boraca Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Hei. Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM er på tilbud på elkjøp denne helgen til 3395 kr. Er litt sugen på å prøve denne, men jeg har allerede canon 16-35 2.8L. Jeg vil da få 6 mm mer vidvinkel, men kvaliteten er nok ikke like bra som jeg får med canon objektivet. Ville dere kjøpt sigmaen? Endret 6. september 2009 av boraca Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Ja. Forskjellen på 10 og 16 er stor nok til at det er forsvarlig å skaffe en vidvinkelglugge om du føler for det. Om du behandler den pent han du selge den får du skaffer fullformatskamera Endret 6. september 2009 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
jimsmyth Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Ja, det er en stor forskjell med 6mm når du går fra 16 til 10mm... Men si meg, har du ikke fått det med deg ennå? Jeg mener, du har 16-35mm L og 70-200mm L IS, som hver koster godt over 10000kr hver og en 50D. Burde man ikke være litt interessert i fokallengder osv når man går til innkjøp av div dyrt objektiv? Eller eier du bare 350D og 18-55mm? Sorry, føler meg litt slem nå , men måtte bare si det... Lenke til kommentar
boraca Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Ja, det er en stor forskjell med 6mm når du går fra 16 til 10mm... Men si meg, har du ikke fått det med deg ennå? Jeg mener, du har 16-35mm L og 70-200mm L IS, som hver koster godt over 10000kr hver og en 50D. Burde man ikke være litt interessert i fokallengder osv når man går til innkjøp av div dyrt objektiv? Eller eier du bare 350D og 18-55mm? Sorry, føler meg litt slem nå , men måtte bare si det... Er klar over at spørsmålet var kansje litt dumt, men ville gjerne vite høre ifra noen som faktisk hadde prøvd forskjellen ifra 10 til 16 mm. Jeg måtte redigere Emnet da det jeg hadde ikke var bra nok ifølge moderator(noe han sikkert hadde rett i) så viste ikke helt hva jeg skulle skrive. Du tok meg der, jeg prøvde å skryte på meg litt fancy utstyr.... Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Du tok meg der, jeg prøvde å skryte på meg litt fancy utstyr.... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Her kan du se forskjellen på de forskjellige brennviddene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå