Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken stasjonsvogn med 3 barneseter i baksetet?

sprettleif

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen av dere som har en "vanlig" stasjonsvogn med tre barneseter i baksetet, type Avensis, Passat, Mondeo etc.?

Skal kjøpe ny bil, og ønsker å unngå en 7-seter mtp pris. Som den trauste normann jeg er, er Avensis09 et fristende alternativ.

Vet også at VG og TryggTrafikk har gitt tester/statistikk på dette, men har inntrykk av at hvorvidt det går eller ikke er nokså subjektivt/avhengig av bilsete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Det var jo ikke veldig lovende... Tror nok av det avhenger mye av merke/modell på bilsete som du antyder. Vi har nå 2 barn, 2.5år (Britax MultiTech) og 0.5år (Maxi Cosi), begge sitter bakovervendt. Men ønsker at evy ny bil skal ha potensiale for tre bilseter i baksetet...

Kanskje dette segmentet (mondeo, passat...) også har blitt noe bredere de siste årene?

Lenke til kommentar
Takk for svar!

Det var jo ikke veldig lovende... Tror nok av det avhenger mye av merke/modell på bilsete som du antyder. Vi har nå 2 barn, 2.5år (Britax MultiTech) og 0.5år (Maxi Cosi), begge sitter bakovervendt. Men ønsker at evy ny bil skal ha potensiale for tre bilseter i baksetet...

Kanskje dette segmentet (mondeo, passat...) også har blitt noe bredere de siste årene?

Kan ha blitt noe bredere kanskje, men problemet vårt er i grunn at forsetene må stå i fremste posisjon for å få plass til setene bak, og da sitter jeg med knærne i rattet.

I vurderer å kjøre "brødbil" med to seterader bak, f.eks caravelle frem til yngstemann er 3-4 og kan sitte foroverlent.

Takk for svar!

Kan ha blitt noe bredere kanskje, men problemet vårt er i grunn at forsetene må stå i fremste posisjon for å få plass til setene bak, og da sitter jeg med knærne i rattet.

I vurderer å kjøre "brødbil" med to seterader bak, f.eks caravelle frem til yngstemann er 3-4 og kan sitte foroverlent.

Lenke til kommentar

Jo, Caravelle er jo å knuse til! Monstervolum, men rimelig dyr! Og kjørekomfor er vel noe man ikke sammenligner ift en ny stasjonsvogn? (Har ikke prøvd)

Tror nok at alternativet til stv for oss vil vere type Verso/S-Max/Mazda 5, men det sitter litt langt inne, da det eneste pene alternativet i denne klassen er S-max etter min mening, og er fortsatt redd for å kjøpe Ford (driftssikkerhet, rust).

Hm...

Lenke til kommentar
Jo, Caravelle er jo å knuse til! Monstervolum, men rimelig dyr! Og kjørekomfor er vel noe man ikke sammenligner ift en ny stasjonsvogn? (Har ikke prøvd)

Tror nok at alternativet til stv for oss vil vere type Verso/S-Max/Mazda 5, men det sitter litt langt inne, da det eneste pene alternativet i denne klassen er S-max etter min mening, og er fortsatt redd for å kjøpe Ford (driftssikkerhet, rust).

Hm...

Tror ikke du skal være redd for feil og rust når det gjelder S-max. De første som kom i 2006 hadde nok noen barnesykdommer men det er ikke mye feil på de nå. Kanskje litt tidlig å felle dom mtp rust men jeg har ikke hørt om rust på S-max.

Lenke til kommentar

Iflg bilägare.se (rusttest) har s-max mindre rustproblem enn de fleste japanske modeller, så kanskje ikke den mest berettige bekymringen nei... Kjøper man japansk får man vel heller legge tectylbehandling inn i totalprisen...

Men barnesykdom eller ei, så har vel Ford gjentatte ganger vist at de ikke når helt opp på driftssikkerhet? Mondeo er vel snart 15 år gammel, mens på de tre år gamle modellene (i fjor) kom Mondeo Stv på 184. plass mtp antall underkjente biler på EU-kontroll (dinside).

HAdde jeg hatt mer tiltro til denne faktoren, hadde Mondeo/S-max komt foran Avensis/Verso.

Ingen som har prøvd 3 bilseter baki en avensis09?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...