Gå til innhold

Katten tisser inne, hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei

 

I'm back, vel har ett annet problem som vi trodde skulle gå over etter en liten stund.

 

Katten tisser inne og på alt! Da mener jeg dyna vår, pc skjermen, dusjen, veggen, ja alt. Det rare er att han bæsjer og tisser på doen sin også.

 

Mulig han er ensom da han bodde sammen med fler katter før, men etter å ha lest litt tror jeg han marker seg inne (Han står å rister og med halen rett opp mens han tisser). Han skal kastreres den 16 så håper det går over da. Kan jo ikke skaffe en katt til bare for og teste om han er ensom akkurat.

 

Har prøvd å legge pepper de stedene han har tisset uten att det har hjulpet (Han bryr seg rett å slett ikke). Jeg har vasket alle stedene han har tisset uten att det har hjulpet (Noen steder hvor han ahr gjort det står han og skraper enda)...

 

Huff... hva kan vi gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom han tisser lite, dvs bare en liten sprut er det nok merking ja.

 

Er mer enn en liten sprut men mye mye mindre enn det han gjør i kassa når han går der. Så vi er litt frustrerte.

 

Hvordan kan jeg få han til og slute å markere da? (han er mye verre når fruen har sine røde dager, så regner med att han blir seksuelt frustrert av det?)

Lenke til kommentar
Dere må kjæfte på den, muligens knipse den på nesen hver gang den gjør det et annet sted enn i kassen/ute.

HVORFOR skal den knipses på nesen???

Det er det dummeste jeg har hørt, på lik linje med å trykke snuten dens nedi pisset.

"du må gjøre det med en gang" ?? Du rekker ikke å gjøre det presist nok, til at den lærer.. Hva med å IKKE gjøre det? ;)

Det er ikke akkurat en hund dette, som lærer av sine feil.

 

mreinha:

mener du at katten markerer mere når din samboer har mensen??

isåfall bør hun kanskje vaske seg bedre :hmm:

 

 

Noen katter er "kroniske" på pissingen, og kan vanskelig å få de av det, når de først har fått den uvanen.

Først så bør dere kastere, og så ta det derifra.

Klapp med hennene og gjør annet som kan jage bort katten, når du ser han skal til å tisse.

Lenke til kommentar

Dette lyder kjent. Trolig markering. Dette er ikke uvanlig og en kastrering (som man forøvrig bør gjøre uansett), kan hjelpe mye, om ikke dette hjelper må man bare følge med å passe på at den tisser på kattedoen eller ute. Ikke kjeft eller slå katten, dette virker bare mot sin hensikt, katten blir stresset og frustrert og kan utvikle adferdsproblemer.

 

De er som små barn, de må oppdras.

 

:)

Lenke til kommentar
Ja, det regler jeg med. Eller du, som er så dum at du faktisk tror det hjalp ;) Kan jo være at katten rett og slett har sluttet å tisse inne. Mange katter har slike perioder.

 

Ja, jeg er så usaklig at jeg vil kalle deg dum. Det er ren idioti å knipse katten på nesen.

Enig med deg, Turtlis.

 

Til TS:

Bær katten bort til kattedoen når den tisser inne. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...