Gå til innhold

Bytte skjermkort fra 8800 gts320 til Asus EAH4870/HTDI/512M på gigabyte GA-965P-DS3

breisladd

Anbefalte innlegg

Er litt sugen på å bytte skjermkort.

Så er spørsmålet hvis jeg bytter kort fra det gamle 8800 gts320 til Asus hd 4870, vil hovedkortet og/eller prosessoren min bli flaskehalsen??

Min E6600 klokker greit til 3.2 ghz.

Har planer om å spille i 1920 x 1080 oppløsning. Kommer dette til å gå greit, eller er det bare å kjøre hele maskina på fyllinga og investere i en ny, pga det er tull å oppgradere den??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal gå fint.

Kan jo se på ATi 4890 også...

Noe vil alltid være en flaskehals.

4890 ser meget bra ut det, men vet ikke helt om den ekstra ytelsen forsvarer prisforskjellen for min del. Asus eah 4870 koster 853 kr mens billigste 4890 koster 1442 kr. .

Har min tvil om at en sånn gammel holk av en pc kan klare og utnytte et 4890 til det fulle...

Lenke til kommentar
hd4870 til 860kr er utrolig bra deal, og hd4890 blir nok kanskje litt kraftig mtp at du har litt gammel core2 cpu.

såeh, go hd4870 ;)

Nå endte det opp med at jeg ikke gadd å vente på at 4870 skulle kommer på lager, så jeg bestilte et 4890 i går kveld fra komplett.no. Var på tilbud til 1440,- eller noe i den dur.

Blir spennende å se forskjellen i ytelse på maskina. Regner med at jeg må klokke cpu for det den er god for :)

Lenke til kommentar

Da var et HD 4890 stappet inn i maskina. Det har gått meget bra til nå, det eneste var at jeg mått "jukse" med å skaffe meg en 6 til 8 pin adapter til skjermkortet. Det krever jo en 6-pin og en 8-pin kontakt.

Det eneste jeg syns var litt merkelig nå var at når jeg byttet til hd 4890 så fikk jeg en score i 3Dmark06 på ca 13700 poeng, dette var med vista 64.

Så byttet jeg os til W7-64 pro, da sank scoren med ca 1000 poeng wtf!?

Syns alle har messet om at w7 er så sinnsykt mye bedre og kjappere enn vista på alle måter, her har jeg jo opplevd det stikk motsatt..

Noen som har noen bra forklaring på dette??

Hvis noen har noen bra tips på litt forandring på oppsettet mitt (til det bedre) så mottas det med takk.

Lenke til kommentar

3Dmark er bare et syntetisk benchmarkprogram, og vil nok ikke representere alle 3D-applikasjoners oppførsel på en gitt konfigurasjon. Pluss at 06-utgaven begynner å bli gammel nå. På den annen side, så burde jo ikke scoren ha droppet såpass mye bare ved bytte av OS. Du bruker antageligvis de siste driverene, oppgraderete du fra Vista eller tok du en clean installasjon?

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
3Dmark er bare et syntetisk benchmarkprogram, og vil nok ikke representere alle 3D-applikasjoners oppførsel på en gitt konfigurasjon. Pluss at 06-utgaven begynner å bli gammel nå. På den annen side, så burde jo ikke scoren ha droppet såpass mye bare ved bytte av OS. Du bruker antageligvis de siste driverene, oppgraderete du fra Vista eller tok du en clean installasjon?

Det er en helt clean installasjon ja, ikke oppgradering.

Har alt av de siste driverene også.. Så jeg syns det er litt snodig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...