Josten Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Da jeg idag startet maskinen min så jeg forskrekket at skjermbildet var helt rart da jeg skulle logge inn. Fargene var helt rare og fikk enkelte feilmeldinger om at programmer ikke kunne starte fordi de krevde 256 farger. I skjerminnstillingene står det at oppløsningen er 800*600 (kjørte på 1024*768 før) og fargene var 4 bit. Ingen av disse kunne stilles på. Da jeg skrudde av maskinen i går var det ikke noe galt. Det eneste jeg gjorde var å innstalere aquanox (spilte dette i 15 min), spilte litt cs og surfa en del på internett. Når jeg trykker advanced i skjerminnstillingene får jeg mange fler "menyer" enn jeg har fått før. Har ikke den "flippen" på siden hvor jeg kan skifte mellom opengl, direct3d innstillinger, men når jeg går inn i enhetsbehandling står det at 41.09 (innstalerte dem for en tid tilbake) fremdeles er der. Har ikke fiklet noe inni maskinen eller gjort noe som tilsier at det ikke skulle funke. Noen som har noen råd? Lenke til kommentar
kommers Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 du kan jo prøve å avinstallere og reinstallere gfx-kort-driverne dine på nytt. har selv opplevd noe tilsvarende av hva du forteller, uten noen god forklaring på hvorfor det skjer. har vel endt opp med å gi windows skylda. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 Har forresten Creative geforce 4 ti4600 og win xp-pro hvis det er til noen nytte Minnet på kortet har dessuten blitt klokket ned til 499mhz, altså 39mhz lavere enn slideren på powerstrip går. Gpu er på standard hastighet. Kan powerstrip ha skylda? Hvis jeg må reformatere (worst case scenario) vil da skjermkortet være klokket ned under formateringen? blir det enkelt å klokke det opp igjen når jeg får reinnstalert windows? Håper jeg slipper å reformatere da :-? . Får avinnstalere drivern når jeg får tid. Ma fortsette 17. mai feiringen Lenke til kommentar
Josten Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 Tusen takk. Det funket fint. Får ta å laste ned 44.03 da når jeg først er i gang. Glad for å ha litt mer enn 16 farger :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå