Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Helt ny laptop - maskinen fryser

Anbefalte innlegg

Åårh, nå er jeg en smule oppgitt altså. Den helt nye laptopen min har bare begynt å fryse. Dvs. den jobber og jobber men kommer ingen vei. Veldig irriterende, og for å "fikse" den må jeg slå den av på knappen, og da klikker den jo bare enda mer. Har prøvd å starte i sikkerhetsmodus for å finne feilen, men får ikke til for jeg vet ikke hva jeg skal se etter.

Må jeg levere den inn mon tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fortsatt like mye problemer. Noen ganger fungerer maskinen helt fint, før den uten forvarsel bare fryser til, og alt jeg kan gjøre er å slå av på knappen siden den ikke reagerer. Har kjørt antivirus og renselse, men ingen virus er å finne, så hva kan da være årsaken?

Lenke til kommentar
Har ikke backup nei, og ikke OS cd heller? Får man vanligvis dette med?

Kan du bruke pcen såppas at du får tatt backup? Bilder, filer.

OS "cd" har du på en partisjon.

disken din ser sikkert slik ut [ OS .....................] [os image]

Så du kan boote, trykke på rett F knapp og legge inn OS på nytt

Lenke til kommentar

Mulig det er et program som kjører i bakgrunnen som tar all cpu kraft, har vært borti dette selv.

Maskinen fungerte greit med en gang den startet, men ble gørrtreg når det programmet

startet, så treg at den var så godt som ubrukelig, hadde valget mellom å reinstallere

windows og å finne ut hva som feilet maskinen.

Trodde først at maskinen bare stoppet og frøs, men fant ut at programmene startet bare det fikk veldig god tid på seg, opptil halvtimen eller så.

Fant ut av det med å starte oppgavebehandling og se hva som tok all prosessorkraften.

EDIT

Tror det var et program til skriver eller scanner som gjorde det.

Endret av minibig
Lenke til kommentar

Nei, jeg husker egentlig ikke. Men jeg tror det var i forbindelse med en side jeg åpnet på nettet, men ingen andre som hadde problemer og virus var det heller ikke (visstnok) så jeg vet virkelig ikke jeg. Men jeg skulle ønske jeg kunne fikse det selv, for jeg har ikke lyst til å levere den inn.

Jeg må ha t-skje forklaringer jeg =) Er ikke så teknisk av meg når det gjelder ting jeg aldri har gjort før. Har jo som sagt ingen installasjons CD'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...