amish Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Heisann.. Jeg har et Sennheiser HD555(8ohm tror jeg), som jeg kjører via et Creative xtremeMusic lydkort. Bruker ca25-50% i windows for å få grei lyd. Så spørsmålet mitt er om det er noe vits for meg å kjøpe en forsterker til headsettet da? Blir ikke jeg nødt til å ha volumet veldig lavt på pcen for at det ikke skal bli farlig høyt ut av forsterkeren? Vet ikke om det er noe forsterker i lydkortet mitt, så jeg lurer om det blir noe spesiell forskjell med en forsterker. Takker for svar. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Joda det er en forsterker i lydkortet ditt , vist ikke hadde du ikke fått lyd angåande volum skal aller helst volumet på lydkortet ditt stå på helt fult , så skal du justere lyden med den eventuelle eksterne forsterkeren. Nå er ikke Sennheiser HD555 noen særlig tungdrevne headphones så å kjøpe en ekstern forsterker til disse er kansje litt overkill. Vil sikkert hjelpe litt på , men ikke så mye . Om du virkelig er ute etter godlyden må du nok både invistere i forsterker og DAC som fort kan bli litt mye penger å bruke på såpass billige klokker. Mvh Evil-Duck Endret 7. september 2009 av Evil-Duck Lenke til kommentar
amish Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Får vel bli en anen gang da Akkurat nå har jeg ikke råd til et dyrt headsett, og dag + forsterker. Spare spare. Men takk for svaret. Og fant ut at det var 50ohm ikke 8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå