FlowerEye Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Åårh, nå er jeg en smule oppgitt altså. Den helt nye laptopen min har bare begynt å fryse. Dvs. den jobber og jobber men kommer ingen vei. Veldig irriterende, og for å "fikse" den må jeg slå den av på knappen, og da klikker den jo bare enda mer. Har prøvd å starte i sikkerhetsmodus for å finne feilen, men får ikke til for jeg vet ikke hva jeg skal se etter. Må jeg levere den inn mon tro? Lenke til kommentar
War Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Har du backup av filene dine? Isåfall kan du jo legge inn OS på nytt, på en laptop er det vel en partisjon satt av med filene på så du kan boote trykke på rett F knapp og legge inn alt på nytt. Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Har ikke backup nei, og ikke OS cd heller? Får man vanligvis dette med? Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Har fortsatt like mye problemer. Noen ganger fungerer maskinen helt fint, før den uten forvarsel bare fryser til, og alt jeg kan gjøre er å slå av på knappen siden den ikke reagerer. Har kjørt antivirus og renselse, men ingen virus er å finne, så hva kan da være årsaken? Lenke til kommentar
War Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Har ikke backup nei, og ikke OS cd heller? Får man vanligvis dette med? Kan du bruke pcen såppas at du får tatt backup? Bilder, filer. OS "cd" har du på en partisjon. disken din ser sikkert slik ut [ OS .....................] [os image] Så du kan boote, trykke på rett F knapp og legge inn OS på nytt Lenke til kommentar
darket Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hvilket merke er denne? Prøv en bios oppdatering først og fremst, er ofte der det lugger. Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Asus. Kan ikke gjøre stort, for maskinen fryser hele tiden. Bruker nå min gamle laptop, og det er litt stress det også, for jeg har jo slettet alt på den. Bios er vel veldig omfattende, er det ikke? Lenke til kommentar
darket Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 asus? Nei det er lett 1 program som du bare klikker deg frem i, velger bios og trykker oppdater. Så må du reboote. Asusupdate heter mitt program Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Jo, men jeg har ingen brenne CD'er. Og dette må jeg vel ha for å kunne gjøre noe som helst? Endret 13. september 2009 av FlowerEye Lenke til kommentar
darket Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 nei, på min asus trenger jeg bare å velge hvilken bios jeg skal ha, trykke update, så reboote, så oppdaterer den biosen, og så er jeg tilbake i windows etter en omstart igjen. Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Har prøvd å laste ned nå, men får ikke startet eller installert noen av programmene. Har du direktelink til nedlastning? Nå kan jeg ikke gjøre noenting på dataen og hvis jeg skal ha sjans må jeg logge på i sikkerhetsmodus. Veldig kjipt dette her Lenke til kommentar
darket Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 http://support.asus.com/download/download.aspx skal vel funke det? Prøv å finn ut hvor recovery funksjonen din er, typisk F3->F10 når du er på bios post screen. Så innstallerer du OS på nytt, husk backup. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Nå kan jeg ikke gjøre noenting på dataen og hvis jeg skal ha sjans må jeg logge på i sikkerhetsmodus. Veldig kjipt dette her Så den fungerer som den skal i sikkermodus altså? Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Ja, jeg skulle akkurat inn å skrive om dette nå. Det ser ut som om den er helt fin da. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Mulig det er et program som kjører i bakgrunnen som tar all cpu kraft, har vært borti dette selv. Maskinen fungerte greit med en gang den startet, men ble gørrtreg når det programmet startet, så treg at den var så godt som ubrukelig, hadde valget mellom å reinstallere windows og å finne ut hva som feilet maskinen. Trodde først at maskinen bare stoppet og frøs, men fant ut at programmene startet bare det fikk veldig god tid på seg, opptil halvtimen eller så. Fant ut av det med å starte oppgavebehandling og se hva som tok all prosessorkraften. EDIT Tror det var et program til skriver eller scanner som gjorde det. Endret 17. september 2009 av minibig Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Det kjører ikke mye i sikkerhetsmodus iallefall. Tror ikke jeg får logget på en gang i vanlig modus for å skjekke hva som kjører. Men litt rart er det jo at det ser ut til å fungere fint i sk. Hmmm... Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Men litt rart er det jo at det ser ut til å fungere fint i sk. Hmmm... Det er ikke rart, i sikkermodus starter den bare det aller nødvendigste. Er dette et problem du fikk etter å ha installert noe? Om det er så er det mulig det er nok å gjenopprette den, om det er mulig da. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Er godt mulig en reinstall fikser problemet, men det finner du ikke ut før du har prøvd. Det er det enkleste alternativet egenlig, kan ta tid å feilsøke. Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Nei, jeg husker egentlig ikke. Men jeg tror det var i forbindelse med en side jeg åpnet på nettet, men ingen andre som hadde problemer og virus var det heller ikke (visstnok) så jeg vet virkelig ikke jeg. Men jeg skulle ønske jeg kunne fikse det selv, for jeg har ikke lyst til å levere den inn. Jeg må ha t-skje forklaringer jeg =) Er ikke så teknisk av meg når det gjelder ting jeg aldri har gjort før. Har jo som sagt ingen installasjons CD'er. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Da har du helt sikkert en recovery partisjon på hdd. Hva slags maskin er dette? På Hp er det F11 tror jeg. Om du kjøpte den ny så fulgte det vel med en manual eller noe der som forklarer hvordan du starter gjenoppretting. Endret 17. september 2009 av minibig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå