Gå til innhold

8% vurderer å stemme De Grønne (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

En rettferdig verden er umulig uten omfordeling av ressurser. Omfordeling av ressurser er avhengig av reduksjon i Vestens forbruksmønster. Reduksjon i Vestens forbruksmønster løses med en grønn økonomi. Miljøpartiet De Grønne er det eneste partiet som ønsker å innføre en grønn økonomi.

Med andre ord: Ønsker du en rettferdig verden (og virkelig mener det), er Miljøpartiet De Grønne noe for deg!

Hver stemme gir partiet 400 kroner i støtte fra Staten. Dette er penger som vil bli brukt for å mobilisere til neste valg. Med andre ord er stemmen din like viktig uansett om partiet får et mandat eller ikke!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MDG's kampsaker er jo som tatt rett ut av programmet til Venstre. Venstre er også for en grønn økonomi, med grønne avgifter og skatter. Den eneste reelle forskjellen mellom partiene er at MDG er hakket mer radikale i enkelte miljøsaker og har litt mindre fokus på liberalistiske syn som for eksempel Unge Venstre har.

Lenke til kommentar
Hva mener Venstre om forbud mot pelsdyroppdrett og oppretting av et dyreverndirektorat?

Ja til forbud og ja til dyrevern. Vet ikke om de ønsker å opprette et eget direktorat, men jeg tror det. Venstre ønsker å værne om dyr generelt og ønsker å legge ned pelsindustrien.

Tabris: Det der er jo ikke på noen som helst måte motstridende uttalelser?

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at Venstre på ingen måte argumenterer for en økonomi uten vekst, noe Miljøpartiet De Grønne gjør. Dette er en meget radikal forskjell.

Leser du "eksperters" omtale om partiet, vil de ofte påstå at Miljøpartiet De Grønne har mye til felles med sosialistiske partier.

Selv er jeg mer enig med Venstre enn med f.eks. SV. Med andre ord er dette et parti som skiller seg mer fra Venstre enn mange kanskje tror.

Lenke til kommentar
Jeg vil påstå at Venstre på ingen måte argumenterer for en økonomi uten vekst, noe Miljøpartiet De Grønne gjør. Dette er en meget radikal forskjell.

Her er MDG inne på meget interessante prinsipielle spørsmål som de andre partiene dessverre ikke tør røre med en ildtang. Radikalt, javisst, men i mange henseender antagelig ansvarligere enn å ønske ytterligere vekst. Lykke til, MDG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...