Ernie Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 De som bruker opera OG IE bør hjelpe meg litt. http://home.no.net/ernie85/no/Index.php Hvis du bruker Opera vil du få opp en liten advarsel om at du ikke bruker IE. Vel, bare drit i den. Det er rammen du skal se på Merk deg fargen og gå inn på den samme siden med IE. Her er fargen på rammene HELT anderledes :wink: Nå har det seg slik at jeg er fast bruker av Opera og vil at sidene skal være like, men hvordan? Noen tips? Lenke til kommentar
dms Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Du kan jo begynne med å lære deg html og css slik at du får en anybrowser-side. Med den kodingen du har nå er det et under at man i det hele tatt ser noen ting. www.w3schools.com er en fin plass å starte. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 Du kan jo begynne med å lære deg html og css slik at du får en anybrowser-side. Med den kodingen du har nå er det et under at man i det hele tatt ser noen ting. www.w3schools.com er en fin plass å starte.og hva er det som skulle være så ille med koden? Lenke til kommentar
Chiclins Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 du bruker php-include. det er helt greit men fjern <html><head></head><body> og </body></html> fra koden til de sidene som skal includes. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Du kan jo begynne med å lære deg html og css slik at du får en anybrowser-side. Med den kodingen du har nå er det et under at man i det hele tatt ser noen ting. www.w3schools.com er en fin plass å starte. Hehe...måtte bare le litt...du sier det til omtrent alle som har problemer med websidene sine...vedder på at du har det på telefonsvareren din også Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 Du kan jo begynne med å lære deg html og css slik at du får en anybrowser-side. Med den kodingen du har nå er det et under at man i det hele tatt ser noen ting. www.w3schools.com er en fin plass å starte. Hehe...måtte bare le litt...du sier det til omtrent alle som har problemer med websidene sine...vedder på at du har det på telefonsvareren din også det er litt komisk at han nevner CSS siden CSSen min er validert... har for lenge siden tatt den hele med en klype salt. Men det er ikke validering det skal diskuteres her. Det er hvordan få fargen på rammen til å bli lik i IE OG Opera Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 ups! trykket på quote i stedet for edit :oops: Lenke til kommentar
dms Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Hehe, har nok ikke det men det var en god idé :wink: Poenget med meldingene er vel at jeg mener folk bør strebe etter å gjøre ting så korrekt som mulig, enten det gjelder websider, programmering eller baking for den saks skyld edit: det var svar til PiRANhA, ernie kom meg i forkjøpet. OG, meldingene er ikke ment som noen form for personlig angrep selv om enkelte av og til kan tolke det slik. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 edit:Nei...jeg skjønner selvf. at du vil hjelpe folk, men jeg måtte bare le litt.... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Du må holde deg til web-sikre farger. Da funker det. Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Mulig jeg er helt rar nå men jeg synes egentlig tabell "nestingen" var litt innviklet. går det ikke an å få den enklere? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Du må holde deg til web-sikre farger.Da funker det. fargen som benytes er #333333 og den skulle vel være mer enn sikker nok tror jeg, men neida... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Mulig jeg er helt rar nå men jeg synes egentlig tabell "nestingen" var litt innviklet. går det ikke an å få den enklere?sikkert, men slik det er nå så funker det bra nok for meg :wink: Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 synest hele siden var litt rar jeg.. Det var liksom et amatørisk preg over siden.. Ikke vondt ment altså.. Lenke til kommentar
dms Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Definér alt av tabellrammer (border, padding, border-color) i css, så ordner det seg. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Du må holde deg til web-sikre farger.Da funker det. fargen som benytes er #333333 og den skulle vel være mer enn sikker nok tror jeg, men neida... Ja, det er en websikker farge... da var det rart! :smile: Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 du sier det ikke har noe med validering å gjøre, men kanskje være sikker på at alt er rett først? altså validere html'n? Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Som noen har sagt tidligere, fargen på skriften din er nesten uleselig for oss som ikke har supermann-syn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå