solsvik Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Noen som spiller spill med 64-bit system? Lurer på om f.eks Sims 3 er kompatibel med 64-bit?? Jeg installerte spillet men bildet fryser og lyden hakker etter 5 min spilling.. tilsvarende med andre spill også.. Er ganske frustrert i og med at pc'en er splitter ny!!.. Har vista service pack1, 2,40GHz, 64bit. ATI Mobility Radeon HD 4570 Endret 6. september 2009 av solsvik Lenke til kommentar
War Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Selv om OS er 64bit så behøver ikke spillene være det. Er dette din andre post? Er det laptop med vista på? Hvilken driver til skjermkortet? Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Er ganske frustrert i og med at pc'en er splitter ny!!.. Det at PCen er splitter ny behøver ikke å si at den feks. har et skjermkort som takler spillet. Ofte er også splitter nye PCer flyt opp av søppelprogramvare fra leverandøren, så en opprydding kan være i orden. Lenke til kommentar
solsvik Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Selv om OS er 64bit så behøver ikke spillene være det.Er dette din andre post? Er det laptop med vista på? Hvilken driver til skjermkortet? jepp:P det er en ATI Mobility Radeon HD 4570 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Som covah sier så betyr ikke det at en ny pc klarer å kjøre de nyeste spillene. men i de aller fleste tilfeller så vil du tjene på å ha 64bit OS og er du sikker du har 64 bit OS og ikke bare CPU? om vi har fått specs på maskina di så har vi kanskje kunnet hjelpe mer =) Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 jepp:P det er en ATI Mobility Radeon HD 4570 Jeg regner da med at du har lastet ned de siste driverene fra ati.com og installert dem? Lenke til kommentar
solsvik Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Som covah sier så betyr ikke det at en ny pc klarer å kjøre de nyeste spillene.men i de aller fleste tilfeller så vil du tjene på å ha 64bit OS og er du sikker du har 64 bit OS og ikke bare CPU? om vi har fått specs på maskina di så har vi kanskje kunnet hjelpe mer =) Hva mener du med specs? Kjøpte den på Dell.no Intel® Core™ 2 Duo P8600-prosessor (2,40 GHz, 3 MB, 1066 MHz) Ekte Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Norsk 15.6in Widescreen Full High Definition (1920x1080) WLED with TrueLife 4096 MB 800 MHz tokanals DDR2 SDRAM [2 x 2024] 500 GB (5400 rpm) SATA-harddisk 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570 Lenke til kommentar
solsvik Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 jepp:P det er en ATI Mobility Radeon HD 4570 Jeg regner da med at du har lastet ned de siste driverene fra ati.com og installert dem? Ja eller søkte via windows update. Sto at jeg hadde den nyeste driveren ja.. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 prøvd å skru ned grafikkvaliteten? jeg vet selv at the sims 3 kjører godt på vista ultimate 64bit og på vista home premium 32bit kjører selv et 8800gts (g92) og en q6600 på 3ghz med 4gb ram. kan være skjemkortet er en flaskehals her, ettersom at ati4570 ikke er det beste på banen Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 jepp:P det er en ATI Mobility Radeon HD 4570 Jeg regner da med at du har lastet ned de siste driverene fra ati.com og installert dem? Ja eller søkte via windows update. Sto at jeg hadde den nyeste driveren ja.. I Vista er det ikke alltid du får siste driver via Windows Update. Du bør absolutt laste den ned manuelt via ati.com Lenke til kommentar
solsvik Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 prøvd å skru ned grafikkvaliteten? jeg vet selv at the sims 3 kjører godt på vista ultimate 64bit og på vista home premium 32bit kjører selv et 8800gts (g92) og en q6600 på 3ghz med 4gb ram. kan være skjemkortet er en flaskehals her, ettersom at ati4570 ikke er det beste på banen Ok. Hvilket skjermkort anbefaler du? Kan tenke meg å kjøpe et nytt et da. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Om jeg ikke tar feil så har du laptop og det er nok ikke mulig å få bytta skjermkort i en laptop sånn helt uten videre Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Og om ikke jeg tar helt feil, så er det ofte leverandør spesifikke drivere på alle skjermkortene nå for tiden. Spesielt mitt XFX Radeon, og geForce 8400M i laptoppen. Så det kan være det hjelper med drivere fra PC leverandørens nettsider. Lenke til kommentar
solsvik Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 prøvd å skru ned grafikkvaliteten? jeg vet selv at the sims 3 kjører godt på vista ultimate 64bit og på vista home premium 32bit kjører selv et 8800gts (g92) og en q6600 på 3ghz med 4gb ram. kan være skjemkortet er en flaskehals her, ettersom at ati4570 ikke er det beste på banen Skrudde ned grafikkvaliteten til minimum (saints row2) men klikka etter 5 min alikevel.. Har nok kjøpt katta i sekken jeg da.. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Denne dataen hørtes bedre ut enn min, og jeg får til de fleste spill. Jeg har aldri prøvd å laste ned drivere via Win Update, og syntest det hørtes ut som en dårlig løsning. Jeg ville brukt dette programmet til å rydda opp. Så ville jeg lasta ned dette antivirusprogrammet, siden det sikkert følger med et dårlig AV-program allerede. Disse programmene pleier å gå ut på dato etter en mnd, og da sitter du fort igjen med en pc full av virus. Det kan gå ut over spillkvaliteten, for å si det mildt Du har ikke kjøpt katta i sekken! Min pc er hakket dårligere tror jeg, og jeg har ikke møtt noen begrensninger enda... PS: Hvis du ikke er sikker på hvordan man bytter AV, bør du spør noen Lykke til! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Har nok kjøpt katta i sekken jeg da.. Neida, den PC-en skal kjøre Sims 3 bra den. Her er det nok et driverproblem e.l. (5400 rpm Dell >< Ingenting galt med en 5400-disk. Skulle ikke ha noen betydning her. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 5400 er bra det bare du ikke skal bruke pcen til opptak i HD osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå