OidAlv Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hei. Jeg skal få meg ny mobiltelefon nå, og har kommet frem til Samsung's Omnia Hd og Omnia 2. Det jeg lurer på er hvilken av dem jeg skal velge? Har fått med meg at Hd'en har Symbian og Omnia II har WM, men jeg er lite kjent med disse os'ene, så trenger litt hjelp der. Ellers ser jeg at Hd'en har bedre kamera, men det spiller liten rolle. Hva annet skiller disse telefonene? Takk for svar Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 dårlig med svar i min tråd også : ) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1147846&hl= Lenke til kommentar
OidAlv Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 hmmm. Uansett; jeg er ganske bestemt på å gå for Omnia II. At kamera ikke er like bra, spiller liten rolle for meg, men hører mye positivt om WM. (negativt også, men ikke så mye som symbian) Så jeg får stole på folks erfaringer der Finere i utseende er den også.... Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Av de to tror jeg at jeg skal gå for omnia HD. Jeg hadde igrunn foretrukket spesifikasjonene til omnia II (som større skjerm og prosessor), med symbian. Jeg har ikke lyst på WM, til tross for at jeg som pc-bruker foretrekker funksjonene og mulighetene til windows. Det treige operativsystemet veier ned alle positive sider med WM. Når jeg oppgraderer telefon, ønsker jeg en både en bedre og raskere telefon. Det hjelper ingenting om mobilen har mange funksjoner, om du må irritere deg over ventetid på oppstart av programmer og funksjoner, hakking i menyer og dårlig responstid. Alle andre operativsystem går nærmere flytende på en grei mobilprosessor. Endret 9. september 2009 av apegryn Lenke til kommentar
abil Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Av de to tror jeg at jeg skal gå for omnia HD. Jeg hadde igrunn foretrukket spesifikasjonene til omnia II (som større skjerm og prosessor), med symbian. Jeg har ikke lyst på WM, til tross for at jeg som pc-bruker foretrekker funksjonene og mulighetene til windows. Det treige operativsystemet veier ned alle positive sider med WM. Når jeg oppgraderer telefon, ønsker jeg en både en bedre og raskere telefon. Det hjelper ingenting om mobilen har mange funksjoner, om du må irritere deg over ventetid på oppstart av programmer og funksjoner, hakking i menyer og dårlig responstid. Alle andre operativsystem går nærmere flytende på en grei mobilprosessor. nå skal det vel ha seg at WM har blitt mye bedre og lagger ikke lenger som det gjorde før og med større/sterkere prossesor så blir nok wm mye bedre nå enn det var for1/2 år siden. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Dette er mer enn nok lag til å holde meg langt unna WM.. Dette er en 800 mhz prosessor.. http://www.phonearena.com/htmls/Samsung-Om...r_2231-p_4.html Men det skal bli spennende med WM7 Endret 9. september 2009 av apegryn Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Dette er mer enn nok lag til å holde meg langt unna WM.. Dette er en 800 mhz prosessor..http://www.phonearena.com/htmls/Samsung-Om...r_2231-p_4.html Men det skal bli spennende med WM7 Laggen man opplever er jo like mye "bugs" i programvare som noe annet. Alle tester har vært Omnia II med WM 6.1, og ikke 6.5. Jeg vil nå tro at 6.5 vil være smoothere enn 6.1 Programvareoppdateringer løser som regel det som måtte være av irritasjonsmomenter for brukerne, og dette gjelder forsåvidt også for Symbian og Android. Ellers er det vel en smakssak om man går for HD eller II, knalltelefoner er de uansett Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 WM6,5 er smoothere enn WM6,1, betyr ikke at det på noen måte når opp til noen andre operativsystem. Da hjelper det vel lite... Lenke til kommentar
Marcyss Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hvis du skal ha WM må du flashe til en custom ROM som er optimalisert og fikset på slik at den er best mulig. Disse ROM-versjonene lagger ikke i det hele tatt, har flere funksjoner og alt går raskere. WM har fått mye ufortjent kritikk, men er ikke et OS jeg anbefaler hvis man skal bruke tlf slik den er rett fra esken. Da ville jeg gått for HD. HTC har imidlertid mer erfaring enn Samsung på WM, og deres telefoner fungerer en del bedre enn Samsung sine. Har Samsung selv, så det vet jeg. Hvorfor ser du bare på de to telefonene? Når du først skal ha så dyr tlf, hva med HTC Hero? Det er imidlertid håpløst å kjøpe tlf for tiden; Etter to mnd har det kommet en som er mye bedre uansett. Lykke til! Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 fordi omnia hd er bedre enn hero? prosessor, minne, skjermteknologi, skjermstørrelse, skjermoppløsning, kamera, tykkelse, taletid og sikkert mye annet også. Ville du heller anbefalt meg hero? Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 WM6,5 er smoothere enn WM6,1, betyr ikke at det på noen måte når opp til noen andre operativsystem. Da hjelper det vel lite... Det kommer vel helt an på bruken det. Min bruk f.eks gjør at jeg må ha WM (og er fornøyd med det), så for min del er det ingen andre som når opp til WM. Hvis det er respons osv du tenker på, ser jeg jo at det klages på f.eks Android som et tregt system. Jeg har også hatt Symbian tidligere, og synes det også ikke når opp til WM. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg har også hatt Symbian tidligere, og synes det også ikke når opp til WM. Vi snakker om responstid. Sier du altså at WM er raskere enn symbian? Og android? Kan du vise til en video som er tregere enn den jeg linket til? Lenke til kommentar
abil Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg har også hatt Symbian tidligere, og synes det også ikke når opp til WM. Vi snakker om responstid. Sier du altså at WM er raskere enn symbian? Og android? Kan du vise til en video som er tregere enn den jeg linket til? When you have like 7 widgets to open at the same time its going to lag. Its a phone not a computer. I dont think I will ever have that many open at one time. samsungen som vises har 7 programmer åpne så ikke rart den lagger. Lenke til kommentar
Mehvidon Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) When you have like 7 widgets to open at the same time its going to lag. Its a phone not a computer. I dont think I will ever have that many open at one time. samsungen som vises har 7 programmer åpne så ikke rart den lagger. Hero'en min har mer enn 7 programmer åpne til enhver tid, uten at det lagger i det hele tatt. Endret 10. september 2009 av Jonasen Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Er dere WM frelste hele gjengen eller? Som jeg har sagt flere ganger i denne tråden: WM er treigere og har dårligere respons enn andre operativsystem. Er dere uenige? Begrunn gjerne. I videoen brukte de 7 widgets for å illustrere at WM tar tid, og selv om en ikke skulle ha bruk for noe slikt, er det en god benchmark for hva en kan forvente av systemet. At de i det hele tatt kan ha en meny som tar over 1,6 sekunder å laste per widget synest jeg er mye. Lenke til kommentar
Tornado2 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) En forskjell på Omnia HD og Omnia II er vel at HD har stereohøyttalere mens II har kun mono ser det ut til... Og selvfølgelig video i nettopp HD opptak. På min N95 ser en ikke smileys i tekstmeldinger, vil det mangle på alle som kjører symbian eller er det kun Nokia mobiler? Endret 10. september 2009 av Tornado2 Lenke til kommentar
Marcyss Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 En forskjell på Omnia HD og Omnia II er vel at HD har stereohøyttalere mens II har kun mono ser det ut til...Og selvfølgelig video i nettopp HD opptak. På min N95 ser en ikke smileys i tekstmeldinger, vil det mangle på alle som kjører symbian eller er det kun Nokia mobiler? Det gjelder på WM også.. Bare å innstallere et annet meldingsprogram Lenke til kommentar
Frostax Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Sitter her med samme problemstilling som trådstarter.. Har pdd en HTC diamond 2 som bare var en stor skuffelse fra ende til annen så nå kommer jeg ikke til å kjøpe HTC igjen på noen år. Jeg vil bruke telefon mye til multimedia, så hd avspillingen en en stor pluss for meg. Det jeg er litt skeptisk til er symbian systemet som jeg ikke har hatt på mange år og er ikke veldig klar over alle forskjellene, men vet at det er vanskeligere å skaffe apps og lignende til det.. bedre kamera på HD. Er dog veldig mye mer tiltrukket av utseende på Omnia 2.. Vanskelig å si hva det blir.. Avgjørelsen bør nok falle på hvilket os man finner ut at man vil ha.. Lenke til kommentar
Boll1 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Sitter her med samme problemstilling som trådstarter.. Har pdd en HTC diamond 2 som bare var en stor skuffelse fra ende til annen så nå kommer jeg ikke til å kjøpe HTC igjen på noen år. Jeg vil bruke telefon mye til multimedia, så hd avspillingen en en stor pluss for meg. Det jeg er litt skeptisk til er symbian systemet som jeg ikke har hatt på mange år og er ikke veldig klar over alle forskjellene, men vet at det er vanskeligere å skaffe apps og lignende til det.. bedre kamera på HD. Er dog veldig mye mer tiltrukket av utseende på Omnia 2.. Vanskelig å si hva det blir.. Avgjørelsen bør nok falle på hvilket os man finner ut at man vil ha.. jeg skal kjøpe omnia ii Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå