Kalle_92 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Hei! En person lånte min eksterne harddisk med hans forsikring om at han ikke hadde virus på sin datamaskin, og at han hadde et godt virusprogram. Dessverre tok jeg ham på hans ord, og han fikk (dessverre - etterpå...) låne min 1 TB LaCie harddisk, med 900 gb med HD filmer og div. spill - Fra TG09. Da jeg koblet den igjen til min datamaskin, kom det opp at jeg hadde fått diverse virus (stort sett bare conficker worms og slikt, utenom en trojaner som jeg fikk sletta kjappt). Jeg bruker Eset Nod32. Problemet er bare det at etter at jeg har søkt gjennom harddisken og datamaskinen forøvrig, og sletter virusene, så er de der fortsatt når jeg restarter pc'en. (Den må reboote, fordi det visstnok er eneste måte å "rense" virusene på. Vil jeg måtte formatere min eksterne med 1 TB filmer, spill og andre ting på? Jeg har ikke virus på min datamaskin nå, men bare på den eksterne. Fikk slettet virusene som kom inn på min stasjonære. Hvilke muligheter har jeg? jeg er villig til å gjøre ganske mye for å beholde de filene jeg har innpå der...! Endret 6. september 2009 av Kalle_92 Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Følg denne guiden også poster du loggene de spør etter i denne tråden. Lenke til kommentar
Kalle_92 Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Nå har jeg fått kjørt MalWare på min eksterne harddisk, men programmet finner jo ingenting! Mens derimot Avira finner en god del. Jeg kan jo ikke gjøre som i veiledningen, når Malware ikke klarer å finne det. Hva skal jeg da gjøre? ######################################################### # $AV$STATUSREPORT$AVL ######################################################### # This file has been created automatically. # DO NOT MODIFY!! ######################################################### [REPORT] CreationDate=01ca3460c37b6870 LogFile=C:\ProgramData\Avira\AntiVir Desktop\LOGFILES\AVSCAN-20090913-100008-893680D9.LOG Result='4' viruses or unwanted programs were found! ReportType=0 [SCAN] VirusCount=4 DeletedFiles=0 RepairedFiles=0 PathCount=19617 FileCount=571002 WarningCount=55 NoteCount=6 ArchiveCount=3744 QuarantaineCount=2 RenamedFilesCount=0 WipedFilesCount=0 HiddenFilesCount=0 AbortedByUser=0 LastVirus=WORM/Conficker.U StartTime=01ca3458fbb092e0 UsedTime=000000077e487990 [UPDATE] [BACKUP] [/code] Endret 13. september 2009 av Kalle_92 Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Kjør Combofix, du finner veiledning i tråden jeg linket til tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå