Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Høg CPU temperatur, underclock, low fps.

Anbefalte innlegg

Hey.

I går etter å ha flytta på PCen til broren min, så begynte FPS å synke til 2-17 etter 5 min med gaming.

Eg trudde først det var noko galt med GPUen, så eg tok nokre tester der, eg opna kabinettet for å sjekke om alt var i, og det såg slikt ut med GPUen, men så såg eg at Intel CPU vifta var løst på 2 sider, så eg tipper at det var CPUen som underclocka seg pga høge temperaturer.

Eg plugga i dei 2 CPU socketene som var løyse, og har ikkje hatt problemer sida, men eg ville sjå kor varmt det egentlig blei under fult kjør med PCen, så eg nedlasta Core Temp.

Ved idle, så er temperatuen 50 *C (jepp, ganske høgt) og under fult load så stiger det til 89. Det begynte også¨å¨lyse gult på core temp, så då slo eg berre av spillet eg testa.

Så no lurar eg på om eg bør enten kjøpe ny CPU vifte, eller la broren min spille med ganske høge CPU temperaturer. KVa syns dåkke?

Han har ei Intel Core 2 Quad Q9400

Endret av MPC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som også andre allerede har sagt koster det så lite, for en ny kjøler, som er så mye bedre en stock, at jeg ville ikke nølt et øyeblikk med å kjøpe ny. på tredjepartskjølerene, følger det dessuten vanligvis med bedre festeanordninger en den dritten som intel C2 prosessorene sine

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...