Gå til innhold

Sharps LED LCD-TV-er kommer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At de påstår at de har 2.000.000:1 kontrast sier vel hvor lite seriøst man kan ta spesifikasjoner lenger. Det eneste man kan stole på er vel selve oppløsningen. :roll:

Tallet er nok reelt, men det finnes jo nesten like mange målemetoder og beregningsmetoder for tallet som det finnes ulike modeller. Det gjelder altså å følge med på hva som ligger til grunn for tallet. I dette tilfellet er det nok målt kontrast vinkelrett på skjermflaten og inkludert global dimming. (Fra baklyset på minimum + sort panel til baklyset på maks og hvitt panel.) Et statisk bilde vil selvsagt begrenses til panelets kontrast. Kanskje 1:1000 eller noe sånt.

dahwan: Kontrasten er langt i fra uendelig bra på LCD (eller plasma for den saks skyld). Jeg har en relativt ny LCD-TV med 30 000:1 kontrast, men gleder meg likevel til å oppgradere om et par års tid til en nyere LCD-TV med LED baklys. Men jeg skal ha litt valuta for pengene før jeg gidder å oppgradere:

- Lokal dimming med minst 1000 LED

- 3 LED-farger med individuell styring slik at fargespekteret utvides kraftig

- ca 50-55 tommer

- Støtte for bildevisning, videovisning og musikk over nettverket i huset

- Rundt 10 000 kr

Jeg regner med å finne noe slikt på markedet for 10 000 kr om ca 2 år. Skulle det mot formodning drøye til om 4-5 år så venter jeg til da.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...