Gå til innhold

6mm ekstra brennvide vidvinkel, noe stor forskjell?

Anbefalte innlegg

Hei.

Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM er på tilbud på elkjøp denne helgen til 3395 kr. Er litt sugen på å prøve denne, men jeg har allerede canon 16-35 2.8L.

Jeg vil da få 6 mm mer vidvinkel, men kvaliteten er nok ikke like bra som jeg får med canon objektivet.

Ville dere kjøpt sigmaen?

Endret av boraca
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er en stor forskjell med 6mm når du går fra 16 til 10mm...

Men si meg, har du ikke fått det med deg ennå? Jeg mener, du har 16-35mm L og 70-200mm L IS, som hver koster godt over 10000kr hver og en 50D. Burde man ikke være litt interessert i fokallengder osv når man går til innkjøp av div dyrt objektiv? Eller eier du bare 350D og 18-55mm?

Sorry, føler meg litt slem nå :mad: , men måtte bare si det...

Lenke til kommentar
Ja, det er en stor forskjell med 6mm når du går fra 16 til 10mm...

Men si meg, har du ikke fått det med deg ennå? Jeg mener, du har 16-35mm L og 70-200mm L IS, som hver koster godt over 10000kr hver og en 50D. Burde man ikke være litt interessert i fokallengder osv når man går til innkjøp av div dyrt objektiv? Eller eier du bare 350D og 18-55mm?

Sorry, føler meg litt slem nå :mad: , men måtte bare si det...

Er klar over at spørsmålet var kansje litt dumt, men ville gjerne vite høre ifra noen som faktisk hadde prøvd forskjellen ifra 10 til 16 mm. Jeg måtte redigere Emnet da det jeg hadde ikke var bra nok ifølge moderator(noe han sikkert hadde rett i) så viste ikke helt hva jeg skulle skrive.

Du tok meg der, jeg prøvde å skryte på meg litt fancy utstyr....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...