Gå til innhold

Gaming-PC rundt 5000 - tips?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å investere i ny PC til gaming, musikk-nedlasting/avspilling og surfing, ofte alt på en gang. Kan bygge selv men har ikke noe erfaring med overklokking, så i første omgang er ikke det så viktig. Jeg er veldig dårlig oppdatert på hardware, men etter litt browsing på forumet har jeg tenkt på noe slik:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=104012

Så spørsmålene:

-Hvor blir flaskehalsen her, og er det noen deler som er for bra/dårlig i forhold til de andre? Tanken bak hovedkortet(som jeg har null peiling på)var å ha mulighet til DDR3-ram og firekjerners-prosessor senere. Hvis ikke kunne jeg vel gått for noe billigere?

-Jeg har tenkt å kjøpe en billig BenQ 21,5" med 1920x1080 oppløsning i tillegg, trenger jeg DVI-inngang på skjermen, eller er det like greit med VGA-inngang?

I tillegg har jeg lest noe om å "låse opp" en fjerde kjerne på AMDs 2/3-kjerners prosessorer. Hvordan fungerer dette, og er det noe jeg kan gjøre uten å ha rørt en BIOS-instilling før?

Fint om noen tar seg tid til å hjelpe. Andre oppsett til rundt samme pris eller billigere mottas med takk. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for hjelpen. Jeg har satt opp denne handlevognen hos netshop:

-Antec Three Hundred Ultimate Gamer Case ATX miditower u/PSU, med vifter, 544,-

-MIST, 550W, faste kabler ATX 2.2 595,-

-Gigabyte GA-MA785GT-UD3H,Socket-AM3,AMD 785G+SB710,DDR3, Firewire, GbLAN 775,-

-AMD Phenom II X3 740BE, 95W, 3,0 Ghz, 7,5MB, 45nm, Boxed, AM3 1140,-

-ASUS Radeon HD4870 1024MB GDDR5 PCIe 2.0, DVI-I/HDMI, Dark Knight 1325,-

-Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB,HD103UJ Spinpoint F1 650,-

-BenQ 21,5" LCD T2210HD Full HD 1920 x 1080, 10000:1, 5ms, VGA/DVI 1295,-

-Mushkin DDR3 4GB Essential Series ES3-10666 2x2048MB 1333MHz (9.9.9.27)695,-

Tilsammen: 7019,- + 405,- i frakt

De hundrelappene jeg sparer på å bestille fra forskjellige nettbutikker, taper jeg vel i fraktkostnader når alt sendes hver for seg, så jeg tenkte det beste er å bestille alt fra samme butikk.

Noen forslag til forbedringer før jeg bestiller? :ermm:

Edit: Ser jeg har sprengt budsjettet litt, men det er altså med skjerm. Mulig jeg dropper DVD-brenneren også, har sikkert noen liggende fra før....

Edit2: Droppet brenneren og byttet til DDR3 minne

Endret av trymab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...