ThunderTwig Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hei, Min Musikk-mappa mi har blitt for stor for C:\, og må over på D:\. Problemet er at jeg ikke vil bygge opp databasen i Windows Media Player på nytt (den tar det jo inn på egen hånd, men nesten alle taggene blir feil og rotete). Finnes det en måte å rett og slett endre mål på alle filene i WMP-databasen, uten å endre taggene. Altså fra C:\Documents and Settings\[Navn]\Mine dokumenter\Min musikk til D:\Min Musikk Eventuelt om det er mulig å eksportere databasen til et tekstbehandlingsprogram, excell eller noe slikt, så jeg kan kjøre "erstatt alle" på adressene. Har versjon 11. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Det er enkelt å flytte hele "Mine dokumenter". http://www.dinside.no/396977/spm-10-flytte-mine-dokumenter Lenke til kommentar
ThunderTwig Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Joda, selve flyttingen av mappa er ikke noe problem. Det jeg vil unngå er å måtte legge inn alle sangene på nytt i Windows Media Player. Så hvis jeg flytter Mine Dokumenter som beskrevet over vil jo alle linkene i databasen til WMP fortsatt peke til c:\, og da blir det feil. Jeg trenger rett og slett en mulighet til å gå inn å redigere lenkene i databasen, med mindre det finnes en funksjon for dette i WMP, da. Fant en fil i Windows Media Player-mappa som heter wmdbexport.exe, men blir ikke noe klokere på det. Alle tips mottas med takk! Bare tanken på å måtte redigere nesten ale navnene på sangene i lista tar knekken på meg... Lenke til kommentar
ThunderTwig Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Fant endelig ut av det! For dem som måtte være interessert: 1. Før man flytter noe som helst må man lagre endringene man har gjort i mediebiblioteket. Dette inkluderer all taggredigering, samt stjerneklassifiseringen. I WMP: Verktøy->Bruk medieinformasjonsendringer. 2. Nå kan man flytte "Min Musikk", eller hele "Mine dokumenter" som hårek foreslår, hvis det er ønskelig. 3. Når prosessen er ferdig kan man slette biblioteksdatabasen. For versjon 11 er denne å finne her: C:\Documents and Settings\[brukernavn]\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Media Player. Slett filen "CurrentDatabase_360". Hvis man ikke finner filen er det bare å vente noen minutter. Det kan ta litt tid fra man har lukket WMP til databasene lukkes og filene dukker opp. I tillegg er de selvsagt skjulte filer. 4. Start opp WMP igjen. Hvis alt stemmer skal du nå ikke ha en eneste sang i biblioteket. Trykk F3, og velg "Avanserte alternativer". Trykk "Legg til" og naviger deg frem til den nye destinasjonen til "Min Musikk". Hvis det er det eneste stedet du har musikk kan det også være greit å fjerne de andre mappene som WMP overvåker, slik at den ikke legger til lydfiler du ikke ønsker å ha i lista. På denne måten bevarer man alle endringer man har gjort i sitt gamle bibliotek. Endret 7. september 2009 av ThunderTwig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå