Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Diger krangel om utseende til andre jenter vs gutter!

Gjest Guest_JEnte20_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_JEnte20_*

Hei, jeg må bare få dette ut og få noen andres synspunkter her.

Dette er forsåvidt en bagatell, men i og med at han ikke kan innrømme ting for meg så blir det større.

Saken er:

At kjæresten min sier han synes andre jenter er fine, men ikke seksuelt tiltrekkende.

Dette tror jeg veldig lite på i og med at han i går påstod at han ikke kan synes andre gutter er fine, "fordi han ikke var homo". Men altså alle kan vell se om det samme kjønn er fine? Betyr ikke man er homo eller lespe for det? Og uansett når han innrømmet det betyr det jo da at han er seksuelt tiltrukken av andre jenter, for dem kunne han jo synes var fine?

Vanskelig formulert, men vær så snill å prøv å tolk dette her.

Kan også nevne at etter en stund ( han følte seg kanskje bustet(?)) tok han det tilbake da og sa at han også kunne synes andre menn var fine.

Hva tror dere han mener?

Går det forresten ann å synes andre av det mottsatte kjønn er fine, uten å være seksuelt tiltrukket av dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går det forresten ann å synes andre av det mottsatte kjønn er fine, uten å være seksuelt tiltrukket av dem?

Selvsagt går det an. Men på en annen side er de aller fleste menn (seksuelt) tiltrukket av andre kvinner, selv om de allerede er i et forhold. Det tror jeg også gjelder det motsatte kjønn.

Som du sier er dette en bagatell, så lenge han ikke har seg med andre.

Lenke til kommentar

For å starte en plass. Mange menn tror vel at de lett blir sett på som homofile hvis de sier at andre menn ser bra ut. Selv om jeg tror de fleste ser god forskjell på hvem som ser bra ut og ikke. Men mange liker ikke så snakke om det eller innrømme det. Det er vel en "macho" ting, ikke så mye å gjøre med det.

Når det kommer til å synes noen av det motsatte kjønn er fine uten å være seksuelt tiltrekkende. Så ser jeg ikke noe problem i det, selv om begge deler er linket sammen. Eks hvis noen er pent kledd eller følger en stil veldig godt osv. Typen din mente sikkert at han kan synes noen ser fine ut uten at han har lyst til å ha sex med dem av den grunn.

Og i tillegg kan han være usikker på hvordan du vil ta sannheten så han sier det han tror du vil høre. Uten at dette egentlig er en alvorlig løgn, bare en liten hvit en.

Bare tenk selv, kan du synes en mann er fin uten å synes han er seksuelt tiltrekkende ?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Bare tenk selv, kan du synes en mann er fin uten å synes han er seksuelt tiltrekkende ?

Ja, det kan jeg. Men jeg trodde og synes jeg har lest at de fleste menn som synes en dame er fin også fint kunne blitt opphisset av henne. I motsettning til kvinner som tenner mye på det indre i en person. Menn er visuelle.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Jeg tro han mener det han sier. Jeg klarer ikke bedømme om andre menn/gutter er fine/sexy.

Jeg blir heller ikke tiltrukket av damer jeg vet er opptatt. jeg kan se at de er flott som bare det, men det ligger en sperre der.

Jeg tror han snakker sant.

Hmm... Klarer du å bli tiltrukket av damer du vet er single da? Når du selv er i forhold?

Virkelig rart at dere ikke kan se om det samme kjønn er pene/sexy. Men bare det mottsatte! Er det fordi det ligger "installert" i hodet deres at den og den type dame liker dere? :p

Lenke til kommentar
Gutter er ikke som jenter. Jenter kan ofte si at hun og hun var pen, søt osv. Vi (gutter) på våres side sier ikke sånt, jeg kan si han og han så helt forjævlig ut, men jeg sier ikke han var kjekk e.l.

Er bare sånn vi er.

Så du tar i bruk den nedre delen av skalaen, men ikke den øvre? Jeg antar du klarer å bruke hele skalaen når det gjelder det svake kjønn.

Sånn for øvrig er dette et forum med stor overvekt av unge, hormonelle tenåringer som for ALL DEL ikke må bli oppfattet som løs i håndleddet. Da får nok trådstarter hovedsakelig svar som dette her.

Lenke til kommentar
Virkelig rart at dere ikke kan se om det samme kjønn er pene/sexy. Men bare det mottsatte! Er det fordi det ligger "installert" i hodet deres at den og den type dame liker dere? :p

Ja :p

det blir på samme måte som at enkelte gutte ikke kan tåle tanken på stimulering av prostata(analsex på menn). Uansett om de vet det ville vært meget deilig.

Vet ikke hva jeg skal kalle det, men det er vell blitt et instinkt til slutt. går man på damer som er opptatt får man bank av kjæresten, er man utro med dame "får man smake sleiva".

Jeg skal på ingen måte si at dette gjelder alle. Og det er selvsagt fult mulig å bli forelsket in noen andre mens man selv er i et forrhold.

Edit: psilocybe. Come again? :wee:

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Har dere ikke hørt ordtaket, "Skjerper appetitten ute og spiser hjemme". Hehe. :grin:

hehe :wee:

Meget passende.

Ja det har jeg hørt. Så da er han seksuellt tiltreukket av andre damer da?

Lenke til kommentar

Jeg er i stand til å se pene, kjekke, flotte, whatever menn/gutter og si i fra om det. Jeg sier ofte til venninene mine, før dem nevner noe, "han der var jævlig kjekk/deilig!", og så fniser vi begge fordi jeg verken er bi eller homo. Men jeg går altså ofte rundt å synser og titter på andre menn, helt uten seksuell tiltrekkning/motiv. I dette inngår også at jeg måler meg selv mot andre som jeg ser har egenskaper jeg ikke bryr meg så mye om (øker selvtillit og -bilde), mens jeg drar inspirasjon fra good looking guys, gjerne med tanke på kropp, fordi jeg driver trening og motivasjon nr. 2 når man trener (da gjerne bodybuilding-ish) er å se at andre har fått det til, og derfor kan du også.

Det ble en liten dirgresjon derpå slutten, men det får så være. Når jeg leste innlegget ditt tenkte jeg med en gang at jeg selvfølgelig kan se på en jente/dame og tenke at hun var pen uten å bli seksuelt tiltrukket av henne, men når jeg prøvde å tenke på om det faktisk har skjedde meg så klarte jeg ikke det. Når det er sagt så er jo smak subjektivt, og derfor kan man vel se at en dame er fin, men ikke være din "type". Som sagt kommer jeg ikke på i farten om dette har skjedd meg, men eg bil anta at det er fullt mulig.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Hvilken rolle spiller det om han syntes andre er seksuelt tiltrekkende om han ikke gjør noe med noen av dem?

Jeg har i hele mitt liv lovet meg selv og aldri finne meg en mann som fantaserer om andre enn meg. Om han synes andre uten om meg er seksuellt tiltrukken, så ser jeg ingen grunn for at han ikke bare kan slå opp å heller ligge med noen andre.

Jeg er den første sex partneren han har hatt. Og en ting til: Jeg falt for ham fordi han bare så på meg seksuelt.

Jeg synes det er utroskap å tenke på å ha sex med andre. Da får en være singel heller. Jeg gidder ikke bli sammenlignet med andre.

Lenke til kommentar
Jeg er i stand til å se pene, kjekke, flotte, whatever menn/gutter og si i fra om det. Jeg sier ofte til venninene mine, før dem nevner noe, "han der var jævlig kjekk/deilig!", og så fniser vi begge fordi jeg verken er bi eller homo. Men jeg går altså ofte rundt å synser og titter på andre menn, helt uten seksuell tiltrekkning/motiv. I dette inngår også at jeg måler meg selv mot andre som jeg ser har egenskaper jeg ikke bryr meg så mye om (øker selvtillit og -bilde), mens jeg drar inspirasjon fra good looking guys, gjerne med tanke på kropp, fordi jeg driver trening og motivasjon nr. 2 når man trener (da gjerne bodybuilding-ish) er å se at andre har fått det til, og derfor kan du også.

+1 !!! For bygge videre; Jeg pleier av og til å diskutere andre gutter med venninner. Jeg er ikke homofil, ei er jeg "hormonell tenåring", som nevnt før i tråden. Når jeg finner en jeg syntest var heldig med utseendet, pleier som oftest jentene å være uenig. Faktisk skjer det samme når jenter ser ei de syntest er dritpen. Da er jeg som oftest til en viss grad uenig. Jeg blir ikke seksuelt tiltrukken av andre gutter, og da jeg var i forhold med ei jente ble jeg heller ikke tiltrukket av attraktive jenter. Alle gutter ser på jenter. Uansett alder. Uansett sivilstatus.

Lenke til kommentar
Har dere ikke hørt ordtaket, "Skjerper appetitten ute og spiser hjemme". Hehe. :grin:

hehe :wee:

Meget passende.

Ja det har jeg hørt. Så da er han seksuellt tiltreukket av andre damer da?

Det enkle svaret er JA. Menn er programert slik.

Men han prøver å unngå å svare ærlig for å ikke såre deg og/eller skape drama. Let it go. Han synes garantert, 110% sikkert at enkelte andre er pene og tiltrekkende seksuellt, men han holder seg med deg, Det sier litt om deg (på en god måte). Ikke gjør mer utav det enn det er, for det er en filleting.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
Jeg har i hele mitt liv lovet meg selv og aldri finne meg en mann som fantaserer om andre enn meg.

Da blir det nok et ensomt liv på deg. Hvertfall hvis du vil ha en ærlig mann.

Var det ikke nettopp dere som sa at dere ikke trodde han tennte på andre kvinner!

At å synes andre damer er fine ikke har noe med seksuell tiltrekkning å gjøre???

Nå må dere bestemme dere! Er en pen dame seksuelt tiltrekkende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...