Gå til innhold

Forsterker til HD555?

amish

Anbefalte innlegg

Heisann.. Jeg har et Sennheiser HD555(8ohm tror jeg), som jeg kjører via et Creative xtremeMusic lydkort. Bruker ca25-50% i windows for å få grei lyd. Så spørsmålet mitt er om det er noe vits for meg å kjøpe en forsterker til headsettet da? Blir ikke jeg nødt til å ha volumet veldig lavt på pcen for at det ikke skal bli farlig høyt ut av forsterkeren?

Vet ikke om det er noe forsterker i lydkortet mitt, så jeg lurer om det blir noe spesiell forskjell med en forsterker.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda det er en forsterker i lydkortet ditt , vist ikke hadde du ikke fått lyd :)

angåande volum skal aller helst volumet på lydkortet ditt stå på helt fult , så skal du justere lyden med den eventuelle eksterne forsterkeren.

Nå er ikke Sennheiser HD555 noen særlig tungdrevne headphones så å kjøpe en ekstern forsterker til disse er kansje litt overkill. Vil sikkert hjelpe litt på , men ikke så mye . Om du virkelig er ute etter godlyden må du nok både invistere i forsterker og DAC som fort kan bli litt mye penger å bruke på såpass billige klokker.

Mvh Evil-Duck :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...