herrthf Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 er ein gutt på 16 år som skal ta jegerprøven i januar men kan eg jakte på alt då eller må eg ta forsjellige prøver for storvilt og småvilt? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Nei, men du må ha skytterprøven i tillegg til jegerprøven for å skyte storvilt.. Lenke til kommentar
herrthf Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 okey. men vett du ka det vil koste me jegerprøven å skytterprøven eller er det gratis? Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Nei, men du må ha skytterprøven i tillegg til jegerprøven for å skyte storvilt.. Men som 16 åring trenger man vel ikke skytterprøven siden det regnes som opplæringsjakt til man er 18? Endret 7. september 2009 av GisslefossDahl Lenke til kommentar
herrthf Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Nei, men du må ha skytterprøven i tillegg til jegerprøven for å skyte storvilt.. Men som 16 åring trenger man vel ikke skytterprøven siden det regnes som opplæringsjakt til man er 18? okey takker for svar:D Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Har man virkelig lov til å felle storvilt som 16 åring? Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Har man virkelig lov til å felle storvilt som 16 åring? I følge med en person som har hatt jegerprøven i mer enn tre år ja Lenke til kommentar
vegard12345 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 okey. men vett du ka det vil koste me jegerprøven å skytterprøven eller er det gratis? Jegerprøven er normalt ikke gratis nei, betalte 1350,- for kurset og 265 for eksamengebyr, var medlemm i jeger og fisk så fikk 500 i rabatt på kurs gebyrene Lenke til kommentar
Quote Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Nei, men du må ha skytterprøven i tillegg til jegerprøven for å skyte storvilt.. Men som 16 åring trenger man vel ikke skytterprøven siden det regnes som opplæringsjakt til man er 18? Nå er vel denne tråden litt gammel, men føler for å kommentere dette. Selv under opplæringsjakt på storviltså er det krav om skyteprøve. Hva skyteprøva koster varierer selvsagt fra skytebane til skytebane. Det vil ihvertfall komme et lite gebyr for å skyte på bana. Tror jeg betalte 1000,- for jegerprøva. Lenke til kommentar
Berniy Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Jeg fikk kurset for 750,- Eksamen for 250,- og skytterprøven var gratis bare at jeg måtte kjøpe ammunisjon selv. Var for noen år siden, og medlemm i skytterlag å fikk noen rabatter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå