Gå til innhold

Rambo V: The Savage Hunt-tråden

DoktorBacon

Anbefalte innlegg

Vi må ha en Rambo V-tråd. Her er den foreløpelige, litt billige Savage Hunt-plakaten:

RamboV.jpg

Går Rambo sci-fi i den nyeste installasjonen av en filmhistoriens største actionserier? Det kan høres slik ut etter å ha lest AICN's artikkel og hørt Sly selv prate om filmen. John Rambo er tilbake i First Blood-traktene i det nordvestlige USA, og er sammen med et black-ops lag hyret inn til å jakte ned og fange en supersoldat-aktig rømling som er på flukt fra et feilsått militært prosjekt. Med andre ord så er narkokartellene og menneskesmugler-plottet fra den amerikansk/meksikanse grensen kastet i søpla og erstattet av dennee sci-fi aktig historien som kan minne om en slags krysning av Predator og Universial Soldier (selv om Sly nå sier at det ikke likner på sistnevnte).

Er dette helt feil retning for vår kjære Vietnamveteran eller en nødvendig oppfriskning av serien? Jeg må innrømme at jeg ble litt fristet av ideen, selv om jeg ser at dette fort kan gå riktig til helvete hvis man ikke gjør det skikkelig. Bort er det ihvertfall med aktuelle konflikter og masseslakt av slemme utlendinger. Nå skal Rambo møte sin match i en person, et slags uhyre-aktig mørk versjon av helten selv (jeg ser allerede for meg tvisten på slutten).

Noen mener jo at dette er en stor bløff fra Sylvester Stallone's side, men jeg tror på det. Sly tenker ihvertfall utenfor boksen og jeg er nå offisielt spent på Rambo V: The Savage Hunt. Hva tror dere?

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sci-fi? Tja, det spørs hva man legger i det. Ifølge Illustrert Vitenskap har forskere funnet gener som kan gjøre folk betydelig bedre på mange områder. Ved å modifisere disse genene kan en vektløfter i teorien løfte mye mer enn hva som er mulig i dag, en spydkaster kan kaste mye lengre enn det er mulig i dag og så videre. Dette er fortsatt bare på barnestadiet og har veldig mange bivirkninger, men det er godt mulig de gjør noe sånt i filmen. Denne "supersoldaten" kan være sterkere og tåle mer enn vanlige folk nettopp pga genmodifisering og sånne greier. Det er fortsatt litt sci-fi, men "sci-fi" og "supersoldater" trenger ikke bety folk som kaster biler over hustak, er usårbare, har radarsyn og så videre. På mange måter er jo Rambo selv en supersoldat, så kanskje han endelig får litt motstand?

Det jeg tviler mest på er at Rambo jobber med andre folk for å fange en soldat. I de forrige har han utslettet en hel hær uten å ladde om, drept noen hundre folk med pil og bue og generelt vært litt ultravoldelig. En enslig fiende virker litt stusselig.

Lenke til kommentar

Det er jo en mulighet for å kombinere dette. Rambo jakter på denne supersoldaten, men han blir lokket inn i en felle av narkokartellene som jobber sammen med supersoldaten. Når en supersoldat og narkokartellene hver for seg er svært farlige kan man jo slite når de jobber sammen, men Rambo vil nok vinne likevel. ;)

Men det er vel en stund til den kommer. Han må jo gjøre ferdig The Expendables først. Gleder meg villt til den. :D

Lenke til kommentar

Ser ikke for meg noe Predator. Ut fra ett intervju jeg leste på "AintItCool"" så er det en normal person, men som har blitt trent opp til å være en drapsmaskin fra han ble født, noe alla Todd i "Soldier", eller kanskje som SPARTAN-II soldatene i Halo bøkene (disse var dog litt modifisert på gene nivået). Kort fortalt så sa vel Stallone at John Rambo ville måtte jakte på en "mørk" utgave av seg selv. Så lenge de ikke drar dette for langt så tror jeg det kan bli en kul film jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...