Gå til innhold

hpi savage 2.5 går varm

xzibiz

Anbefalte innlegg

Har ein hpi savage 2.5, etter at eg har kjørt maks 5 min, så begynner den å fjuske.

Den akselrerer ikkje som den pleier, den går ikkje fort, til slutt ruser den seg bare når eg gasser. når eg stopper den hører eg at bensinen freser inni. Og den er døds varm.

Er det noe som helst kjøling på disse bilene som kan være ødelakt ?

Eller er det noe annet som kan være galt ?

Bilen har nylig vert inne hos Birkemo AS i Stavanger og stilt den skikkelig inn., så det skulle være i orden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skal ikke kjøre med bare 16% nitro..

Vedder på at det er det som er feilen, kjøp en fuel med 20-25%.

Ikke kjør en meter med den fuelen du bruker nu.

hvorfor skal han ikke kjøre med den fuelen der?ang valg av fuel,så kommer det ann på hvilken motor han har,og hva den er beregnet på og bruke av fuel.

og en nitro motor,trenger justering hver gang man skal kjøre,da motoren skal justeres etter lufttemperaturen.

kjøp en sånn tempgun,så sjekker du fort hva tempen ligger på.

går den for varm,så skal det ikke så mye til før du har et motorhavari.

og bruk skikkelig fuel,jero er fy fy,selv så bruker jeg byron 25% nitro,og 16% olje på en traxxas jato 3.3

byron er et av de bedre fuel merkene

Lenke til kommentar
Du skal ikke kjøre med bare 16% nitro..

Vedder på at det er det som er feilen, kjøp en fuel med 20-25%.

Ikke kjør en meter med den fuelen du bruker nu.

hvorfor skal han ikke kjøre med den fuelen der?ang valg av fuel,så kommer det ann på hvilken motor han har,og hva den er beregnet på og bruke av fuel.

og en nitro motor,trenger justering hver gang man skal kjøre,da motoren skal justeres etter lufttemperaturen.

kjøp en sånn tempgun,så sjekker du fort hva tempen ligger på.

går den for varm,så skal det ikke så mye til før du har et motorhavari.

og bruk skikkelig fuel,jero er fy fy,selv så bruker jeg byron 25% nitro,og 16% olje på en traxxas jato 3.3

byron er et av de bedre fuel merkene

Bare for å få det sagt, jeg har hatt den bilen der som han har så jeg er godt klar over hvilken motor det står i den.

Det andre er at det som kjøler en nitro motor er nitroen i bensinen. Mere nitro, kaldere motor.

Den motoren der skal MINST ha 20% nitro, gjerne 25%.

--------------------------------------------------------------------------------

Man trenger ikke å stille på motoren for hver gang, men gjerne med jevne mellomrom.

Slenger inn en video om hvordan du stiller inn motoren riktig, anbefaler å se den.

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar
etter det jeg kan se,så har han ikke skrevet om han bruker orginal motoren,eneste han har skrevet er savage 2.5,men han trenger ikke og ha den orginale motoren i.

Visst han har kjøpt ny motor regner jeg nesten med at han ville skrevet det, men siden han ikke gjor det regner jeg med den er orginal.

Uansett så er det det som er problemt visst motoren går varm selvom den er riktig innstilt.

Bytt til fuel som har 20-25% nitro, så ordner det seg skal du se.

Helt styr unna Jero da mange har hatt problem med denne, inkludert meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...