det bare er noe enkelte hevder, så er det ikke relevant. Så hvorfor tror de fleste kristne at jorden er mellom 6000-10000 år gammel da? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Så hvorfor tror de fleste kristne at jorden er mellom 6000-10000 år gammel da? Ja men HulkHaugen da, de fleste kristne tror ikke det. Det står ingen ting i Bibelen om det og Kirken har aldrig sagt det. Endret 16. september 2009 av IHS Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Most Christians are ‘Young Earth Creationists’, who believe God created everything instantly out of nothing all in a matter of six days, some 6000 years ago. According to this view, about six to ten thousand years ago God spoke everything into being in six literal sun days and then rested on the seventh twenty four hour period. Så hvorfor tror de fleste kristne at jorden er mellom 6000-10000 år gammel da? Ja men HulkHaugen da, de fleste kristne tror ikke det. Så denne karen her prater bare tull? Endret 16. september 2009 av HulkHaugen Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Ja, du kan finne hva som helst på nettet Endret 16. september 2009 av IHS Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Kan du fortelle meg hvor gammel DU mener at jorden er, og noen eksempler på noen som er enige med DEG? De tror jeg det er lang mellom... Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Wikipedia Young Earth creationism (YEC) is the religious belief that the Heavens, Earth, and life on Earth were created by direct acts of God during a short period, sometime between ca 5,700[1] and 10,000 years ago. ChristiaNet ChristiaNet.com, the world's largest Christian portal with nine million monthly page loads, conducted a recent poll asking, "Is the Earth billions of years old?" Regardless the selection of "Yes", "No" or "Unsure", these Christian voters agreed that, "In the beginning God created..." "A point of confusion seems to be whether there is a gap of time between the beginning of universe and the creation of Adam", stated Bill Cooper, President of ChristiaNet. Out of 800 polled, 43% believed the Earth is less than billions of years old. The vast majority of this group felt the Earth is between 6,000 and 12,000 years old. Religious Tolerance - Most estimates based on a literal interpretation of the Bible, and in particular the belief that the Hebrew word : "yom" in Genesis refers to a 24 hour day, cluster around 6,000 years :± 2,000 years for both the age of the Earth and of the rest of the universe. These estimates are promoted by young-Earth creationists, and by the vast majority of Christian para-church organizations which specialize in origins. In 1738, De Vignoles stated that he had accumulated no fewer than 200 computations of the date of creation, all based upon various diverse interpretations of the Bible. InPlainSite Most Christians are ‘Young Earth Creationists’, who believe God created everything instantly out of nothing all in a matter of six days, some 6000 years ago. According to this view, about six to ten thousand years ago God spoke everything into being in six literal sun days and then rested on the seventh twenty four hour period. Origins How old is the earth? How long has this planet been here? Ask most Christians this question and you will likely receive a quick, self-assured answer. All would be well if you could count on receiving the same answer! However, some will very quickly tell you that the earth was created during creation week and can be no more than six to ten thousand years old. Other Christians will tell you, with just as much confidence, that the earth is 4.5 billion years old. This is no minor discrepancy! What adds even more to the confusion is the fact that you can find both opinions within conservative evangelical circles. You can even find both opinions within the ranks of the few Christian geologists with Ph.D.s! Let me assure you that this is just as confusing for me as it is for you. Dette er noen treff fra første side på Google, men jeg regner med at ALLE antar feil, og at du vet bedre hva folk flest tror de FLESTE andre tror om jordens alder. Det er slikt jeg baserer mine antagelser på, men hvis du sier det, så får jeg vel bare regne med at disse kildene tar feil og at du her rett..... Endret 16. september 2009 av HulkHaugen Lenke til kommentar
freke Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Vel. Jesus Kristus er ihvertfall ikke ett enkeltindivid. Du roter deg fælt ut på viddene nå. Men det er betryggende å se at du forkaster skapelsesmyten i det minste. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 "Står det ikke i bibelen er det ikke relevant", sa den godeste IHS og jeg måtte le litt, for hvorfor sitter han da i et elektrisk opplyst hjem med varmt og kaldt vann og skriver på en PC som er koblet opp til internettet da spør jeg? Det er en hel MASSE som ikke er relevant for den godeste IHS hvis relevansen til ting skal hentes ut av den boken... he he... Men godt å se at han har sluppet skapelses beretningen ja, for den vet vi er sludder og vås og når de kristne ikke lenger kan skremme og true folk til å tro på dette vissvasset er det ikke rart at det går nedover med religion her i landet. Det som da er latterlig er at den nedgangen "støtter" enda en profeti i deres bibel, nemlig den med at de kristne skal være få og gjenstand for forfølgelse (nok et bevis på at de ikke takler kritikk) for da skal de kristnes våte drøm gå i oppfyllelse, for dommedagen kommer snart dere!!! Populært kalt den siste trusselen fra den kanten... IHS: Hvis du legger sammen alle navnene i ættetavlene i versene vil du få, som hulkhaugen sier, en alder på jorden på røffelig 6000 til 10 000 år... Si meg, hvor har du vært i de siste årene siden du ikke har hørt dette eller driver du å drar oss litt i benet her? Så og si alle kreasjonister kan sverge på at jordens alder er 6000 år og at dinosauruser og andre fossiler som er datert til langt eldre bare er noe gud strødde rundt på jorden fordi han ville lure menneksene og sette troen deres på prøve... Men dette har du ikke hørt om? Utrolig, trodde dette var ABC i kristne kretser jeg.... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Kan du fortelle meg hvor gammel DU mener at jorden er, og noen eksempler på noen som er enige med DEG? De tror jeg det er lang mellom... Like gammel som de andre planetene i solsystemet. Verdens største kristne trossamfunn er av samme oppfatning. http://www.catholicnews.com/data/stories/cns/0604813.htm Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Vel. Jesus Kristus er ihvertfall ikke ett enkeltindivid. Du roter deg fælt ut på viddene nå. Men det er betryggende å se at du forkaster skapelsesmyten i det minste. Nei, har bare litt dyper forståelse av historiene om Adam og Jesus Kristus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg