Gå til innhold

Kombinere spinning og styrke

sampaka

Anbefalte innlegg

Har relativt små ambisjoner med min trening annet enn å holde meg i grei form. Målet er å trene pulsspinn to ganger i uka, og en gang i uka trene styrke i armer, skuldre og rygg. Lurer på om det er greit å kombinere spinning og styrke etter hverandre, eller om evt virkningen av styrketreningen "forsvinner"? Tenker da på at jeg er sliten, at jeg ikke får tilført næring umiddelbart, osv. Vil det isåfall være lurest å starte eller avslutte med styrketrening om jeg kombinerer dette med en nokså hard spinningtime?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor bare armer, skuldre og rygg?

Hvorfor ikke hele kroppen + BEINA?

Tja. Jeg prioriterer armer, skuldre og rygg fordi jeg sitter på kontor hele dagen og jeg ser stor verdi i å ha litt styrke der? Beina trener jeg gjennom spinning og også annen sykling.

Lenke til kommentar

Tja. Jeg prioriterer armer, skuldre og rygg fordi jeg sitter på kontor hele dagen og jeg ser stor verdi i å ha litt styrke der? Beina trener jeg gjennom spinning og også annen sykling.

Det var jo et litt merkelig svar. Jeg kunne skjønt det om stillingen din var kopimaskinpapiroppfyller i et høybygg uten heis, men om du knotter på en PC hele dagen, trenger du ikke så mye krefter. :)

Du bygger heller ikke muskler via spinning eller sykling. Du forbrenner energi, men du skaper ikke disse mikroriftene i musklene som øker volum og styrke.

Lenke til kommentar

Det var jo et litt merkelig svar. Jeg kunne skjønt det om stillingen din var kopimaskinpapiroppfyller i et høybygg uten heis, men om du knotter på en PC hele dagen, trenger du ikke så mye krefter. :)

Du bygger heller ikke muskler via spinning eller sykling. Du forbrenner energi, men du skaper ikke disse mikroriftene i musklene som øker volum og styrke.

Jeg trenger ikke muskler for å knotte på PC. Men plager i armer, skuldre og rygg pga data/musbruk er forsvunnet etter jeg begynte å trene disse delene av kroppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...