Gå til innhold

Acer 4810TG, hvordan bruke bare Intel skjermkortet?

fUsiOn

Anbefalte innlegg

Har en 4810TG of får ikke slått av ATI skjermkortet. Det er enten "Switchable" i bios som kjører BEGGE skjermkorta, eller så er det "discrete" som kjører bare ATI skjermkortet.

Under "switchable" skal en ha muligheten til å bytte skjermkortet i Windows ved bruk av driverene som følger med. Det viser seg at Intel kortet tvinger seg frem som primary kort og ATI kortet står det bare et gult utropstegn over.

Går jeg inn på Switchable graphics på Intel sitt program så får jeg frem et vindu hvor jeg kan trykke på enten "High preformance GPU" eller "Battery saving GPU". Trykker jeg på en av knappene så skjer det rett og slett ingenting.

Begge GPUene forblir på inntill jeg går inn i BIOS og slår på igjen "discrete", altså ATI skjermkortet. Med dette i Vista får jeg rundt 4.5 time med 720p avspillning og 6-7 timer med surfing+småting.

Hvis noen har et svar på hvordan en får brukt BARE Intel skjermkortet så hadde det vært flott. Jeg tror nemlig at Intel kortet bruker mindre strøm, noe som er kjekt å ha når man ikke har tilgang til stikkontakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...