Cillin Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hei. Har kjøpt ein eksternharddisk med e-sata tilkopling, men e-sata er heilt nytt for meg. Hovedkortet eg har er Foxconn Renaissance II, og det har to e-sata kontakter ved I/O shield'et. Problemet er at det skjer ikkje noko når eg kopler eksternen til. Eksternen har USB2.0 også, og den fungerer med det. (men eg vil ha e-sata pga hastigheten ) Har sett igjennom BIOS etter eventuell "enable e-sata", men såg ikkje noko om det. Operativsystemet eg køyrer er Windows 7, og i Device Manager er alt installert. - Cillin Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 mulig esata kontaktene deler med noen av de interne kontaktene. les gjennom manualen til hovedkortet, så får du fort vite hva som eventuelt er galt. Lenke til kommentar
Cillin Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Trur ikkje det er problemet, sidan det står "6* SATAII + 2* eSATA" i spesifikasjonen, men kan sjekke. Takk for raskt svar. :] Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Da kan du sjekke om eSATA kontaktene er på en egen kontroller. Da må den kontrolleren slåes på (enable) i BIOS. Det står ikke nødvendigvis eSATA i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå