Howard Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Sharps LED LCD-TV-er imponerer med lavt energiforbruk – 46-tommeren spiser kun 89 Watt under bruk. Les mer Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 At de påstår at de har 2.000.000:1 kontrast sier vel hvor lite seriøst man kan ta spesifikasjoner lenger. Det eneste man kan stole på er vel selve oppløsningen. Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Er ikke kontrastnivået på LED skjermer så uendelig høyt at det uansett er ubrukelig å nevne i spesifikasjonene? Kansje de bare finner på et tall Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 At de påstår at de har 2.000.000:1 kontrast sier vel hvor lite seriøst man kan ta spesifikasjoner lenger. Det eneste man kan stole på er vel selve oppløsningen. Tallet er nok reelt, men det finnes jo nesten like mange målemetoder og beregningsmetoder for tallet som det finnes ulike modeller. Det gjelder altså å følge med på hva som ligger til grunn for tallet. I dette tilfellet er det nok målt kontrast vinkelrett på skjermflaten og inkludert global dimming. (Fra baklyset på minimum + sort panel til baklyset på maks og hvitt panel.) Et statisk bilde vil selvsagt begrenses til panelets kontrast. Kanskje 1:1000 eller noe sånt. dahwan: Kontrasten er langt i fra uendelig bra på LCD (eller plasma for den saks skyld). Jeg har en relativt ny LCD-TV med 30 000:1 kontrast, men gleder meg likevel til å oppgradere om et par års tid til en nyere LCD-TV med LED baklys. Men jeg skal ha litt valuta for pengene før jeg gidder å oppgradere: - Lokal dimming med minst 1000 LED - 3 LED-farger med individuell styring slik at fargespekteret utvides kraftig - ca 50-55 tommer - Støtte for bildevisning, videovisning og musikk over nettverket i huset - Rundt 10 000 kr Jeg regner med å finne noe slikt på markedet for 10 000 kr om ca 2 år. Skulle det mot formodning drøye til om 4-5 år så venter jeg til da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg