weebl Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hei! Jeg har en bekjent som har sin egen nettside, men den har nå blitt flagget usikker av google. Hun har minimalt med kunnskaper rundt dette med webdesign og drift av nettside. og hun bruker selv frontpage til å redigere innholdet sitt. jeg har lest litt rundt og lest på linker googlesafebrowze refererer til med hjelp innen området. men dette er noe jeg aldri har vært borte i før selv, men såvidt jeg ser så har hosten hennes (som jeg ut ifra lesning er dreamhost) flere sider som google har flagget usikre på serveren sin. det jeg har bedt henne om å gjøre i første omgang er å bytte til et nytt og mer komplekst passord, men så er det de neste stegene da.... Hva bør jeg nå gjøre? Det første som slo meg er å enkelt og greit slette hele siden og laste opp innholdet fra sin pc på nytt. dette er jo en enkel side kun bygd med html og tables og derfor er det jo ikke noe problem med reinstallering av php scripts, sql osv. eller vil ikke dette være noen formel for suksess etter som at hosten har flere sider som er flagget for det samme? Kan noen hjelpe? BTW: siden hennes er: kennel-chablue.com Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) kan vel si at jeg får: [b]Mistenkt angrepsnettsted![/b] Nettstedet på www.kennel-chablue.com er rapportert som et angrepsnettsted, og blokkeres basert på sikkerhetsinnstillingene dine. Angrepsnettsted forsøker å installere programvare som stjeler personlig informasjon, bruker datamaskinen din til å angripe andre, eller skade datamaskinen din. Noen angrepsnettsted distribuerer skadelig programvare med vilje, men mange gjør dette også uten at eierne vet om det. Det kan godt henne hosten hennes ikke er noe godt sikret og hun har fått uønsket koder i HTML'en som gjør at du blir angrepet. EDIT: Den ledet meg hit: http://safebrowsing.clients.google.com/saf...el-chablue.com/ Endret 6. september 2009 av Gjest Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Litt mer forklarende: http://safebrowsing.clients.google.com/saf...me&hl=en-US Lenke til kommentar
weebl Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Såpass langt har jeg også kommet at jeg har fått lest den siden du linker til. og at det er noe styggedom som da tydeligvis blir hostet av martuz.cn vil det være nok å bare tekstsøke meg igjennom kildekoden hennes og slette den delen som linker opp mot martuz.cn? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 kan også poste kildekoden her så skal vi se får deg ^^ Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Bare husk på å plukke vekk eventuelle passord og brukernavn til databasekoblinger og annet tjafs om du velger å poste koden her. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Det kan være noe så enkelt som at siden det blir henvist til, martuz.cn eller hva det var, er en slem side og blir hostet på samme dreamhost-ip som siden til din venn. Gjør som det blir foreslått... Gå inn på google webmastertools og send en forespørsel om ny vurdering. -C- Lenke til kommentar
weebl Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 jeg har nå sånn for sikkerhets skyld søkt igjennom all kildekode på siden etter javascripts, iframes som lenker til andre sider, og fritekstsøkt etter martuz.cn og finner altså ingenting så jeg får bare ta å gå på webmastertools og søke om ny vurdering. tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå