sdf123 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Jeg har i lengre tid vært opptatt av å få litt sikkerhet over min surfing når jeg er ute å reiser, til nettbank, mail osv.. Og plutselig oppdaget jeg HTTP tunneling(vet ikke om det kalles det men tror det). Jeg har da satt opp en linux server(ubuntu - ren installasjon, ikke noe triksing eller miksing gjort her) i vmware på serveren min som står i huset mitt, har også åpnet inn port 80 utenfra slik at det er liten sannsynlighet for at den porten skal være sperret ut der jeg befinner meg. Har i tillegg lastet ned Putty som man skal bruke på maskinen som jeg vil surfe sikkert meg. Jeg åpner da putty, legger inn Host Name og ip = blabla.dyndns.org 80 [trykker save] Går så ned på menyen til venstre i Putty, trykker på SSH -> Tunnels og skriver dette: Source Port: 815 og huker av på Dynamic. går tilbake til der jeg la inn host og ip og trykker save. Når jeg da åpner denne så får jeg logget meg på SSH og kan gjøre alt av vanlige kommandoer. Så jeg regner med alt funker, åpner da firefox som jeg har lagt inn proxy med localhost og port 815. Prøver å åpne en side, menn siden blir helt hvit, og ikke noe mer skjer. Noen som har noe peiling? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Bruker bare parametre for å sette opp slikt selv, og det funker helt uten videre. F.eks: putty usaklig.com -D 8080 Da får jeg en socks-proxy på port 8080. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Hm, har selv også prøvd med den kommandoen uten at det hjalp noe. Har du gjort noe med instillingene til SSHD på linux serveren din? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Får du i det hele tatt koblet til ubuntu-installasjonen med Putty? Prøv å åpne putty og skriv inn IPen/adressen og portnummeret og trykk connect uten å legge inn noe i tunneling. Får du logget inn, og får opp kommandolinjen, så bør det fungere. Hvis ikke, se her: Du har satt opp en helt basic ubuntu-installasjon, og prøver å koble til SSH. For å være sikker.. Du har installert en SSH-server på ubuntu-installasjonen? Hvis ikke, kjør kommandoen sudo aptitude install openssh i terminalen. Den vil være satt opp til å ta i mot trafikk på port 22 som default. Hvis du skal ha det til port 80, som du hadde forwardet fra modemet til maskinen, må du endre dette i setup-filen. Den kan du endre ved å skrive sudo gedit /etc/ssh/sshd_config . Der finner du linjen som det står "port 22". Det er ganske høyt oppe i filen. Endre 22 til 80, og lagre. Så skriver du sudo /etc/init.d/ssh restart i terminalen. Det bør hjelpe, håper jeg. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Hei du! Jada, jeg får tilgang til ssh serveren, har skiftet til port 80 også. Ikke noe problem å koble meg til ssh serveren min fra jobb med min-ip:80. Så problemet kommer når jeg skal få maskinen jeg sitter på til å kjøre tunnell gjennom min ssh server. De gangene jeg har prøvd har jeg lagt inn localhost:915 som proxy i enten firefox eller internet explorer, men får kun opp en hvit side, ikke det jeg søker etter, feks vg.no. Jeg mistenker at feilen ligger på min side, altså derfra jeg skal nå tunnelen fra. Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå